جسد الکساندرمک کوئین، طراح مد بریتانیائی که برخی از معروف ترین چهره های هنری جهان از جمله سارا جسیکا پارکر، ریاناو گاگا از مشتریان طرح های غیرمعمول او محسوب می شدند درآپارتمان او در لندن پیدا شد.

جسد الکساندرمک کوئین، طراح مد بریتانیائی که برخی از معروف ترین چهره های هنری جهان از جمله «سارا جسیکا پارکر»، «ریانا» و « لیدی گاگا» از مشتریان طرح های غیرمعمول او محسوب می شدند درآپارتمان او در لندن پیدا شد. دلیل مرگ مک کوئین   ٤٠ ساله ظاهرا خودکشی بوده است.
 
سامانتا گارت، سخنگوی شرکت مد الکساندر مک کوئین به خبرنگاران گفت که بدن بی جان الکساندرمک کوئین صبح روز پنج شنبه در منزل مسکونی او کشف شده است. گارت به خبرنگار آسوشیتد پرس گفته است:« ما هیچ گونه اطلاعات دیگر در اطراف چگونگی مرگ او دردست نداریم.»
 
پلیس اسکاتلندیارد در یک اعلامیه عمومی در رابطه با واقعه مرگ یا خودکشی الکساندر مک کوئین نوشته است:«ما صبح روز پنج شنبه در حدود ساعت ده و نیم بامداد توسط ماموران سرویس آمبولانس به آدرسی درلندن فراخوانده شدیم. جایی که بنا برگزارش این ماموران جسد مردی به نام الکساندر مک کوئین به دست آمده است. خانواده و نزدیکان مک کوئین بلافاصله از این مسئله باخبرشده اند و بررسی های مقدماتی نشان می دهد که واقعه مشکوکی در رابطه با مرگ آقای مک کوئین جریان نداشته است.»
 
هنوز جزئیات کامل در رابطه با مرگ مک کوئین اعلام نشده است اما روزنامه بریتانیائی «دیلی میل» درخبری که در مورد این واقعه منتشر کرده است نوع خودکشی را حلق آویز شدن اعلام کرده است.
 
الکساندرمک کوئین که به خاطر طرح های تازه، مدرن و غیرمتعارف خود یکی از برجسته ترین طراحان مد جهان به شمار می رفت، درسال  ٢٠٠٣ توسط ملکه الیزابت دوم عنوان سرکرده روند تازه ای از مد در امپرطوری بریتانیا را به دست آورد.
 
الکساندرشولمن، ادیتورمجله مد «ووگ»بریتانیا به خبرنگاران گفت:« مک کوئین یکی ازمستعد ترین و تاثیرگذارترین طراحان مد جهان به شمار می رفت که بسیاری از مدسازان موفق امروز از رهروان راه او به شمار می روند. او از یک طرف دست به ایجاد طرح های چشمگیر و مدرنی  می زد که در شوهای مد لباس با آخرین تکنولوژی، همراه با نور وصدا و پخش موسیقی حیرت همگان را برمی انگیخت و یا به سادگی طرح هایی را ارائه می داد که نمایانگر نبوغ سرشار او بودندو هرزن موفقی در جهان آرزوی پوشیدن لباس های او را درسرمی پروراند.»
 
مک کوئین آموزش های اولیه خود را در کالج مرکزی هنرهای طراحی«سنت مارتین» به اتمام رساند که به عنوان یکی ازمراکز آموزشی کشف استعدادهای جوان درصحنه طراحی لباس شناخته شده است.
 
اودر ابتدای کار با طراحان سنتی چون «اندرسون و شپارد» و «گیوز وهاوکس» به کار مشغول بود تا بالاخره به ارائه طرح های هنری و تئاتری خود به صورت جداگانه پرداخت و در مدت زمانی کوتاهی توانست به معروفیت جهانی برسد.
 
او مدتی به عنوان طراح اصلی دراستودیوی مد لباس «ژیوانشی» درپاریس به کار اشتغال داشت و مدتی نیز به عنوان طراح خلق لباس های تازه با «گوچی» همکاری می کرد.
 
 
شوهای مد لباس الکساندرمک کوئین در پاریس به خاطر جلوه های ویژه دراماتیک، موزیک و نوع ارائه این لباس ها از معروفیت ومحبوبیت خاصی برخوردار بود وهمواره یکی از پرسروصدا ترین وقایع سالیانه این نمایش های لباس به شمار می رفت.
 
دریکی ازاین نمایش های مد لباس با تم حفاظت از محیط زیست، مدل های مک کوئین با کلاه هایی که از زباله های قابل مصرف دوباره ساخته شده بودند به روی صحنه شوی پاریس آمدند و این مجموعه به شدت مورد توجه حاضران قرار گرفت. آخرین شوی الکساندر مک کوئین در پاریس، مجموعه ای ازلباس های «کوکتل پارتی» بود که با ساختاری دقیق و با ظرافتی خاص طراحی و دوخته شده بودند.
مک کوئین با استفاده از عوامل تازه و حتی شوک آور در مد، کارهای تازه و غیرقابل پیش بینی و گاه حتی جنجال برانگیزی را ارائه می داد. تا حدی که در جوامع مختلف مد به اولقب «پسرخبیث مد» داده شده بود. اما این درحقیقت استعداد سرشار مک کوئین بود که اورا تبدیل به یک ستاره کرده بود.
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:dukht.com
 
مطالب پیشنهادی:
 10 طراح برتر دنیای مد
بدلباس‌ترین سیاستمدارها
همکاری سونی‌اریکسون با دولچه و گابانا! (+عکس)
مجموعه جدید طراحی لباس ویکتوریا بکهام در فشن شوی نیویورک!
هالیوودی ها درباره مد پاییز چه می گویند؟