: شاید آمیختن نقوش مختلف در منزل کاری ساده باشد اما ایجاد ظاهری شیک و منحصر به فرد کار ساده‌ای نیست. برای داشتن خانه‌ای زیبا و پر از نقش از نگار ما را در این مقاله همراهی کنید.
 
شاید آمیختن نقوش مختلف در منزل کاری ساده باشد اما ایجاد ظاهری شیک و منحصر به فرد که اصول زیبایی شناختی در آن رعایت شده باشد کار ساده‌ای نیست. برای داشتن خانه‌ای با سلیقه و مطابق با مد روز که نقوش مختلف در آن بکار برده شده است، ما را در این مقاله همراهی کنید.
 
1. یک رنگ با رنگ سفید:
 
آسانترین راه برای ترکیب نقوش مختلف آمیختن یک رنگ با رنگ سفید است. در این فضا از رنگ سفید و آبی استفاده شده است، بدین ترتیب با وجود تنوع نقوش (نقوش گلدار، راه راه و هندسی) اما فضا دلنشین و زیبا می‌باشد.
 
 
2. تفاوت در مقیاس:
 
در هر فضا از ترکیب نقوش با مقیاس‌های متفاوت استفاده کنید. در این اتاق گل‌های بزرگ روی پرده پنجره یک کنتراست زیبا و سرزنده با خطوط راه راه رومیزی ایجاد کرده است. چون رنگبندی در این اتاق هماهنگ است نقوش بزرگ با رنگ‌های مشابه بسیار زیباتر دیده می‌شود.
 
 
3. به کار بردن سایه های رنگی:
 
شما می توانید نقوش مختلف را با انواع سایه‌های رنگی از یک رنگ در فضا بکار ببرید. در این اتاق نشیمن سایه‌های رنگی مابین دو رنگ سیاه و سفید بکار برده شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید رنگ سیاه پرده، رنگ پیکره‌های باستانی و فرش خاکستری رنگ و آباژور سفید همگی یک مایه رنگی دارند.
 
 
4. بازی با مقیاسهای مختلف نقوش:
 
یک ترکیب خوب شامل مقیاس‌های مختلف نقوش می باشد. در یک فضا باید از سایزهای کوچک و متوسط و بزرگ استفاده شود تا ترکیب خوبی بدست آید. در این اتاق خواب نقوش بزرگ‌تر روی پرده پنجره دیده می‌شود. نقوش با سایز کوچکتر هم روی کوسنها می‌باشند. البته برای هماهنگی بین نقوش از دو رنگ سیاه و سفید استفاده شده است. 
 
 
5. ترکیب انواع مختلف نقوش باهم:
 
در این فضا از سبک روستایی برای دکوراسیون اتاق استفاده شده است. سه قسمت مشخص برای استفاده از نقوش متخلف دیده می‌شود: تشک چهار خانه صندلی‌ها، پرده و لوسر. با وجود تفاوت در نوع نقوش، به علت استفاده از تک رنگ قرمز هماهنگی بین فضا دیده می‌شود.
 
 
6. استراحت به چشم‌ها:
 
رنگ سفید را به نقوش متعدد موجود در اتاق اضافه کنید. رنگ سفید به چشمها فضایی برای استراحت می‌دهد و از طرف دیگر نقوش با تفکیک شدن توسط رنگ سفید برجسته‌تر نشان داده می‌شود. در این اتاق رنگ سفید کاناپه و وسایل به تشک و کوسن‌های ابریشمی و دیوار جلوه بیشتری داده است.
 
 
7. مهار پالت رنگی:
 
رنگ‌های مشخصی را انتخاب کنید و آن را در کل فضا در نقوش مختلف پخش کنید. در این اتاق پالت اصلی رنگی در خطوط راه راه فرش می‌باشد: نارنجی برای صندلی‌ها و کوسن‌های سکوی زیر پنجره و سبز برای دیوارها و پرده و آبی برای ظروف که همه این را می‌توان در طرح رنگی فرش دید.
 
 
8. کار با کاغذ دیواری:
 
رعایت تمامی قوانین ترکیب بندی در فضایی که از کاغذ دیواری طرح‌دار استفاده شده است بسیار مهم می‌باشد. مهم ترین عنصر زیبایی در فضا سایز نقوش کاغذ دیواری می‌باشد. اگر این نقوش در مقیاسی کوچک، متوسط یا بزرگ بود هرگز نباید از این سایز در قسمت‌های دیگر اتاق استفاده شود. در این تصویر همان طور که دیده می شود نقوش کاغذ دیواری کوچک تر از نقوش روی کفپوش می‌باشد.
 
 
9.تکرار عناصر:
 
یک اتاق نشیمن با 3 کاناپه در 3 طرح متفاوت ممکن در فضا ایجاد زلزله کند، اما این آرایش خوب مبلمان مدیون ترکیب طرح با رنگ می‌باشد. تکرنگ قرمز در این اتاق در پارچه گلدار، راه راه رومبلی و کوسن‌های روی مبل ایجاد هماهنگی بین این نقوش متفاوت کرده است.
 
 
10. نقوش چهارخانه:
 
یکی از نقوش عالی برای دکوراسیون اتاق که به آسانی ترکیب خوشایندی با دیگر نقوش ایجاد می‌کند، نقش چهارخانه می‌باشد. این طرح با رنگ‌های خود می تواند با هر طرحی و هر رنگی به خوبی ترکیب شود. در این اتاق خواب که الهامی از طرح‌های سوئدی می باشد خطوط ضعیف در کاغذ دیواری و سایه رنگی خنثی پارچه گلدار مبل دیده می‌شود، که با بکار بردن نقش چهار خانه روی تخت و پرده زیبایی خاصی به اتاق داده شده است.
 
 
11. اهمیت وسایل:
 
استفاده از رنگهای مکمل به زیبایی فضا کمک زیادی می‌کند. در این اتاق نشیمن رنگ آبی زمینه فرش و رنگ سبز و نارنجی قاب روی دیوار با وجود عدم انطباق با یکدیگر اما هماهنگی خاصی در فضا ایجاد کرده است. رنگ خنثی دیوار و رومبلی اجازه خود نمایی به کوسنها داده شده است.
 
 
12. جسور باشید.
 
کلید ترکیب بندی خوب نقوش جسورانه در استفاده از رنگهای مشابه می باشد. در این اتاق رنگ قرمز است که طرح های مختلف را به خوبی در کنار هم می‌نشاند. رنگ سبز مبل‌های روکش شده به زیبایی فضا افزوده است. وجود رنگ خنثی بر دیوار به خود نمایی وسایل کمک زیادی کرده است.
 
 
 تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
 يك انديشه زيركانه برای وسايل دسته دوم!
چگونه هسته مركزی اتاقها را پيدا كنم؟
نوسازی حمام
از قانون دو سوم در دکوراسیون داخلی خود بهره ببرید!
حس کلی منزلتان را خودتان تعیین کنید.چگونه؟