نازایی حتی در قوی ترین رابطه ها تاثیر گذاشته و تبدیل به یک بحران شده است. آینده و دنیایی که زوج ها در آینده برای آن برنامه ریزی کرده بودند نیز، با مشکل مواجه می شود.

زوج ها و معضلی به نام نازایی: رابطه تان را مستحکم کنید

زمانی که یک زوج با مشکل نازایی روبه رو هستند، رابطه احساسی بین آنها با مشکل روبه رو می شود. رابطه تان را گسترده کنید و بررسی کنید که چگونه می توانید رابطه سالمی داشته و با این مشکل کنار بیایید.

فقط ریلکس باشید. با این کار ناخودآگاه صاحب فرزند می شوید.
افراد زیادی هستند که با فرزند خواندگی بچه ای خودشان صاحب فرزند می شوند.
 

کنار آمدن های متفاوت زوج ها نسبت به نازایی
نازایی حتی در قوی ترین رابطه ها تاثیر گذاشته و تبدیل به یک بحران شده است. آینده و دنیایی که زوج ها در آینده برای آن برنامه ریزی کرده بودند نیز، با مشکل مواجه می شود. زن و مرد هر کدام جداگانه عکس العمل های مختلفی را نسبت به این موضوع از خود نشان می دهند. بعضی ها ممکن است با دوستان و خانواده در مورد این مشکل بسیار راحت برخورد کنند. آنها ممکن است به دنبال ایجاد ارتباط های گروهی یا اینترنتی باشند. بقیه هم ممکن است غم و اندوه و خجالتشان را درون خودشان بریزند و حتی از نزدیک ترین افراد زندگی شان دوری کنند.

انواع مختلف کنار آمدن با این بحران می تواند منجر به یک کشمکش شود حتی اگر درمورد این با یکدیگر صحبتی نکنند. بنابراین، برای آگاه شدن از احساسات و انتظارات یکدیگر وقت بگذارید. اگر شاهد موضوعی هستید که با اخلاق و رفتار شما تفاوت دارد ببخشید و فراموش کنید. از رفتارهای آزار دهنده نسبت به یکدیگر اجتناب کنید. با احترام و بدون دعوا و جنجال با یکدیگر صحبت کنید زیرا این موارد به کم کردن مشکلات عاطفی تان کمک فراوانی می کند.
 

به همسرتان کمک کنید تا پیشرفت کرده و موفق شود
تلاش برای بچه دار شدن ماموریتی است که هر دو زوج به عهده شان است. استراتژی ها و روشهای یکسان و شبیه به همی برای کنار آمدن تان با این مشکل به کار بگیرید.

نسبت به یکدیگر با احساس و عاطفی باشید. وقتی علت نازایی به یکی از زوج ها مربوط می شود، او احساس خشونت، عصبانیت و گناه می کند. مردها اگر با مشکل کمبود اسپرم مواجه شوند، ممکن است کمبود یک مرد( که همان بچه شان است) را در زندگی شان احساس کنند. زنها هم اگر علت نازایی به آنها مربوط شود احساس شکست می کنند. اطمینان خاطر دادن به یکدیگر فشار وارد شده در این موقعیت سخت را تسلی می دهد.

از یکدیگر کمک بگیرید تا حمایتتان کند. وقتی اوضاع بر وفق مراد نیست، همدلی کردن کار سختی است حتی اگر عاشق همدیگر باشید. درمواقعی که نیاز دارید تخلیه روحی شوید، با یکدیگر همراهی کنید. یک گروهی از دوستان، خانواده و افرادی که می توانید به آنها تکیه کنید را در نظر بگیرید تا در این مواقع از شما حمایت کنند. با زوج های دیگری که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند صحبت کنید.

با یکدیگر بخندید. نازایی ممکن است ناراحتی، ناامیدی، و احساس کمبود را به همراه داشته باشد. در چنین مواقعی شما نمی توانید به راحتی بخندید.

به یکدیگر مهلت دهید. فشار ناشی از نازایی ممکن است یک خانواده را از پا دربیاورد. به خودتان اجازه دهید تا روی علایق، سرگرمی، و در جمع دوستان بودن تکیه کنید بدون اینکه از یکدیگر غافل شوید.
مانند اوایل ازدواجتان رمانتیک باشید. بدون اینکه درگیر فشارهای ناشی از نازایی شوید، لحظات رمانتیکی را با هم سپری کنید. با یکدیگر فیلم تماشا کنید زیرا این مورد باعث نزدیک تر شدن شما به یکدیگر می شود.

در چنین مواقعی شما احساس دِین نسبت به دیگری می کنید. اهمیتی ندارد. رابطه تان را مانند گذشته محکم نگه دارید و آینده خوب و روشنی برای خودتان پیش بینی کنید.این مساله برای خیلی ها ممکن است وجود داشته باشد پس با صبوری آنرا از پیش رو بردارید و توجه کنید که ارزش یک زندگی مشترک و یک همدم خوب خیلی بیشتر از اینهاست.
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ - مینا کوهیکار
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
من نمی توانم حامله شوم، این باعث جدایی ما شده است
تاثیر روابط قبل از ازدواج در زندگی متاهلی
با زیاده خواهی شوهرم در رابطه زناشویی چه کنم؟
بعد از اینکه بچه دار شدیم ،‌ رابطه زناشویی‌مان تمام شد!!
شوهر من هنوز رابطه‌های مجردی خود را نگه داشته است!