جرم گیری ماشین ظرفشویی در چند مرحله ساده
تمیز کردن ماشین ظرفشویی در واقع شامل از بین بردن ذرات مواد غذایی، تفاله های صابون شستشو و کاهش میزان آهک جمع شده در فضای دستگاه می باشد. با ما همراه باشید تا با هم مراحل تمیز کردن یک ماشین ظرف شویی را دنبال کنیم

جرم گیری ماشین ظرفشویی

ممکن است تمیز کردن ماشین ظرفشویی برای شما کار پر اهمیتی به نظر نرسد اما کارشناسان خانه داری عقیده دارند که هر چهار تا شش هفته باید اقدام تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی نمایید تا مانع از کاهش کارایی دستگاه و مسدود شدن مسیرهای جریان شستشو شوید. این تمیز کردن در واقع شامل از بین بردن ذرات مواد غذایی، تفاله های صابون شستشو و کاهش میزان آهک جمع شده در فضای دستگاه می باشد. با ما همراه باشید تا با هم مراحل تمیز کردن یک ماشین ظرف شویی را دنبال کنیم.

بیشتر بدانید : ماشین ظرفشویی چی بخریم؟راهنمای کامل خرید ماشین ظرفشویی

مرحله اول جرم گیری و نگهداری ماشین ظرفشویی

در مرحله نخست حرارت آب را بررسی کنید. بهترین دما برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن فضای داخل ماشین ظرف شویی حدود ۴۹ درجه سانتیگراد است، بهترین روش برای تنظیم دمای آب استفاده از انگشتان است! انگشت خود را در آب فرو ببرید اگر توانستید بیشتر از ۲ ثانیه انگشت خود را در آب نگه دارید شما نیاز دارید تا دمای آب را مقدار بیشتری بالا ببرید. پس در مرحله اول آب مصرفی خود را روی این دما تنظیم کنید.

مرحله دوم جرم گیری و نگهداری ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی خود را خاموش کنید و فیلتر آن را خارج کنید. در مدل های امروزی ماشین های ظرفشویی به جای فیلتر از استوانه ی جداشونده ای در پایین دستگاه استفاده می شود که هنگام شستشو ظروف مواد غذایی که احیانا روی ظروف باقی مانده اند داخل آن محبوس می شوند و با تخلیه آن به سادگی می توانید مانع از کاهش عملکرد دستگاه و ایجاد بوی نامطبوع د فضای ماشین ظرفشویی خود شوید. کافی است آن را جداکرده تخلیه کنید و با آب و مواد شوینده پاک سازی کنید بهتر است این پاک سازی در پایان هر هفته صورت گیرد تا عملکرد بهتری را در دستگاه خود شاهد باشید، حال دوباره فیلتر را در محلش نصب نمایید. توجه نمایید که برای پیدا کردن و جدا کردن فیلتر ماشین ظرفشویی خود کافی است به دفترچه راهنمای آن رجوع کنید و اگر به هر دلیلی دفترچه ی خود را در دسترس نداشتید از نمایندگی ها و یا خدمات آنلاین کمک بگیرید.

مرحله سوم جرم گیری و نگهداری ماشین ظرفشویی

حالا فضای داخلی دستگاه خود را بازرسی کنید، فضای زیرین قفسه ها به ویژه منطقه ای که نزدیک به محل تخلیه آب است را به دقت بررسی کنید و در صورت لزوم آن را پاک سازی کنید این مرحله مهمترین مرحله در جرم گیری ماشین ظرفشویی است.

مرحله چهارم جرم گیری و نگهداری ماشین ظرفشویی

بهتر است برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی از مواد شوینده صنعتی استفاده نکنید. با استفاده از یک پارچه و یا اسفنج مرطوب می توانید به سادگی فضای داخلی ماشین ظرف شویی خود را تمیز کنید. شوینده های صنعتی مثل کف صابون ها ممکن است فطعات دستگاه شما را از حالت آکبند خارج کنند و سبب شل شدن پیچ و مهره آن ها و پایین آوردن عمر شوند، استفاده از ترکیبات طبیعی مثل سرکه سفید و آبلیمو و نمک می تواند در این زمینه به شما کمک بسیاری نماید.

