جلوگیری از رشد باکتری در حوله با چند پیشنهاد ساده
 حوله یکی از لوازم نظافت شخصی است که یکی از اشکالات بزرگش رشد سریع باکتری ها در آن است. در این مقاله به شما پیشنهادهایی برای جلوگیری از ایجاد باکتری در حوله ها ارائه می دهیم

 چگونه از ایجاد باکتری در حوله جلوگیری کنیم؟

حوله ها بیشتر از آن چه فکرش را کنید کثیف هستند! حوله ها در خانه شما به چه اندازه تمیز هستند؟ یک میکروبیولوژیست در دانشگاه آریزونا به تازگی اعلام کرده است ۹۰ درصد حوله های حمام، آلوده به باکتری هستند. بر اساس مطالعات دیگری که این فرد انجام داده است، این باکتری در حوله دستی آشپزخانه هم وجود دارد. میزان انتشار باکتری بستگی به نحوه شست وشوی حوله دارد. 
اگر بعد از دو روز صورت خود را با حوله دستی خشک کنید، باکتری‌های بیشتری نسبت به زمانی که صورت خود را در کاسه توالت فرو ببرید، دریافت می‎کنید!
حوله های خود را چه از نوع دستی چه حوله حمام بیرون از حمام قرار دهید تا خشک شود، آن ها را در فضایی قرار دهید که رطوبت نداشته باشد و نور خورشید بر آن ها بتابد.
اگر امکان استفاده از نور خورشید را ندارید، هر دو سه روز یکبار حوله ها را در آب داغ بشویید و از شست وشو دهنده های اکسیژن رسان هم استفاده کنید. 
پیشنهاد می شود برای مصارف گوناگون حوله‎های مختلف را در نظر بگیرید. در این صورت است که میزان انتقال آلودگی ها از سرویس بهداشتی به آشپزخانه کاهش می یابد. همچنین باکتری هایی که در گوشت خام وجود دارد، به بخش دیگری از خانه راه پیدا نمی کند.



بیشتر بدانید : از بین بردن بوی بد حوله با چند نکته کلیدی!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : حوله حمام و دستشویی را چند وقت یه بار بشوییم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آنچه از حوله حمام نمی‌دانستيد

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نکاتی مهم و خواندنی درباره مایع نرم کننده حوله و لباس


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com