4 اشتباه‌ رایج مردان در زندگی زناشویی!!
 در ادامه این مطلب، تعدادی از اشتباهات رایج مردان در روابط عاطفی را برخواهیم شمرد تا شاید به شما برای فهم همسرتان و عدم جنجال‌ های بی‌ ارزش جلوگیری کنیم

اشتباه‌ های رایج مردان در زندگی مشترک

انسان به‌ خودی خود موجودی پیچیده است و اگر وارد رابطه هم شود این پیچیدگی را به رابطه‌ هایش هم می‌ کشاند. آن‌ چه که باعث می‌ شود در روابط به در بسته نخوریم و بدون دعوا یا نارضایتی گره از این پیچیدگی‌ ها باز کنیم این است که همدیگر را بفهمیم.

شاید گفتن این حرف راحت باشد اما عملی کردنش آنقدر سخت است که به گمانم بیشتر جنگ و خونریزی‌ ها ناشی از عدم شناخت کافی یکدیگر است. در زندگی زناشویی این عدم فهم یکدیگر خودش را بیشتر و بی‌ رحمانه‌ تر نشان می‌ دهد.

زن و شوهر همدیگر را دوست دارند اما نمی‌ دانند چطور و چگونه باید با این دوست داشتن امنیت و اطمینان را برای طرف مقابل خود به‌ وجود آورند. برای همین به در بسته می‌ خورند و فکر می‌ کنند باید فرد مورد نظرشان را آنطور که خودشان می‌ خواهند تغییر دهند.

نکته‌ ای که باید به آن توجه کرد این است که به‌ جای تلاش برای تغییر دادن دیگران، بهتر است سعی کنید از اشتباهات خود در رابطه آگاهی پیدا کنید و برای برطرف کردن آنها تلاش کنید. به این صورت، شریک زندگی‌تان هم برای تبدیل شدن به فردی بهتر انگیزه پیدا می‌کند و رابطه روزبه‌ روز سالم‌تر می‌ شود. ‏

در ادامه این مطلب، تعدادی از اشتباهات رایج مردان در روابط عاطفی را برخواهیم شمرد تا شاید به شما برای فهم همسرتان و عدم جنجال‌های بی‌ارزش جلوگیری کنیم.

بیشتر بدانید : اشتباهات بزرگی که مردان در زندگی زناشویی انجام می دهند

عدم شناخت کافی و درک نکردن

آدم‌ها را می‌توانیم به دانه‌ های برف تشبیه کنیم. از این نظر که هیچ کدام شبیه یکدیگر نیستند و خصوصیات و ویژگی‌ های متفاوتی دارند. به همین خاطر، درک کردن آنها و شناختن‌ شان اصلا کار ساده‌ ای نیست و به زحمت زیادی نیاز دارد.

مردان زیادی هستند که همسرشان را خوب نمی‌ شناسند و مشکل از جایی ریشه‌ دار می‌ شود که بسیاری از آنها به این مسئله واقف نیستند. اگر احساس می‌ کنید از این دسته از مردان هستید، با همسرتان وقت بگذرانید، با او صحبت کنید و با پرسیدن سؤال‌ های مختلف، سعی کنید درک بهتری از شخصیت او پیدا کنید.

اگر با چنین صحبت‌ هایی باز هم نتوانستید او را بهتر بشناسید، سر کردن به این امید که بالاخره اتفاقی خواهد افتاد و او را بهتر خواهید شناخت، رویکرد خوبی نیست و باید به فکر راهکار دیگری باشید.‏

اولویت ندادن به او و رابطه‌ تان

بعضی از مردها به کارشان، خانواده‌ شان یا به گذراندن وقت کنار دوستان‌ شان بیشتر از همسرشان اهمیت می‌ دهند؛ به همین منوال، مردهایی هستند که اولویت‌ های دیگری قبل از همسرشان دارند.

گاهی حتی دیده شده مردی خواسته‌ های خودش و خوش‌ گذرانی‌ هایش آن‌ قدر فردی هستند که زن احساس اضافه بودن در زندگی او می‌ کند. هر بار که قراری را با همسرتان به هم می‌ زنید تا به کارهای دیگرتان برسید، او آزرده می‌ شود. اینها روی هم تلنبار می‌ شود و در بلندمدت به رابطه آسیب می‌ زند.

البته منظور این نیست که به‌ کلی از کار یا علایق‌ تان دست بکشید، اما بهتر است رفتارتان با همسرتان به‌ گونه‌ ای باشد که وقتی شرایط زندگی دشوار شد، بداند که در این دنیا هیچ چیز دیگری به اندازة او برای‌ تان اهمیت ندارد و همپای شما در سختی‌ ها شریک باشد.

در غیر این صورت، معلوم نیست چه واکنشی نشان خواهد داد. در واقع شما باید مدیریت کارها و روابط دیگرتان را یاد بگیرید تا به رابطه عاطفی‌ تان خللی وارد نکند.

4 اشتباه‌ رایج مردان در زندگی زناشویی!!
4 اشتباه‌ رایج مردان در زندگی زناشویی!!

بی‌ ارزش شمردن احساسات همسرتان

متاسفانه باید گفت که اکثر زنان انتظار دارند خودتان احساساتشان را حدس بزنید. مثلا اگر زنی عصبانی باشد و از دست همسرش دلخور باشد، احساسش را صادقانه بروز نمی‌ دهد. حالا اگر احساس حسادت کند، به همسرش مشکوک شده باشد یا به هر نحوی احساس رضایت نکند، باز هم شرایط به همین منوال است و احساساتش را بروز نمی‌ دهد. شما در مقام شریک زندگی و همسر او وظیفه دارید به احساسات واقعی‌ اش پی ببرید.

او در حقیقت با این بروز ندادن احساساتش می‌ خواهد شما را امتحان کند و ببیند چقدر شما به او توجه می‌ کنید. اگر بتوانید این کار را انجام بدهید و سر از احساس واقعی او دربیاورید، او مشکلش را با شما در میان می‌ گذارد و فرصت حل مسئله را پیدا خواهید کرد. اگر هم به همسرتان بی‌ توجهی کنید، او هم همین کار را با شما می‌کند و در بلند مدت، رابطه آسیب می‌ بیند.‏

عدم جلب اعتماد همسر

اگر یکی از دو طرف حاضر در رابطه اعتمادشان به دیگری را از دست بدهند، دیگر راه برگشتی وجود نخواهد داشت‎.‎‏ اعتماد به‌ طور کلی موردی شکننده و آسیب‌ پذیر است.

حتما نباید به همسرتان خیانت کرده باشید یا به او دروغ گفته باشید که به شما بی‌ اعتماد بشود. کارهای ساده‌ تری مثل فرستادن پیام برای زنی دیگر در شبکه‌ های اجتماعی، اگر برملا شوند، اعتماد را از بین می‌ برند و شاید زمینه‌ ساز پایان رابطه شوند.

برای جلب اعتماد همسرتان قرار نیست کاری بکنید یا نقشی بازی کنید؛ تنها وظیفه شما این است که از انجام دادن کارهایی که ممکن است موجب بی‌ اعتمادی شوند خودداری کنید. اگر اعتماد به هم بخورد دیگر هیچ پلی برای برگشت وجود ندارد.



بیشتر بدانید : 7 اشتباه بزرگ مردان در رابطه جنسی!!!

بیشتر بدانید : کدام اشتباه همسرم را در زندگی زناشویی ببخشم؟ کدام را نبخشم؟

بیشتر بدانید : 5 رفتار مردان که روی مخ زنان است!!



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: ضمیمه خانواده روزنامه اطلاعات