شیرینی نوروزی خانگی، شیرینی بیسکویتی شکلاتی درست کنید
شیرینی نوروزی خانگی یکی از بهترین جایگزین ها برای شیرینی های حاضری است. شیرینی بیسکویتی شکلاتی یکی از همین مدل های شیرینی خانگی است که با دستور زیر می توانید به راحتی درست کنید

شیرینی بیسکویتی شکلاتی

مواد اولیه برای تهیه شیرینی بیسکویتی شکلاتی

کره : 120 گرم
ماست : یک سوم لیوان
زرده تخم مرغ : 2 عدد
بکینگ پودر : 1 قاشق چایخوری
جوش شیرین : 1 قاشق چایخوری
پودر قند : دو سوم لیوان
پودر کاکائو : 5 قاشق غذاخوری
آرد : 2 و دو سوم لیوان
خامه : سه چهارم لیوان
شکلات چیپسی : 1 لیوان

بیشتر بدانید : طرز تهیه دونات خانگی، خوشمزه ترین شیرینی خانگی

طرز تهیه شیرینی بیسکویتی شکلاتی

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ تمام مواد خشک ( آرد ، پودر قند ، بکینگ پودر ، جوش شیرین ، پودر کاکائو ، شکلات چیپسی ) را داخل کاسه ای بریزید و با قاشق مخلوط کنید.
کره سرد و سفت را از یخچال خارج کنید و با چاقو به شکل مکعب های کوچک برش بزنید ، تکه های کره را به مواد خشک اضافه کنید و با نوک انگشتان دست کره را به آرامی مخلوط کنید تا زمانی که مایه شیرینی بافتی مانند خرده نان پیدا کند ( نیازی به ورز دادن یا فشار زیادی نیست ).
ماست ، خامه و زرده های تخم مرغ را با هم مخلوط کنید سپس کم کم این مواد را به مایه شیرینی اضافه نمایید.
پس از اینکه مایه شیرینی آماده شد به مدت 15 - 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود و خودش را بگیرد ( در صورت تمایل میتوانید مایه شیرینی را داخل کیسه فریزر بریزید و به شکل رول حالت دهید و در یخچال قرار دهید و پس از سرد شدن با چاقو به شکل سکه ای برش بزنید ).
ته سینی فر را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید ، با قاشق از مایه شیرینی بردارید و با فاصله داخل سینی فر قرار دهید ( اگر از روش رول کردن استفاده کرده اید شیرینی را با فاصله در کنار هم قرار دهید ).
سینی را داخل فری که گرم شده است به مدت 10 - 12 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند ، پس از پخت 10 دقیقه صبر کنید تا شیرینی ها خنک شوند سپس از سینی یا کاغذ روغنی جدا کنید ، شیرینی های شکلاتی را در ظرف قرار دهید و به همراه شیر یا قهوه سرو کنید.



بیشتر بدانید : طرز تهیه تارت میوه ای برای نوروز

بیشتر بدانید : نان نخودچی خانگی شیرینی مخصوص عید

بیشتر بدانید : شیرینی گردویی خانگی شیرینی مخصوص عید


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com