شوهرم را دوست ندارم، با مردان دیگر ارتباط تلفنی دارم!!
خانمی 19 ساله هستم که 8ماه از عقدمان می گذرد، قبل از ازدواج با همسرم آشنایی داشتم ولی پدر و مادرم به ازدواج مان راضی نبودند. چند ماهی است علاقه ام به شوهرم کم شده و با مردان غزیبه ارتباط تلفنی دارم.

دیگر مثل قبل شوهرم را دوست ندارم

خانمی ۱۹ ساله ام. قبل از ازدواج با شوهرم ارتباط داشتم و خانواده ام هیچ اطلاعی نداشتند. بعد از چند ماه خانواده ام متوجه شدند و به این ازدواج راضی نبودند اما من خیلی اصرار کردم. الان هشت ماه از عقدمان می گذرد و دیگر مثل قبل دوستش ندارم. حتی شده رابطه تلفنی با مردها برقرار می کنم تا آرام شوم اما اصلا این رفتار را دوست ندارم. کمکم کنید.

پاسخ کارشناس
مخاطب عزیز، ازدواج انتخابی است که هر دو نفر باید مسئولیت آن را بپذیرند و در سر و سامان دادن و بهبود آن تلاش کنند. آن چه به نظر می آید، این است که اکنون احساس تنهایی می‌کنید و از آن جا که خانواده تان مخالف ازدواج شما بوده اند، هنگام ایجاد مشکل با همسرتان نگران قضاوت و سرزنش آن ها هستید. بنابراین برای دوری از افکار و احساسات منفی به این گونه روابط پناه می برید. بهتر است برای رفع  این مشکل به چند توصیه توجه کنید.

ارتباط با فرد سوم، اشتباه بزرگی است

علاقه مندی در زندگی مشترک همواره در نوسان است. غیر منطقی است اگر انتظار داشته باشیم عشق و علاقه به همان میزان روزهای اول آشنایی تا ابد باقی بماند. به طور قطع در ازدواج هایی که افراد درگیر روابط عاطفی زودرس شده اند و در ارزیابی شریک زندگی خود شتاب زده و احساساتی عمل کرده اند، این مسئله بیشتر به چشم می خورد. بنابراین کاهش میزان علاقه از این جهت طبیعی است اما نکته مهم، رابطه تلفنی شما با مردان است که به مرور نه تنها باعث آرامش نخواهد شد بلکه باعث بی علاقگی بیشتر  وحتی بر هم خوردن زندگی مشترک تان خواهد شد. معمولا مشاوران خانواده در ارزیابی کاهش علاقه زوج به همسرش، ارتباط خارج از زندگی مشترک با جنس مخالف را جویا می شوند و در صورت پاسخ مثبت به سرعت به فرد توصیه می کنند این رابطه را ترک کند. آسیب ها و مضرات چنین روابطی این است که غالبا به جای حل یک مشکل، مشکلات متعددی در روابط زوج ایجاد می کند که تا مدت ها آثار منفی آن از بین نمی رود از جمله : از بین رفتن اعتماد (که جزو اصول مهم زندگی مشترک است)، بدبینی زوج تا مدت ها حتی در صورت ترک رفتار، زیر پا گذاشتن اصل تعهد و شکل گیری خیانت، محدود نماندن و افزایش ارتباط از تلفنی به دیداری و...، ناآرامی از احساس گناه پس از اتمام رابطه، اضطراب و ناآرامی ناشی از پنهان کاری و بی صداقتی. سعی کنید برای ترک این  رفتار در تنهایی، گوشی را از خود دور و خود را مشغول فعالیت سرگرم کننده ای کنید تا وسوسه تماس تلفنی را بهتر مدیریت کنید.

رابطه تان را با شوهرتان بهبود ببخشید

برای بهبود روابط خود با همسرتان تلاش کنید تا علاقه مندی شما به زندگی و همسرتان بیشتر شود. خوشبختی نتیجه تلاش مسئولانه شما برای حفظ زندگی است. از مقایسه و مرور حرف های تلفنی خود با مردان بپرهیزید و بدانید این گونه روابط ظاهر فریبنده و اغواگری دارد اما روابطی بی سرانجام و تهی است و تنها منجر به شکست زودهنگام شما در ازدواج می شود. برای آرام شدن خود سعی کنید به فعالیت های هنری، معنوی، ورزشی و... بپردازید. با توجه به حساسیت مسئله، در صورت موفق نشدن، هر چه زودتر به مشاور خانواده مراجعه کنید.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com