با تکه های بزرگ جوجه آغشته به کره ، آناناس ،‌فلفل قرمز ، و دیگر سبزیجات می توانید این غذای سنتی چینی را برای اعضای خانواده تان تهیه کنید.


با تکه های بزرگ جوجه آغشته به کره ، آناناس ،‌فلفل قرمز ، و دیگر سبزیجات می توانید این غذای سنتی چینی را برای اعضای خانواده تان تهیه کنید. سس این غذا ترش و شیرین است. توصیه می کنم برای این غذا یک دسر یا نوشیدنی چینی نیز تهیه کنید.

مواد لازم
500 گرم جوجه بدون استخوان (ترجیحا سینه مرغ)
1 تخم مرغ زده شده
1 فنجان آرد بیسکویت
3/1 فنجان آب
1 و 2/1 فنجان روغن آشپزی
ا لیوان آب آناناس
3/1 فنجان شکر
4/1 فنجان سس سویا
4/1 سرکه سیب شیرین
2 قاشق غذاخوری نشاسته
2 قاشق غذاخوری فلفل قرمز
1 قاشق غذا خوری روغن آشپزی
1 عدد فلفل دلمه ای بزرگ ، خرد شده
4 عدد پیاز ، خرد شده
2 فنجان گوجه خرد شده
برنج پخته شده
 
طرز تهیه
1- جوجه ها را به اندازه  قطعات کوچک خرد کنید. در یک کاسه متوسط تخم مرغ را با آرد بیسکویت و آب مخلوط کنید. جوجه ها را با کره و مخلوط آغشته کنید.

2- در یک ماهیتابه روغن آشپزی را بریزید و بگذارید تا داغ شود. جوجه ها را در روغن سرخ کنید ، بگذارید آنقدر سرخ شود تا به رنگ طلایی دربیاید. جوجه ها را از ماهیتابه بیرون بیاورید. روغن را خالی کرده و روغن جدید در ماهیتابه بریزید. در همین حال جوجه ها را در فر بگذارید تا داغ بماند.

3- برای آماده کردن سس ، آناناس و آب آناناس را با هم مخلوط کنید. به اندازه 1 و 4/3 فنجان آب به آن اضافه کنید. در یک کاسه دیگر شکر ، سس سویا ، سرکه سیب ، نشاسته و فلفل قرمز را با هم مخلوط کنید. حالا آناناس را اضافه کنید. سس را کنار بگذارید.

4- روغنی که در ماهیتابه ریخته اید را داغ کنید. فلفل دلمه و پیاز را به مدت 2 تا 3 دقیقه در روغن داغ بگذارید سرخ شوند. حالا سبزیجات را اضافه کنید. سس را اضافه کنید بگذارید آنقدر بپزند تا سس بجوشد. حالا گوجه و تکه های آناناس را اضافه کنید. بگذارید 2 دقیقه ای بپزند. جوجه را اضافه کنید. برنج پخته شده تان را آماده کنید. غذای شما آماده است.
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
لازانیا با کدو تنبل!
املت اسفناج فوری
سوپ جوجه و ذرت تازه با شیر!
ته چین یک غذای اعيانی در سفره‌های ايرانی !
طرز تهيه چيكن استروگانف