چند نکته جالب خانه داری که نمی دانستید!!
برخی از ترفندها در خانه داری وجود دارد که می تواند به شما کمک کند برخی از کارهای خانه تان را بهتر و راحت تر انجام دهید. با ما  همراه شوید تا این ترفندها را به شما معرفی کنیم.

ترفندهای جالب خانه داری

_ برای تمیز کردن بطری ها، شیشه ها یا تنگ ها، پوست تخم مرغ و آب و صابون ولرم داخل آن‌ها بریزید و خوب تکان دهید. در زمان کوتاهی داخل آن‌ها تمیز می‌شود.

_ برای این که دستمال گردگیری بدون پرزی داشته باشید، آن را داخل آب داغ و کف دار بگذارید و چند قطره تربانتین داخل آن بریزید و بگذارید چند ساعت بماند. سپس به طور کامل آب دستمال را بگیرید و آن را پهن کنید تا خشک شود. این دستمال بدون پرز به خوبی برق می‌اندازد و گرد و غبار را نگه می‌دارد، این کار را هر دو هفته یک بار انجام دهید.

_ آیا می خواهید قابلمه آلومینیمی سوخته خود را دور بیندازید؟ کمی آب در آن بریزید و پیاز هم اضافه کنید. سپس بگذارید بجوشد و خیلی زود می‌بینید که مواد سوخته آن شل می‌شود و رو می‌آید،  قابلمه هم تمیز می‌شود.

_ پیچ و مهره، واشر و چیزهای ریز دیگر را داخل شیشه‌های خالی بریزید تا هر وقت به آن‌ها نیاز داشتید، بتوانید از بیرون شیشه آن ها را ببینید.

_اگر می‌خواهید کاغذ دیواری نصب کنید، جای سوراخ میخ‌ها خلال دندان بگذارید تا برای نصب تابلوها جای میخ را به راحتی پیدا کنید.

_ پوست سیب زمینی یا هویج را در کتری بجوشانید تا آهک آن جدا شود.

_ دو برگ کاغذ خشک کن را زیر سطل زباله قرار دهید. این کار باعث جذب مایعات درون سطل می شود و از منتشر شدن بوی بد زباله جلوگیری می کند.

_ از صابون مایع یا صابون گلیسیرین استفاده کنید. کف صابون های سنتی باعث ایجاد لکه های بزرگ در جا صابونی می شود.

 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com