دانستن اندازه دقیق اندام در انتخاب سایز مناسب لباس کمک زیادی می‌کند، اما متاسفانه بیشتر افراد با روش صحیح اندازه گیری آشنا نیستند. در اینجا روش ساده اندازه‌گیری را با کمک شکل برایتان نشان می‌دهیم.
   
دانستن اندازه دقیق اندام در انتخاب سایز مناسب لباس کمک زیادی می‌کند، اما متاسفانه بیشتر افراد با روش صحیح اندازه گیری آشنا نیستند. در اینجا روش ساده اندازه‌گیری را با کمک شکل برایتان نشان می‌دهیم. توجه داشته باشید برای اندازه‌گیری دقیق بدن خود، همیشه هنگام اندازه‌گیری متر را موازی با سطح زمین بگیرید. دقت کنید که بدن خود را اندازه بگیرید نه روی پیراهن یا شلوارتان را.
 
کت‌های اسپرت و کت شلوار

•اندازه گیری عرض شانه

در حالی که بازوهایتان را در دو طرف پهلو قرار داده اید، یک نفر باید عرض شانه‌هایتان را اندازه گیری کند.

•قفسه سینه

بازهم در حالیکه دستهایتان را در دوطرف پلو قرار دادید، باید دور قسمت بالایی اندامتان اندازه گیری بشود، با کمک متر باید از زیربغل تا روی برجسته‌ترین بخش قفسه سینه و استخوان کتف اندازه‌گیری کنید.

•دور کمر

به یک طرف خم بشوید تا خط و انحنای طبیعی کمرتان را پیدا کنید. سپس در حالیکه مستقیم ایستاده اید، متر را دور کمرتان شل و آزاد حلقه کنید و دور کمرتان را اندازه بگیرید.

•قد شلوار

برای اندازه گرفتن مناسب و دقیق، شلواری که به خوبی اندازه شما است بپوشید. از محل درز انشعاب و خشتک شلوار تا لبه شلوار را مانند شکل اندازه گیری کنید.

پیراهن مردانه

•گردن

برای اندازه‌گیری دور گردن، متر را روی برآمدگی گلو(سیب گلو) قرار بدهید و از این فاصله دور گردن را اندازه بگیرید. برای اینکه راحت تر باشید، نیم سانت به این اندازه اضافه کنید.

•آستین

در حالیکه بازویتان را 90 درجه خم کرده‌اید، دستها را روی رانتان بگذارید. فاصله از وسط پشت گردن تا سرتاسر شانه، آرنج تا پایین مچ دست را اندازه بگیرید. کل این فاصله اندازه آستین شما است.

تولید کنندگان پیراهن از اندازه آستین پیراهن برای تعیین قد کلی پیراهن استفاده می‌کنند. پیراهن‌های مدل جدید معمولا کوتاهتر از پیراهن‌های کلاسیک هستند، اما بازهم تناسب و نسبت بین آستین و بدن رعایت می‌شود.
 

بیشتر بدانید : جدولی برای یافتن سایز مورد نظر شما در انتخاب لباس!


گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: shikweb.com