خوراکی های طبیعی با خواص ضد بیماری
 با خوردن برخی خوراکی های طبیعی می توانید مانع از بروز خیلی بیماری ها شوید و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

 خوردنی های طبیعی و ضد بیماری

اولین قدم در تقویت سیستم ایمنی بدن شما حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل غنی از غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات، چربی‌های سالم و پروبیوتیک‌ها در کنار پروتئین‌های با کیفیت است.

1- شیر

شیر منبع خوبی از سلنیوم و منبع قابل توجه روی است. یک فنجان شیر بدون چربی به ترتیب ۱۱ ٪ و ۷ ٪ مقدار توصیه شده روزانه سلنیوم و روی را تأمین می‌کند. سلنیوم عملکرد بسیاری از سلول‌های ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و کمبود روی عملکرد سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند که نشان داده شده است با افزایش مصرف روی بهبود می‌یابد.

2- کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی پلی فنول‌های آنتی اکسیدانی است که برای سیستم ایمنی بدن بسیار مهم محسوب می‌شوند. کلم بروکلی حاوی ترکیبی به نام سولفورافان گلوکوزینولات است که عامل مبارزه با بیماری و باعث افزایش ایمنی بدن می‌شود.

3- زنجبیل 

بهترین قسمت در مورد برخی از غذا‌هایی که از بیماری جلوگیری می‌کنند این است که می‌توانید مانند زنجبیل آن‌ها را درون سوپ خود بریزید. زنجبیل خواص ضد ویروسی قدرتمندی دارد.

4- سیر

سیر یک انتخاب برتر برای تقویت سیستم ایمنی بدن است، زیرا سیر سرشار از آلیسین است، یک ترکیب سولفوریک که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

5- ماست

ماستی که دارای خواص پروبیوتیکی است می‌تواند با ایجاد تعادل و کمک به بدن شما در تولید باکتری‌های مفیدی که می‌توانند باکتری‌های مضر دیگر را از بین ببرند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. علاوه بر پروبیوتیک‌ها، ماست منبع خوبی از ویتامین D است که به عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

بیشتر بدانید : برای سالم ماندن حتما این 20 ماده غذایی طبیعی را بخورید

بیشتر بدانید : بهبود سریع زخم ها با چند ماده طبیعی

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:entekhab.ir