چرا همسرم مانند اوایل زندگی من را دوست ندارد؟
سردمزاجی یکی از مشکلاتی است که زوجین بسیاری با آن درگیر هستند و همیشه به دنبال دلایل این سردمزاجی همسرشان هستند. در این مقاله 4 دلیل اصلی  سردمزاجی همسرتان را بیان می کنیم.

دلیل سرد مزاجی همسرم در زندگی زناشویی مان چیست؟

گاه مشکلاتی کوچک در زندگی ما، عاملی برای توقف حرکت های بزرگ می شوند. خردورزی در آن است که پیش از پیدایش هر مشکلی به دنبال پیشگیری از آن بود وگرنه چاره جویی پس از وقوع آن طبیعی و معمول است. یکی از معضلاتی که ممکن است دامنگیر هر خانواده ای شود، سردمزاجی زوجین است. این معضل اختصاص به خانواده یا خانواده های خاصی ندارد بلکه ممکن است به صورت های گوناگون به طور مقطعی و یا حتی دائمی زوجین را گرفتار خود کند. در این نوشتار برآنیم تا بحثی مختصر پیرامون پیشگیری از این معضل ارایه نماییم. بدون هرگونه بحث حاشیه ای، مستقیما به بررسی چهار عامل بسیار تاثیرگذار در پدیدآیی این مساله می پردازیم:

4 عامل مهم در سردمزاجی همسرتان تاثیر بسیاری دارد؟

سرد مزاجی در زندگی زناشویی به دلیل ظاهر ناخوشایند زوجین

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند زوجین را به یکدیگر جذب کند و هر طرف را به طرف مقابل متمایل کند آراستگی فرد است. معمول است که افراد زمانی به فکر آراسته نمودن خود می افتند که قصد خروج از منزل و پذیرایی از یک میهمان را داشته باشند. آراستگی یکی از عوامل اعتماد به نفس انسان و مایه شادابی و نشاط است. لذا ضرورت این مساله به حدی روشن است که لزومی به تشریح آن نیست.
اما آنچه مورد غفلت قرار می گیرد آن است که آراستگی از جمله شروط لازم استمرار روابط گرم بین زوجین است. هر اندازه که نحوه پوشش و پیراستگی ظاهر از امور ناخوشایند در نگاه اجتماع برای شما اهمیت دارد، در خانواده و از نگاه همسر شما این اهمت دوچندان خواهد بود.
گویی بعضی فراموش کرده اند که یکی از تکالیف خانوادگی هر فرد آراستگی در مقابل همسر است. اصلا آنچه اولا ضروری است همین آراستگی در خانه است و سپس آراستگی در اجتماع. یادتان نرود که اگر قرار است با زیبایی شما دلی ربوده شود این اتفاق باید در خانه بیفتد و نه در بیرون آن.

 

کار متراکم و خستگی دومین دلیل سردمزاجی همسرتان است

امری که امروزه گریبانگیر بسیاری از خانواده هاست، غرق شدن در فعالیت های بی پایان زندگی ماشینی است. هر شب پیش از خواب ساعت خود را برای به صدا درآمدن در صبح گاه فردا تنظیم کرده و صبح را با از سر گرفتن مجدد کار و فعالیت کلید می زنیم. روزها سپری می شود صبح ها به شب رسیده و شب ها به صبح می رسد. تمام همت و تلاش معطوف به تامین نیازهای مادی، غافل از آنکه نیازهای عاطفی و روانی خود و همسرمان نیز باید به درستی تامین گردد.
در تمام این مدت شما مشغول کار و تلاش بوده اید، در همه روزهایی که با انرژی از منزل بیرون رفتید و با خستگی و پریشانی بازگشتید، همسر شما در انتظار لطف و محبتی بود که از او دریغ شد، نه یک روز و یک هفته، روزهای متوالی و پی در پی.
مواظب باشیم که کار و تلاش بی وقفه عامل سردی نشود. هنگامی که در منزل هستید حتی اگر خسته اید و حس خنداندن خانواده و همسر خود را ندارید حداقل لبخند بزنید تا ظاهر شما از باطنتان حکایت نکند. اگر خستگی مانع گفتگوی طولانی مدت شما با همسرتان است، ارائه چند جمله تاثیرگذار و عاطفی کار سختی نیست.

 

عدم اظهار محبت یکی دیگر از عوامل موثر در سردمزاجی همسرتان است

شما همسرتان را دوست دارید، او نیز به شما علاقمند است؛ اما محبت خود را ابراز نمی کنید. این یعنی گنج بزرگی در دل دارید که حاضر نیستید آن را به طرف مقابل خود نشان دهید تا شیفته شما گردد. بسیاری از سردی ها ناشی از این است که زوجین تصور می کند طرف مقابل دیگر به او علاقه ای ندارد. این پندار نادرست باعث می شود که اندک محبتی هم که در دل وی باقی مانده از دست رود و آن گاه که باید به فکر بازگرداندن محبت از دست رفته افتاد.

 

بی اطلاعی از اسلوب صحیح روابط زناشویی دلیل اصلی سردمزاجی همسران

بسیاری از زوجین علیرغم محبتی که به یکدیگر دارند، پس از مدت ها زندگی هنوز از اسلوب صحیح روابط زناشویی بی اطلاع اند. شاید این امر ناشی از آن است که پیگیری این امر را زشت و زننده می دانند. اگر در زمره افرادی هستید که به این مشکل دچار بوده و چنین تصور نادرستی از مساله دارید بدانید که این عامل یکی از عوامل مهم و بنا بر ادعای برخی پژوهشگران بزرگ ترین عامل در ایجاد ناسازگاری های خانوادگی و بروز طلاق است. اکیدا توصیه می شود و از روش های صحیح روابط زناشویی مطلع شوید تا به دام سردی گرفتار نشوید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : ماهنامه دنیای سلامت