متاهلم اما علاقه مند به دوستی با زنان دیگر هستم!!
 متاهل هستم و زن و زندگی ام را دوست دارم ولی به دوستی با زنها علاقه بسیاری دارم. نمی دانم چه کنم؟

دلیل علاقه مرد متاهل به دوستی با زنهای دیگر

سوال کاربر
همسر خوب و کاملی دارم و از هر نظر راضی هستم. زندگی خوبی را با زحمت ساختم اما با این وجود، همیشه دوست دارم با یک زن دیگر به عنوان دوست رابطه داشته باشم. البته خودم از این بابت رنج می کشم چون می دانم درست نیست اما این مشکل بعضی آقایان است، لطفا راهنمایی ام کنید.

بیشتر بدانید : شوهر من با خانمها زیاد خوش و بش می‌کند!

پاسخ کارشناس
برادر گرامی، این که در پیام خود به رضایتمندی از زندگی تان اشاره کرده اید، مایه خوشحالی است و این که از حس نادرست درونی خود در رنج هستید، نشان می دهد اگر دلایل کافی در اختیارتان قرار بگیرد، این اراده را دارید که بر مبنای عقل و انصاف تصمیم بگیرید. بنابراین در ادامه توضیحاتی را برای اطلاع شما و دیگر مردانی که به قول شما چنین تفکری دارند، مطرح می کنم که امیدوارم راهگشا باشد.

مردها ذاتا تنوع طلب نیستند

در گذشته در برخی اظهار نظرها، تنوع طلبی مردان را ذاتی می دانستند و اعتقاد داشتند که زیاده خواهی و تنوع طلبی، یک ویژگی فطری جنس مذکر است و به دلیل همین آمادگی های مغزی و ذهنی و تفاوت های هورمونی، در بعضی مردان این گرایش ایجاد شده است ولی این عقیده نه تنها همه ماجرا نیست بلکه صحت و سقم آن هم جای بحث زیادی دارد که بنا ندارم در این نوشتار به آن بپردازم.

بیشتر بدانید : چرا همسران در زندگی زناشویی دچار تنوع طلبی جنسی می شوند؟

عوامل تشدید کننده این احساس

آن چه برای ما حائز اهمیت است، عوامل تشدید کننده این احساس و نحوه برخورد با این گرایش است که در ادامه به آن می پردازیم.

عوامل فردی

بدون تردید احساسات و تمایلات درونی هر فرد، ابتدا جنبه کاملا شخصی و انحصاری دارند و بالطبع دلایل به وجود آمدن آن نیز فردی و درونی است. به همین دلیل لازم است شما در گذشته و حال خود، به دنبال ریشه های این موضوع باشید. شایان ذکر است بحث تفکرات و اعتقادات نیز در این حوزه جای می گیرد و شایسته است مواردی از قبیل توجیه های ذهنی خود را به دقت بازبینی کنید. انتظارات خود از همسرتان را مطابق با شرایط و توانمندی های ایشان تنظیم و برای تکمیل لذت خود، سعی کنید کیفیت رابطه با وی را افزایش دهید.

عوامل خانوادگی

هرچند شما در پیامک تان اعلام رضایت کامل کرده اید ولی ممکن است سطح انتظارتان بالاتر از وضعیت موجود باشد و در ناخودآگاه تان، کمبودهایی را احساس می کنید که برایتان واضح نیست و اکنون نمی توانید برای آن ها مصداقی پیدا کنید. صرف نظر از درست یا غلط بودن آن، بهتر است یک بار دیگر روابط خود را با همسرتان در جزئی ترین حالات ارزیابی کنید و به دور از تعارفات، به دنبال شفاف سازی این موضوع در ذهن خود باشید. اگر کوچک ترین خلاء یا دغدغه ای در این باره داشتید آن را به عنوان یک چالش مطرح کنید و در صدد حل آن بر آیید. البته پرداختن به این موضوع،  به منزله وجود مشکل نیست ولی لازم است همه زوایای مربوط به این موضوع را بازبینی کنید تا بهتر بتوانید تکلیف خود را روشن کنید.
 

عوامل اجتماعی

اگر شروع زنجیره تنوع طلبی را در ویژگی های ذاتی بدانیم، روابط معیوب همسران و ارضا نشدن کامل نیازهای آن ها در مناسبات زناشویی، باعث ظهور و تجلی این پدیده خواهد شد و در گام بعدی، عوامل اجتماعی زمینه ساز رشد و فراگیر شدن این موضوع می شود. فضای مجازی، ماهواره و وضعیت نامناسب حجاب در جامعه، بخشی از محرک های محیطی و اجتماعی هستند که در همه گیر شدن این خصیصه نقش اساسی دارند. پخش سریال های خیانت آمیز از شبکه های ماهواره ای باعث رواج دوستی های نامتعارف و از بین رفتن قبح خیانت در بین زنان و مردان متاهل شده است. بنابر این اگر بنا باشد در این فرایند، تغییری ایجاد شود شایسته است همه ابعاد فوق مد نظر قرار گیرد.


بیشتر بدانید : شوهر دارم و پسر همسایه‌ مان مزاحم من است!

بیشتر بدانید : با این روشها از تنوع طلبی شوهرتان جلوگیری کنید

بیشتر بدانید : چرا مردان خیانت می کنند؟ 8 کار زنانه که باعث خیانت می شود!!

بیشتر بدانید : خیانت مردان و زنان متاهل تنها به این دلیل است!

بیشتر بدانید : همسرم به دنبال زنان خیابانی می رود!!

بیشتر بدانید : چرا شوهرم به من خیانت کرد؟


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannesws.com