مرحله پنجم جرم گیری و نگهداری ماشین ظرفشویی

شاید از خودتان بپرسید علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی چه می توان باشد؟ پاسخ شما رسوبات موجود در آب است. در این مرحله باید به حذف رسوبات آهکی و سختی های آب که به صورت ذرات سفید رنگ روی بدنه داخلی و روزنه های آب پاش موجود در این فضا پرداخت، چرا که تجمع این رسوبات در طولانی مدت باعث مسدود شدن روزنه ها و فیلتر ماشین ظرفشویی و در نتیجه کدر شدن ظروف شما می شود، برای این کار کافی است از سرکه ی سفید استفاده کنید و به سادگی رسوبات را از آن ها خارج کنید

جرم گیری ماشین ظرفشویی در چند مرحله ساده
جرم گیری ماشین ظرفشویی در چند مرحله ساده

مرحله ششم جرم گیری و نگهداری ماشین ظرفشویی

همان طور که گفتیم در شستشو و پاکسازی ماشین ظرفشویی بهتر است از مواد شوینده صنعتی استفاده نشود در صورت استفاده بهتر است از  مواد شوینده با کیفیت بالا استفاده شود چه در هنگام شستشو ظروف و چه در زمان نظافت محفظه ی ماشین ظرف شویی . با این کار علاوه بر بالا بردن کارایی، عمر دستگاه خود را هم افزایش می دهید.

مرحله هفتم جرم گیری و نگهداری ماشین ظرفشویی

توجه داشته باشید که حتما پیش از قرار دادن ظروف داخل محفظه ماشین ظرفشویی کاملا تمیز باشند چرا که این عدم نظافت سبب گیر کردن ذراتی مانندی استخوان ها، خلال دندان و هسته های زیتون یا حتی برجسب های ظروف تازه خریداری شده در محفظه فیلتر می شود حتی ممکن است ظرفی در حین شست و شو شکسته شود در این زمان شاید نیاز است که شما فیلتر را تعویض نمایید تا مانع کارکرد صحیح دستگاه نشود.

مرحله هشتم جرم گیری و نگهداری ماشین ظرفشویی

بهتر است پیش از شروع کار با دستگاه تمام گزینه های دستگاه خود را به خوبی بشناسید، با استفاده از گزینه های مناسب دستگاه خود می توانید به سادگی طول عمر دستگاه خود را بالا ببرید و مانع از ایجاد اشکالات بعدی برای دستگاه خود شوید.

مرحله نهم جرم گیری و نگهداری ماشین ظرفشویی

برای چیدمان ظروف در فضای ماشین ظرفشویی حتما از کتابچه ی راهنما استفاده کنید این کار به عملکرد صحیح ماشین ظرفشویی و همچنین شستشوی بهتر ظروف کمک بسزایی می کند. همچنین توجه داشته باشید که ماشین ظرفشویی شما به درستی نصب شده باشد چرا که در صورت نصب نادرست خسارات زیادی را برای شما به وجود خواهد آورد.

مرحله دهم جرم گیری و نگهداری ماشین ظرفشویی

همان طور که گفته شد از درمان های خانگی مانند سرکه می توانید برای حذف بو و لکه های محفظه ی داخلی ماشین ظرفشویی استفاده نمایید کافی است یک فنجان سرکه را در بخش بالایی ماشین ظرفشویی بپاشید و در بخش پایین آن یک فنجان جوش شیرین بپاشید و اجازه دهید دستگاه شروع به کار کند درمدت کوتاهی شاهد تمیزی و از بین رفتن بوهای نامطبوع آن خواهید شد. برای تمیز کردن و از بین بردن رسوبات داخلی ماشین ظرفشویی استفاده از آب پرتغال هم می تواند بسیار موثر باشد.



بیشتر بدانید : انتخاب ماشین ظرفشویی مناسب

بیشتر بدانید : این ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید!

بیشتر بدانید : تمیز کردن ماشین ظرفشویی با یک ترکیب جادویی خانگی!!



 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : chidaneh.com