پارکت و لمینت را مانند روز اول برق بیاندازید!!
پارکت و لمینت دو کفپوش پرطرفدار در دکوراسیون داخلی هر خانه ای است که تمیز کردن و مراقبت از آن نیاز به نکات ریز و ظریفی دارد. اگر می خواهید پارکت و لمینت خانه تان را مانند روز اول برقی بیاندازید بدون اینکه صدمه ای ببیند، با ما همراه شوید

پارکت و لمینت را چگونه تمیز کنیم؟

تمیز کردن پارکت

پارکت نیاز به مراقبت زیادی دارد. بنابر این یادگیری طرز تمیز کردن و محافظت از آن در جلوگیری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌از آسیب و خرابی دارای اهمیت است. جنس پارکت از چوب بوده و معمولا دارای طرح خاصی است. در دکوراسیون سنتی و کلاسیک زیباست و در دکوراسیون مدرن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین راه برای محافظت از کف‌های پارکت شده، کشیدن جاروبرقی یا جارو زدن عادی به صورت هفتگی و جلوگیری از جمع شدن کثیفی و گرد و غبار است.
قبل از طی زدن، با جارو آشغال و گرد و غبار را تمیز کنید. طی را فقط در حد نم مرطوب کنید. آن را خیس نکنید. آب اضافی، پارکت را خراب می‌کند. قبل از استفاده از طی، آن را فشار داده، مطمئن شوید آب از آن نمی‌چکد.
فقط از شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های مخصوص پارکت استفاده نمایید.
از آن جا که پارکت‌ها بسیار ظریفند، لازم است از آن‌ها در برابر خراشیدگی و کثیفی محافظت کنید. وصل کردن محافظ‌های لاستیکی به پایه مبل‌ها، مانع خراشیدگی آن‌ها می‌شود. مبل‌ها را روی پارکت نکشید.

بیشتر بدانید : پارکت چیست؟پارکت لمینت چیست؟تفاوت پارکت و پارکت لمینت چیست؟

پارکت و لمینت را مانند روز اول برق بیاندازید
پارکت,لمینت,تمیز کردن پارکت,پارکت و لمینت را مانند روز اول برق بیاندازید

تمیز کردن لمینت

 با افزایش کفپوش های لمینیت مواد شوینده متنوعی برای تمیز کردن آن به بازار عرضه شده است. اکثر این محصولات آنطور که معرفی می شوند عمل نمی کنند. زمانیکه برای شستشوی لیمینیت خود ماده شوینده ای انتخاب می کنید، سعی کنید با دقت این کار را انجام دهید. لمینت‌ها را هم می‌توانید خودتان پلیش بزنید. برای این منظور از پاک‌کننده‌های دارای پولیش استفاده کنید. برای پلیش زدن، از طی‌های حوله‌ای یا دستمال نرم استفاده کنید.

برای انتخاب شوینده ای مناسب لمینیت موارد خاصی را باید در نظر داشته باشید. نکته اول اینکه به هیچ وجه از شوینده هایی که با مایعات و بخار فراوان کار می کنند استفاده نکنید. مایعات در حجم زیاد و همین طور بخار زیاد خسارتی جبران ناپذیر به لمینیت می زند. درخشش و برق ایجاد شده روی کفپوش ها ممکن است در ابتدا رضایت بخش باشد اما با گذشت زمان بسیار مخرب خواهد بود.

وقتی از این نوع شوینده ها استفاده می کنید به داخل کفپوش نفوذ می کند و چون لمینیت نمی تواند مانند چوب طبیعی تنفس کند این مایعات درون آن باقی می ماند و باعث ایجاد محلی مناسب برای رشد باکتری و قارچ می شود. به همین دلیل هرگز بطور مستقیم شوینده ها را بر روی لمینیت نریزید.

نکته دیگر اینکه استفاده از واکس و پارافین برای ایجاد درخشندگی بر روی لمینیت کار بسیار اشتباهی است. لمینیت ها چوب نیستند و برای براق ساختن آنها نیازی به واکس و پارافین نیست چرا که لمینیت به خودی خود براق و درخشنده است. استفاده از براق کننده هایی مثل پارافین ممکن است در ابتدا به زیبایی کفپوش بیافزاید اما بعد از گذشت دو تا سه ماه شروع به تغییر رنگ می کنند و به خاکستری و یا زرد تبدیل می شوند. این عمل باعث می شود کفپوشها کثیف و کدر به نظر بیایند. از بین بردن این نوع کثیفی و کدری کار بسیار سخت و غیرممکنی است. اگر چنین اتفاقی افتاد سعی نکنید کفپوش را صیقل دهید، چرا که نتیجه آن به مراتب بدتر خواهد بود.

بهترین روش برای تمیز کردن لمینیت این است که کالایی خریداری کنیم که بتوان با استفاده از یک تی و یا دستمال مرطوب، کثیفی و غبار را پاک کرد. لمینیت هایی همچون WESEN ، ARTFLOOR  و ter Hürne  دارای چنین قابلیتی هستند.
با تهیه ی چنین محصولاتی و همچنین با رعایت نکات ذکر شده می توان برای مدت های طولانی از کفپوش ها لذت برد. محافظت و نگهداری صحیح از کفپوش به شما آرامش خاطر می بخشد و زندگی بهتر و راحت تری را برای شما به ارمغان می آورد.


بیشتر بدانید : سنگ مرمر را چگونه تمیز کنیم؟

بیشتر بدانید : پارکت ها را چگونه تمیز کنیم که صدمه نبیند؟

بیشتر بدانید : لکه‌ی شمع بر روی کفپوش پارکت

بیشتر بدانید : چگونه با انتخاب پارکت خانه را بزرگ تر، روشن تر و زیباتر کنیم ؟


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : elindecor.ir/hamshahrionline.ir