نکات ریز خانه داری و کدبانوگری مخصوص تازه عروس ها!
تازه عروس ها در روزهای اول که وارد زندگی مشترک می شوند کمی سردرگم هستند و نمی دانند کارهای خانه داری شان را باید از کجا شروع کنند. شما هم اگر جو این دسته افراد هستید پیشنهاد می کنیم این ترفندهای خانه داری ما را یاد بگیرید

ترفندهای خانه داری برای دخترانی که تازه ازدواج کرده اند

معمولا تازه‌ عروس‌ها در روزها و ماه‌های اول کمی سردرگم‌اند و به اصطلاح نمی‌دانند باید چه‌ کار کنند. اگر شما هم جزو این قشر هستید، اینجاست که یک برنامه‌ریزی دقیق هفتگی یا روزانه می‌تواند به دادتان برسد و کمک کند کارهای منزل را در کوتاه‌ترین زمان و با بیشترین کیفیت به سرانجام برسانید. البته با توجه به شاغل بودن همزمان برخی زوج‌های جوان بهتر است وظایف بین زن و شوهر تقسیم شود.

حتی در زمانی که یک خانم خانه‌دار باشد، بهتر است همسر در بخشی از کارها همکاری کند، اما هر طور هم که حساب کنید، سهم خانم‌ها در این میان بیشتر است. زیرا کارهای خانه ریزه‌کاری‌هایی دارد که دانستن‌شان کمک می‌کند راحت‌تر و سریع‌تر کارها را انجام دهید.

بیشتر بدانید : ترفندهای مهم برای یک خانه داری راحت

انجام برخی کارهای روزمره کمک می‌کند وسایل زودتر تمیز شود و به وقت زیادی برای تمیز کردن نیاز ندارند. بعد از هر وعده غذایی که می‌خورید، میز ناهارخوری را تمیز کنید. مایکروویو و اجاق گاز هم از دیگر مواردی است که می‌توانید بعد از هر بار استفاده آن را تمیز کنید تا در زمان صرفه‌جویی کنید. اپن آشپزخانه یکی از قسمت‌هایی است که به خاطر قرار گرفتن وسایل مختلف، در معرض آلودگی قرار می‌گیرد.

با تمیز کردن مداوم آن، آلودگی آن کمتر می‌شود. سعی کنید هر روز کف اتاق‌ها و آشپزخانه را تمیز کنید. یخچال را به طور هفتگی پاک کنید و موادغذایی باقیمانده را دور بریزید. به دلیل سر و کار داشتن زیاد با کابینت‌ها، بهتر است آنها را هفتگی تمیز کنید تا از میکروب پاک شود.

برای این که بیشتر و سریع‌تر کارهایتان را انجام دهید، برای آن زمان تعیین کنید تا بیش از حد برای انجام کاری زمان نگذارید. استفاده از یک زمان‌سنج می‌تواند به شما در زمان‌بندی کارها کمک کند. وقت مشغول تمیز کردن نقطه‌ای یا اتاقی هستید، تمام وسایل پاک‌کننده و مورد نیاز خود را یک‌جا قرار دهید تا زمان زیادی برای آوردن آنها هدر ندهید و تنها روی تمیزکاری تمرکز کنید.

اگر شاغل هستید و زمان زیادی برای انجام کارها ندارید، سعی کنید همزمان با کارهای دیگر مانند تماشای تلویزیون، گردگیری یا جارو کنید. لباس‌ها را سریع پس از شست‌وشو از ماشین لباسشویی خارج کنید، این کار علاوه بر این که مانع از چروک شدن بیش از حد لباس‌ها می‌شود، بلکه زمان خشک شدن آنها را هم پایین می‌آورد.

اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، قبل از غذا آن را خالی کنید تا بلافاصله بعد از اتمام غذا، ظرف‌ها را داخل ماشین بگذارید. این کار در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند. یکی از رازهای شستن قابلمه این است که بعد از طبخ غذا، داخل قابلمه را آب بریزید تا موادی که به کف آن چسبیده‌اند، خیس بخورد.


بیشتر بدانید : اشتباهات بزرگ خانم های خانه دار در خانه داری

بیشتر بدانید : چند نکته جالب خانه داری که نمی دانستید!!

بیشتر بدانید : 7 نکته ظریف در خانه داری که نمی دانستید!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم