خنک نگه داشتن خانه در تابستان با چند ترفند ساده!
خنک نگه داشتن منزل در گرمای تابستان کار آسانی نیست. گاهی با وجود روشن بودن وسایل سرمایشی باز هم دمای منزل به میزان مطلوب خنک نمی شود. شما را با روش های طبیعی برای خنک نگه داشتن منزل آشنا می کنیم.

خنک کردن منزل در تابستان بدون کولر

درست است که خنک نگه داشتن خانه در روزهای گرم تابستانی کار دشواری است اما غیرممکن هم نیست. در ادامه یاد می گیریم که چگونه حتی در گرم ترین روزهای سال خانه را خنک نگه داریم.

بیشتر بدانید : این نکات باد کولرتان را خنک تر می کند

فر و گاز را خاموش کنید

استفاده از فر در روزهای گرم تابستانی فقط باعث گرما زدگی می شود و بهتر است تا جایی که می توانید به جای استفاده دائم از فر غذاهایی که نیازی به پختن ندارند مصرف کنید. یکی از غذاهای خوبی که نیازی به پختن ندارد برای صبحانه بلغور جو است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : طرز تهیه شیرینی شکلاتی بدون فر

طرز تهیه بلغور جو : غذایی بدون نیاز به پخت

 ۲ پیمانه بلغور جو را با ۲ پیمانه شیر، ۱ قاشق چای خوری وانیل، و مقداری هم شکر قهوه ای ترکیب کنید. داخل شیشه بریزید هم بزنید و یک شب در یخچال نگه دارید. صبح روز بعد بدون این نیازی به روشن کردن فر داشته باشید یک صبحانه آماده دارید.

پرده های کرکره ای مناسب و عایق

پنجره ها نقش مهمی در خنک نگه داشتن خانه دارند. پرده های کرکره ای گرما را بیرون و خنکی را داخل خانه نگه می دارند. در انتخاب جنس و رنگ این پرده ها دقت کنید زیرا باید جلوی نور را کاملا بگیرند و خانه را کمی تاریک کنند. برای زیبایی و تاثیر بیشتر بیرون پنجره چند گل و گیاه قرار دهید تا تاثیر بیشتری در خنک نگه داشتن خانه داشته باشد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با انتخاب پرده مناسب،خانه و اتاق تان را بزرگتر نشان دهید

ماشین لباسشویی و اتو کمتر استفاده شود

در فصل تابستان لباس هایی که استفاده می کنید باید راحت باشند، به اتو نیاز نداشته باشند و با دست قابل شستشو باشند. هر چه کمتر از اتو استفاده کنید گرمای خانه را کاهش می دهید.

درها را ببندید و پنجره ها را باز کنید

درب هر اتاقی که استفاده نمی کنید را ببندید تا بقیه فضای خانه خنک تر شود. با تاریک شدن هوا هنگام غروب پنجره ها را باز کنید تا هوا جریان پیدا کند اما روزها قبل از گرم شدن هوا مطمئن شوید که پنجره ها بسته و پرده ها پایین هستند.

برای بچه ها داخل خانه فضای بازی فراهم کنید

با گرم شدن هوا بچه ها را داخل خانه سرگرم کنید تا برای بازی و سرگرمی هم کمتر بیرون بروند و هم با باز و بسته کردن در هوای خنک داخل خانه را هدر ندهند. برای سرگرم کردن آن ها فقط کافی است از کتاب های مورد علاقه آن ها استفاده کنید و یا با چند عدد بالش یک قلعه بسازید.


بیشتر بدانید : خنک نگه داشتن بدن در روزهای گرم تابستان با 11 ماده غذایی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : موادغذایی عالی برای خنک کردن شما در تابستان

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه در تابستان صرفه جویی کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پیشگیری از گرمازدگی و رفع عطش در تابستان با چای نعنا 


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir