پاک کردن لکه ماژیک با یک راه‌ حل معجزه‌ آسا
گاهی ماژیک‌های رنگارنگی که در اختیار فرزندانمان قرار می‌دهیم، کار دستمان می‌دهد و باعث می‌شود لکی ناخوشایند روی مبلمان یا لباس‌هایمان ایجاد شود. در ادامه با نحوه پاک کردن این گونه لکه‌ها آشنا خواهید شد.

لکه ماژیک را چگونه پاک کنیم؟

می‌توانید روی لکه یا نوشته‌های ماژیک خمیر دندان بمالید (ساده، نه از نوع ژله‌ای). سپس با یک پارچه مرطوب محل مورد نظر را پاک کنید. این روش بر روی قاب چوبی، دیوار و حتی صورت یک عروسک مورد تست قرار گرفته و مؤثر بوده است.
با این‌حال ممکن است این روش به شما کمک نکند. در این صورت، نگران نباشید؛ چرا که می‌توانید یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید:

قبل از هر چیزی باید بگوییم روش خمیردندان بر روی یک میز چوبی که از مدت‌ها پیش دارای یک لکه ماژیک دائمی بود، کار کرده است. کافی است مقداری خمیردندان را بر روی لکه بمالید و به مدت یک الی ۲ دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از کمی صابون و یک پارچه مرطوب و مقداری فشار می‌توانید لک‌ها را کلاً از بین ببرید.

توجه داشته باشید که برای این کار از خمیردندان ساده استفاده کنید که حاوی هیچ گونه مواد ساینده نباشد، به ویژه زمانی که می‌خواهید یک لکه را از روی چوب (برای مثال مبلمان چوبی) پاک کنید؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است سطح چوب مبل یا میز شما خراش بردارد.

 

در ادامه راهنمایی‌های بیشتری برای از بین بردن رنگ ماژیک از روی چوب، دیوار، کف زمین و لباس‌ آورده شده است:

_ از یک مداد پاک‌ کن استفاده کنید.
_ استفاده از اسپری ضد آفتاب ( نکته : اجازه ندهید که ضد آفتاب مدت طولانی بر روی چوب بماند؛ زیرا ممکن است به آن آسیب وارد کند)
_ از اسپری مو استفاده کنید.
_ اسپری حشره‌ کش روی لکه بمالید.
_ برای شستن لباس لکه‌دار، ۴ / ۳ فنجان آمونیاک خانگی را با ۴ / ۱ فنجان آب مخلوط کرده و لباس موردنظر را به مدت ۲۴ ساعت داخل محلول قرار دهید و درِ سطل حاوی محلول را با کیسه پلاستیکی بپوشانید.
_ از دستمال مرطوب کودکان استفاده کنید.
_ ژل ضد عفونی‌ کننده دست را روی لکه بمالید و بعد آن را کامل بشویید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : footofan.com