همسرم را دوست ندارم، دختر مورد علاقه ام قبل از ازدواج ترکم کرده است!!!!
من با دختری آشنا بودم و قرار بود بدون اجازه پدر و مادرمان عقد کنیم. من برای او همه کار کردم. همین که کمی بازار و اوضاع مالی ام خراب شد، من را رها کرد. حالا که ازدواج کرده ام همسرم را دوست ندارم.

سوال کاربر :

من با دختری آشنا بودم و قرار بود بدون اجازه پدر و مادرمان عقد کنیم. من برای او همه کار کردم. همین که کمی بازار و اوضاع مالی ام خراب شد، من را رها کرد. حالا که ازدواج کرده ام همسرم را دوست ندارم. لطفا مرا راهنمایی کنید.

 

پاسخ کارشناس :

برداشت من از سوال جنابعالی این است که دختری را دوست داشتید ولی بعد از به هم ریختن اوضاع مالی شما، وی شما را رها کرده است و در ازدواج فعلی خود همسرتان را دوست ندارید. مخاطب گرامی! دختری را که دوست داشتید به دنبال فردی برای ادامه زندگی اش بوده که از نظر مالی حامی او باشد. تا زمانی که اوضاع مالی شما مناسب بوده او مایل به ازدواج با شما بوده است ولی زمانی که متوجه شده است شما نمی توانید نقش حامی را داشته باشید‍، شما را رها کرده است. شما دلیل این را که چرا قرار بوده بدون اجازه خانواده ها عقد کنید قید نکردید اما برداشت بنده این است که به جز اوضاع مالی، موارد دیگری هم بوده که مانع موافقت خانواده ها با این ازدواج بوده است.

 

برای رهایی از شکست عاطفی ازدواج کردید

شما به آن دختر علاقه داشتید و او را برای ازدواج انتخاب کرده بودید و بعد از رها شدن همچنان او را دوست دارید و هنوز نتوانسته اید با این واقعیت کنار بیایید که وی شما را رها کرده است. در حال حاضر با احساس خودتان تصمیم گیری می کنید ولی او با عقل تصمیم گیری کرده است بدین معنی که میزان احساس دوست داشتن وی به شما در حدی نبوده که به دلیل احساسش صبر کند تا شرایط مالی شما مساعد شود. بهتر بود که بعد ازکنار آمدن با خودتان و احساس تان به آن دختر، تصمیم به ازدواج می گرفتید. متأسفانه بیشتر افراد برای رهایی از بحران عاطفی به سرعت ازدواج می کنند در صورتی که ازدواج را به عنوان مسکن در نظر می گیرند و بعد از تمام شدن بحران نسبت به ازدواج خود حس خوبی ندارند. به شما مخاطب گرامی توصیه می کنم با عقل خودتان تصمیم گیری کنید. رابطه قبلی شما تمام شده است و امکان بازگشت وجود ندارد و ازدواج مشابه خرید لباس و کفش و ... نیست که بتوانید به راحتی همسر خودتان را کنار بگذارید.

 

دلایل ناراحتی تان را با همسرتان در میان بگذارید

راه حل پیش روی شما در حال حاضر این است: مواردی را که سبب می شود همسرتان را دوست نداشته باشید با همسرتان در میان بگذارید تا بتواند با تغییراتی در خودش، حس بهتری را در شما ایجاد کند. واضح است که به هیچ وجه نباید به او بگویید به تو علاقه ندارم و به طور کلی شخصیتش را زیر سوال ببرید بلکه باید بعضی رفتارهایش را که باعث نبود علاقه در شما شده است با او در گفت و گوهایی موثر در میان بگذارید. همچنین مراجعه به یک روان شناس و کمک گرفتن از مشاور هم در زمینه حل بحران عاطفی عمیق خودتان و هم زوج درمانی می تواند به شما برای ادامه زندگی مشترکتان کمک کند. اکنون توصیه من به شما تلاش برای ادامه زندگی با همسرتان، البته زندگی با کیفیت از نظر عاطفی است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com