کباب بختیاری خانگی، یک غذای عالی برای آخر هفته
کباب بختیاری یکی از خوشمزه ترین انواع کباب در ایران است. به راحتی می توانید کباب بختیاری را به عنوان یکغذای خوشمزه برای آخر هفته تان درست کنید.

کباب بختیاری خانگی درست کنید

نیازی نیست برای خوردن انواع کباب ها حتما به یک رستوران شیک و یا حتی معمولی بروید. فقط کافی است کمی وقت صرف کنید و یک کباب با احساس برای خانواده تهیه کنید.

 

مواد لازم کباب بختیاری خانگی برای 4 نفر

فیله مرغ : 300 گرم
راسته گوسفند یا گوساله : 300 گرم
آب پیاز رنده شده : 1 پیمانه
زعفران دم کرده غلیظ : 1 ق م
روغن مایع یا زیتون : 3 ق س
نمک و فلفل : به میزان لازم


طرز تهیه کباب بختیاری خانگی :

ابتدا سیخ‌های چوبی را داخل یک ظرف آب قرار دهید. این کار باعث می‌شود سیخ‌ها در حین پخت نسوزند. تکه های گوشت و مرغ را به‌صورت ورقه‌های طولی نازک برش بزنید. حالا شما یک مقدار نوار گوشت و مرغ دارید.

در دو کاسه به مقدار مساوی آب پیاز، روغن، زعفران و به مقدار لازم نمک و فلفل را بریزید و نوارهای گوشت  و مرغ را  به صورت جداگانه به مدت 6 ساعت داخل مایه قرار دهید تا مزه دار شوند.

بعداز این مدت شروع به سیخ کردن ترکیب نوارهای  این دو نوع گوشت کنید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد؛مثل مدل یو، حلزونی و بافت پیچ . بعد از اینکه همه نوارهای گوشتی را به صورتی ترکیبی سیخ کردید، نوبت به سرخ کردن آنها می رسد.

در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. وقتی روغن داغ شد، سیخ‌ها را داخل تابه قرار دهید تا یک طرف کباب‌ها سرخ شوند، سپس کباب‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آنها هم خوب سرخ شود. دقت کنید نسوزند چرا که زمان پخت کباب‌ها  به خاطر نازک بودن گوشت ها زیاد طول نمی‌کشد.

بعدازآنکه کباب‌ها آماده شدند، در صورت تمایل آنها را با برنج زعفرانی سرو کنید.

 

نکته : در صورت تمایل می توانید به جای فیله مرغ، از سینه مرغ که آن را به صورت ورقه های نازک برش داده اید استفاده کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : ashpazi.hmg.ir