همسر دوستم برایم اس ام اس عاشقانه می فرستد!!
 مردی متاهلی هستم که مدتی است همسر دوستم برایم اس ام اس های عاشقانه می فرستد. همسرم به من شک کرده و نمی دانم چه کنم؟

 با اس ام اس های عاشقانه همسر دوستم چه کنم؟

سوال کاربر :

مردی هستم 45 ساله. از زندگی و همسرم راضی هستم. چند وقتی است همسر یکی از همکارانم با فرستادن پیامک های عاطفی، اعصابم را به هم ریخته است طوری که همسرم نیز به من شک کرده است. در ضمن رفتار و اخلاقم در خانه نیز خیلی عوض شده است. راهنمایی ام کنید.

 

پاسخ کارشناس :

چند توصیه که بایدآن ها را مد نظر قرار دهید، در ادامه مطرح می شود.

همسرتان را دچار تردید عاطفی نکنید

هر چه سریع تر هرگونه راه ارتباطی بین شما و خانم مورد نظر باید قطع شود تا بیش از این همسر خود را دچار تردید عاطفی نکنید و سوال این جاست اگر این کار را نکرده اید و ارتباطی نبوده، علت پیامک چیست؟ یعنی چرا اجازه داده شده که بعد از اولین پیام، پیام های بعدی وی به شما برسد؟ این همان پرسشی است که همسرتان را خیلی آزار می دهد و احتمالا بابت آن خیلی بگو مگو دارید. سوال هایی مثل این که چرا او را در اصطلاح «بلاک» نمی کنی؟ چرا سیم کارتت را عوض نمی کنی؟ چرا پاسخی نمی دهی که وی دیگر مزاحم نشود؟ یا بدتر از همه چرا به همسرش نمی گویی و تهدید به این که اگر تکرار شود من خودم به همسرش می گویم و از این قبیل که در نهایت به احساس درماندگی و به اصطلاح خودتان «دیوانگی» منجر می شود.

 

شرایط را مدیریت کنید

پس از انجام گام اول و جلب اعتماد همسرتان، حوصله کنید و به همسرتان فرصت دهید. لطفا به روش های مختلف از وی نخواهید که فراموش کند یا با شما مهربان باشد یا دائم به وی نگویید چرا اخم کردی؟ باز چه شده؟ موضوع که تمام شده، تو هنوز دست بردار نیستی و خلاصه آن که کاری به کار همسرتان نداشته باشید، صبر کنید و فقط مدارا کنید و به هیچ وجه نقش یک قربانی و التماس کننده را هم بازی نکنید که همسرتان را بیشتر ناراحت می کنید. فقط گاهی در کلام و رفتارتان و در خلوت با وی این مفهوم را منتقل کنید: «من می توانم درک کنم که شکستن قلب یک زن چقدر دردآور است؛ ولی من قصد چنین کاری را نداشتم فقط به خودت و من فرصت بده زمان، خودش نشان خواهد داد که من مقصر نبودم» و خوشبختانه زنان با توجه به حافظه بلند مدت شان در گذشته، شروع می کنند به بررسی کل مدت زندگی با شما که اگر واقعا این اتفاق برای اولین بار است که افتاده، زیاد سخت نمی گیرند و به کل رفتارهای شما با خودشان نگاه می کنند و خیلی موارد دیگر که در نهایت آرام آرام گارد دفاعی خود را کنار می گذارند و حتی به واسطه تحملی که شما به خرج دادید و نوع مدیریت این بحران، تشکر خودشان را نیز نشان خواهند داد و چه بسا به خاطر شکی که به شما کرده اند و حوصله عاشقانه شما رابطه جدیدی  را آغاز می کنند. لازم به توضیح است که فرض ما درباره شما مزاحمت از طرف خانم مورد نظر است چرا که اگر ماجرا بالعکس باشد یا شما سابقه داشته باشید راهبردهای ما متفاوت خواهد بود و همین طور واکنش های همسرتان نیز بسیار متفاوت تر که به این مطلب نمی پردازیم.

 

اما توصیه ای برای همسر شما

به هیچ وجه موضوع را به فرزندان منتقل نکنید به خصوص فرزندان دختر یا خدا نکرده در حضور آن ها بر سر آن جدل نکنید. این امر درباره خانواده های دو طرف نیز صدق می کند و از همه مهم تر به هیچ وجه کاری به کار خانم مورد نظر نیز نداشته باشید که تبعات خطرناک و گاه جبران ناپذیری دارد. اگر طبق مراحلی که عرض شد، شوهرتان مسئله را مدیریت کند اصلا نیازی به کنترل رفتار طرف مقابل نیست. به بیان ساده، اگر خانم مورد نظر به خاطر تبرئه خود و به دروغ به شما بگوید: «همسرتان دائم مزاحم من است و از سردی شما نیز خیلی می نالد!» می توانید حدس بزنید چه آتشفشانی را در ذهن شما خواهد برافروخت که دیگر به این سادگی خاموش هم نخواهد شد و تبعات بعدی آن درست مثل مواد مذاب هر چه را که بر سر راه است خاکستر می کند و شما می مانید که این حرف درست است یا غلط و جدال های ذهنی با خودتان و جدال های مکرر با همسرتان تمامی ندارد تا صحت و سقم آن را نمایان کنید و متاسفانه سخت باور می کنید، چون یک ذهن آزرده و مضطرب بیشتر تهدیدهای رابطه را باور دارد تا دلایل ترمیم آن را! البته و اگر متاسفانه به خاطر رعایت نکردن هشدار داده شده، به این شرایط رسیده اید به روان درمانی و مشاوره جدی نیاز دارید. درخور ذکر است، در مدیریت بحران هایی از این قبیل، اصلی ترین عامل مخرب، شتاب زدگی هیجان مدارانه و متاسفانه علنی کردن موضوع و برچسب زدن است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com