هیچ گاه نمی گذارم بچه هایم با او در ماشین تنها باشند. نمی دانم چه چیزی باعث می شود وی هنگام رانندگی آنقدر اخلاقش عوض بشود.
 

پرسش:
همسر من مثل دیوانه ها رانندگی می کند و هنگام رانندگی اصلا نمی شود با وی صحبت کرد. او به من می گوید که زیادی حساس هستم ولی من از رانندگی او می ترسم، هیچ گاه نمی گذارم بچه هایم با او در ماشین تنها باشند.  نمی دانم چه چیزی باعث می شود وی هنگام رانندگی آنقدر اخلاقش عوض بشود.

پاسخ:
تحقیقات علمی نشان داده که مردان از قوه تخیل واقع در نیمکره راست مغزشان بیشتر از زنان استفاده می کنند. سابقه این عمل به دوران انسان های اولیه بازمی گردد. مردان نیاز دارند که در موراد اصلی زندگی شان عالی و مورد پسند واقع شوند. برای مردان امروزی، عمل رانندگی مثل شکار در مردان غار نشین است. به علاوه به خاطر وجود هورمون های مردانه ، آنها رقابت و پرخاشگری را دوست دارند. مردان هنگام رانندگی و پرخاش به غریبه ها در ماشین شان احساس آزادی و راحتی می کنند چرا که مجازاتی برایشان بهمراه ندارد. راه حل این گونه مردان مانند همسر شما این است که باید دلایل پرخاشگری خود را هنگام رانندگی کشف کنند. بعضی اوقات این مردان می توانند عصبانیت و پرخاشگری خودشان را در راه های دیگری مثل رقابت در کار، ورزش تخلیه کنند. اگر این کار به اندازه کافی موثر نبود، او را کمک کنید تا از یک روانپزشک یا مشاور برای تخلیه احساساتش راهنمایی بخواهد. رانندگی بسیار جدی و گاهی اوقات خطرناک است. مطمئن باشید سلامت شما و بچه هایتان از هر چیز دیگری در دنیا برای شوهرتان مهمتر است. هر کاری از دست تان برمی آید انجام دهید تا شوهرتان بتواند عصبانیت و پرخاشگری خود را کنترل کند. 

تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
مشکلات یک زناشویی سرد و راه حل آن!
12 راه برای حفظ روابط گرم و صمیمانه همسران !
مرد می گوید، زن می گوید(تجربه های یک زن و شوهر در مورد ارتباط زناشویی)
در سر مردان چه می گذرد؟
برای شوهرتان ، مادری نکنید! طلاق توافقی ،چرا و چگونه؟