از مقایسه خصوصیات و ویژگی های زنان و مردان که در مطالب گذشته به آن پرداختیم، می‌توان نتیجه‌های زیر را بدست آورد....

  

از مقایسه خصوصیات و ویژگی های زنان و مردان که در مطالب گذشته به آن پرداختیم، می‌توان نتیجه‌های زیر را بدست آورد:

1) زنان و مردان، مکمل یکدیگر هستند؛ ویژزگی های مردان، کمبودهای زنان و ِژگی های زنان، کمبودهای مردان را تکمیل می‌کند. به عبارت دیگر، هر کدام کمبودهای دیگری را برطرف می‌سازند، بنابراین اگر با یکدیگر هماهنگ شوند، در بسیاری از موارد، مسائل و مشکل های منطقی تر، عاقلانه تر و اصولی تر برطرف می‌گردند.

2) وقتی زن و مرد تفاوت های یکدیگر را بدانند و آن ها رابپذیرند، ارتباط قوی و موثرتری بین آنان برقرار می شود و عشق، فرصت شکوفایی پیدا می کند. بنابراین، آگاهی از ویژگی‌‌های رفتاری زنان ومردان، در بهبود روابط همسران و ایجاد آرامش بیش تر و تنش کم تر، موثر می‌باشد.

3) یکی از علت های اصلی ستیزه ها و کشمکش های دائمی، عذاب آور، دردناک و جان فرسا بین زن و شوهرها، این است که مردان، زنان را با "ویژگی‌های خود" ارزیابی می‌کنند و زنان، مردان را با "مقیاس خود" می‌سنجند. سنجش مایعات با متر و منسوجات با لیتر، همان قدر صحیح است که مردان و زنان، خصوصیات خود را با یکدیگر مقایسه کرده و به سنجش و ارزیابی هم بپردازند. چنین سنجش‌هایی به طور معمول، حس تحقیر یا برتری کاذب را به دنبال دارد.

4) زنان در برخورد با مسائل و مشکل ها، به جزئیات، توجه بیش تری داشته و احساسی تر عمل می‌کنند، ولی مردان در مقابله با مشکل ها و مسائل، کلی نگری کرده و منطقی تر عمل می کنند.

 

5) در قیاس بین ویژگی های زنان و مردان، نبایستی فکرکنیم که خصوصیات مردان، از خصوصیات زنان بهتر است و یا برعکس. برای نمونه: آیا زایمان، رابطه گرایی، دوست داشتن تشریفات، محافظه کاری در حفظ ثروت، کارها را با یکروند آرام و تدریجی انجام دادن و... صفت های خوب هستن یا بد؟(ویژگی های غالب در زنان). آیا مشکل ها را در تنهایی و سکوت حل کردن، کم تر تشریفاتی بودن، کلی نگری در امور، از راه چشم عاشق شدن، به مسائل مالی، غیر ایستا نگریستن و ... خوب هستند یا بد؟(ویژگی های غالب در مردان).
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:مجله شادکامی و موفقیت