عاشق دختری 16 ساله شده ام!!
 جوانی هستم که به شدت به دختر 16  ساله ای علاقه مند شده ام ولی او مرا دوست ندارد. با این عشق یکطرفه مانده ام چه کنم؟

 عاشق دختری شده ام که مرا دوست ندارد!!

سوال کاربر :

جوانی 31 ساله ام و به دختری 16 ساله علاقه دارم اما او هیچ علاقه ای به من ندارد. واقعا دوستش دارم و مدام به او فکر می کنم. لطفا راهنمایی ام کنید.

 

بیشتر بدانید : عاشق رئیس ام شده ام که یک دختر دارد!!

پاسخ کارشناس :

شما از لحاظ سنی در زمان مناسبی برای ازدواج هستید؛ اما توجه به نکاتی که در ادامه مطرح می شود، برای انتخاب بهتر به شما کمک خواهد کرد.

 

شرایط ازدواج تان منطقی نیست

حتما خودتان می دانید که چقدر انتخاب شما از معیار های صحیح ازدواج فاصله دارد. بی توجهی شما به موارد مهم و تاثیرگذاری مانند فاصله سنی زیاد، سن کم طرف مقابل و از همه مهم تر تمایل نداشتن دختر مورد علاقه تان نشان دهنده انتخاب ناخودآگاه و دور از منطق شماست و انتخاب ناخودآگاه، از پیش برنامه ریزی شده ولی آگاهانه نیست.

 

به عواطف تان شدت ندهید

گفته اید مدام به او فکر می کنید. هر چه شما درباره او فکر کنید و زمان بیشتری، عواطف تان روی او متمرکز شود وزن بیشتری به این عواطف خواهید داد؛ اما اگر توجه خود را به امور دیگری مانند کار، مطالعه یا هر چیز دیگری جز این عشق بی سرانجام متمرکز کنید از عمق و شدت این عشق کاسته و شاخ و برگ دادن به آن را متوقف کرده اید. می توانید انتخاب کنید بر کدام افکار و احساسات خود تاکید و تکرار و ارزش گذاری کنید. می توانید به احساسات خود دامن بزنید و شاخ و برگ دهید یا روی معیار های صحیح ازدواج و انتقاد هایی که بر رابطه شما وجود دارد فکر کنید.

 

مشکلات ازدواج با فاصله سنی زیاد

فاصله سنی 12 سال با توجه به شرایط شما، ذکر چند نکته را در این باره ضروری می کند. ازدواج با دختری که بیش از 6 سال با او فاصله سنی داشته باشید، معمولا مانع ایجاد رابطه متقابل می شود. در این ازدواج ها، دختر در ابتدای مسیری قرار دارد که هنوز آن را نپیموده است و شناخت کافی از خودش ندارد. در اوج تغییر و تحولات شخصیتی قرار دارد و ممکن است در ادامه زندگی مسیر دیگری را برای خود برگزیند. این در حالی است که پسری در دوره سوم زندگی، به ثبات نسبی شخصیتی رسیده است، تکلیفش را با زندگی می داند و از این که قرار است چه کار کند و چه مسیری را ادامه دهد آگاه است. ازدواج زن و مردی که در دو مقطع متفاوت از زندگی باشند، اشتباه بزرگی است که نتیجه ای جز نداشتن تفاهم و سرعت حرکت نابرابر خواهد داشت. هر دو طرف در چنین رابطه ای آزار می بینند و احساس می کنند به قدر کافی از طرف همسرشان درک و همراهی نمی شوند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com