در این مقاله قصد داریم قسمتی از راز زوج‌های موفق که مدت طولانی است با یکدیگر ازدواج کرده‌اند را برایتان فاش کنیم...
 
در این مقاله قصد داریم  قسمتی از راز زوج‌های موفق که مدت طولانی است با یکدیگر ازدواج کرده‌اند را برایتان فاش کنیم  . حتما در اطرافتان افرادی را دیده اید که با وجود اینکه چندین سال است  که زندگی مشترک شان را آغاز کرده‌اند اما کماکان روابط شان مانند سابق و روزهای اولی است که ازدواج کرده‌اند .
 
اما چطور با وجود مشکلات زیادی که پیش می‌آید باز هم روابط شان مثل روزهای اولی است که ازدواج کرده‌اند ؟؟؟
 
راه و طریق موفقیت این زوج‌ها را به ترتیب شرح می‌دهیم :
قبل از ازدواج و تا یک سال بعد از ازدواج تمام زوج‌های رویا‌ها و تخیلات بسیاری برای آینده شان دارند به همین دلیل با تمام مشکلاتی که ممکن است بر سر راهشان پیش بیاید با کمال صبوریت مقاومت می‌کنند ، اما بعد از مدتی و با پیش آمدن سوﺀ تفاهمات جدید با همسرشان دیگر احساس عشق و علاقه ای که به یکدیگر داشته‌اند را ندارند ، برای همین با بروز مشکلات دیگر صبوریت و استقامت سابق را ندارند ، به همین دلیل کم کم  مشکلات سر به آسمان می‌کشند و زوجین دیگر نمی توانند تحمل کنند ، به مرور زمان از یکدیگر دور می‌شوند .
 
در روزهای اول با تمام شوق و ذوق غذا می‌پزند ، میز غذا را با شمع یا گل تزیین می‌کنید اما به مرور زمان برای اعتراض به رفتار همسرشان  حتی دیگر غذای نیز نمی پزند . روابط عاشقانه و خوبی که داشتید به کجا رسیده است ؟؟
 
 
 
چرا به این جایگاه رسیده اید ؟؟
1- اگر شما زوجی هستید که هر دو شاغل می‌باشید ، هر روز  صبح به محل کار می‌روید ، هیچ گاه رفتاری نداشته باشید که  دیگری با ناراحتی محیط خانه را ترک کند و به محل کار برود  .
 
2-  یکدیگر را در کارهای منزل یاری دهید تا دیگری برای انجام کارهایش تنها نماند ، برای مثال اگر شما آقا هستید در انجام کارهای خانه مانند : شستن ظرف‌ها ، جارو زدن و ... کمک کنید یا اگر شما یک خانم هستید در انجام کارهای اداری که ممکن است به حانه بیاورد او را یاری نمایید .
 
3- به رفتارهای یکدیگر احترام بگذارید ، سعی کنید بعضی از وقتها با همسرتان شوخی کنید و  بر سر موضوعات مختلف با یکدیگر بخندید ، خندیدن و گذراندن لحظات خوشی با همسرتان باعث می‌شود که روابطتان استحکام بیشتری پیدا کند .
 
4- این موضوع را قبول کنید که شما نمی توانید رفتار و منش کسی را عوض کنید ، هر شخصی را همانطوری که هست قبول کنید ، ممکن است  طرف مقابلتان به خاطر دوست داشتن و علاقه ی زیادی که به شما دارد کمی عوض شود اما به طور مطلق تغییر نمی کند .
پس توصیه می‌کنیم با رفتار هر فردی کنار بیایید نه این که بخواهید همسرتان را عوض کنید زیرا اگر شما بخواهید همچین کاری را انجام دهید مورد قبول همسرتان قرار نمی گیرید و با مرور زمان از یکدیگر فاصله می‌گیرید ، تا  رفتارتان به تیرگی برسد .
 
5- هیچ گاه و در هیچ لحظه ای حتی اگر با همسرتان در حال نزاع هستید  به شعور ، خانواده ، طبیعت همسرتان توهین نکنید زیرا سریعا همسرتان نسبت به این موضوع جبهه می‌گیرد و درجه ی نزاع شما افزایش می‌یابد .
 
6- اگر همسرتان فردی است که زود عصبانی می‌شود یا به این موضوع عادت دارد که در مورد هر موضوعی بیش از حد غرولند می‌کند ، بهتر است در برابر رفتار او سکوت اختیار کنید تا همسرتان نیز به این رفتار خود پایان دهد ، این رفتار شما دارای چند جنبه می‌باشد :  همسرتان یاد می‌گیرد که دیگر هیچ وقت  بیش از حد در مورد هر موضوعی با شما بحث نکند ، نزاع‌ها و بحث‌هایی که با همسرتان دارید هیچ گاه به جاهای بد و وخیم نمی کشد .
 
7- همسرتان را عادت دهید که تمام کارهای  را هر دو با هم انجام دهید ، یا اگر می‌خواهید به مکانی بروید دو تایی با هم بروید ، در هیچ زمانی تنهایی برای مهمانی یا برای  دیدار کسی نروید .
 
8- هر زوجی که زندگی مشتر کش را دوست دارد  ، برای حفظ  زندگی مشترک شان باید صابر ، عاقل ، متفکر باشند ، به صحبت‌های هر فردی که در مورد زندگی تان نظر می‌دهد گوش ندهید اگر واقعا نیز مشکلی دارید بهتر است نزد یک مشاور بروید و او شما را راهنمایی کند نه اینکه به صحبت‌های هر فرد بی تجربه ای که بر سر راهتان قرار می‌گیرد گوش دهید .
 
9-  هنگامی که با همسر تان صحبت می‌کنید با زبان شیرینی صحبت کنید ، هیچ گاه با زبان تلخ یا کنایه آمیزی  با همسرتان صحیت نکتید زیرا در این صورت بر روی همسرتان اثر منفی می‌گذارید ، او ترجیح می‌دهد تا دیکر هیچ وقت با شما صحبت نکند .
 
10-  هیچ گاه رازهای شخصی و خصوصی که بین شما و همسرتان وجود دارد را برای دیگران فاش نسازید . چون به مرور زمان نسبت به همسرتان بی اعتماد می‌شوید .
 
11- هیچ گاه در شرایط سخت و دشوار همسرتان را تنها نگذارید ، به او نگویید : که تو خودت این راه و روش را بدون مشورت با من انتخاب کردی ، اکنون نیز تنهایی به راه خودت ادامه بده  ، شاید او به تنهایی راهش را انتخاب کرده باشد اما با مساعدت به او بهترین جواب را به  همسرتان می‌دهید .
 
12- هیچ گاه با همسرتان مثل زندانیان رفتار نکنید ، اجازه دهید او هم نظراتش ، عقاید و .... را ابراز کند . 13 – هیچ گاه فکر نکنید تنها شخصی که حق اظهار نظر در تمامی زمینه‌ها دارد شمایید ، این عقیده را نداشته باشید ، زیرا باعث جدایی بین شما و همسرتان می‌شود .  
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
ده نشانه خیانت در زندگی زناشویی
تاثیر چشم غره بر روابط زناشویی!
همسرم مثل بچه‌ها رفتار می‌کند!!
چطور مرد زندگی تان را درک کنید و صحبت‌های او را بشنوید ؟
چه مسائلی را نباید به همسرتان بگویید ؟!