امروز یك غذای قدیمی را به شما توصیه می‌كنیم كه می‌تواند جلوی یورش گرما به وجود شما را بگیرد. این غذا را می‌توانید ساعت 18 به عنوان یك شام سبك یا عصرانه استفاده كنید.


امروز یك غذای قدیمی را به شما توصیه می‌كنیم كه می‌تواند جلوی یورش گرما به وجود شما را بگیرد. این غذا را می‌توانید ساعت 18 به عنوان یك شام سبك یا عصرانه استفاده كنید.كافی است این سوپ سرد را در یخچال خنك كنید. زیرا زیاد خنك كردن آن می‌تواند سبب معده‌درد شود.

 

اما روش تهیه:
2 لیوان ماست، 7 عدد گردوی خرد شده، چند عدد خیار رنده شده و 3 قاشق كشمش پاك شده، كمی ترخون خشك شده،‌ كمی نعنای خشك شده و اندكی پودر موسیر و كمی نمك
همه آن چیزی است كه در این غذا باید استفاده كنید.

ماست می‌تواند شدت گرما را در وجود شما كاهش دهد. بعلاوه ماست ماده غذایی سالمی است كه در روزهای گرم تابستان می‌تواند جلوی اسهال را بگیرد. گردو سرشار از امگا 3 است و ریزمغذی‌های آن بسیار برای مغز مفید است. كشمش آهن و انرژی زیادی دارد و نعنا نیز بادبر و تقویت‌كننده است. خیار نیز آب بدن شما را تامین می‌كند و كل این مجموعه علاوه بر این ‌كه شما را خنك می‌كند، غذای كاملی هم به شمار می‌رود، زیرا دارای پروتئین، هیدرات كربن، سبزیجات و فیبر لازم است.

شما می‌توانید مقداری نان سبوس‌دار خشك در آن خرد كنید و از خوردن آن لذت ببرید.


گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
دستور تهیه سس تارتار
دستور تهیه پنكیك خانگی بسیار راحت و خوشمزه!
دستور العمل برنج سرخ کرده (غذای چینی)
كوفته ساندويچی
دستور پخت سنتی رولت تخم مرغ