اگر این سوال را از خود می پرسید، مطمئنا می دانید که پاسخ آن آسان نیست. شرایط متفاوت هستند و تصمیم گیری در نهایت به شما و همسرتان بازمی گردد
 

اگر این سوال را از خود می پرسید، مطمئنا می دانید که پاسخ آن آسان نیست. شرایط متفاوت هستند و تصمیم گیری در نهایت به شما و همسرتان بازمی گردد. اگر هر دوی شما می خواهید ازدواج خود را به خوبی حفظ کنید و برای موفقیت به سختی تلاش کنید، احتمالا می توانید زندگی مشترک خود را نجات دهید.

شرایطی وجود دارند که بر خلاف ایده نجات زندگی مشترک کار می کنند. اگر در زندگی مشترک خود، مورد خشونت و بدرفتاری قرار می گیرید، باید آن را تغییر دهید. می توانید همسر بدرفتار خود را در درمان شدن حمایت کنید اما نباید در آن موقعیت باقی بمانید. اگر مکررا خیانت هایی را از جانب همسر خود دیدید، امید نجات دادن رابطه وجود دارد اما شانس آن کم است.
 
 
تصمیمات زندگی مشترک
جهت تعیین این که آیا می خواهید زندگی خود را نجات دهید یا خیر، شما و همسرتان باید تصمیمات جدی بگیرید. در درجه اول، هر دو باید مطمئن شوید که هنوز بارقه عشق در وجودتان باقی مانده است. همچنین هر دو باید مطمئن شوید که می توانید هر آن چه موجب بروز مشکل در زندگی شما شده را فراموش کرده و ببخشید. برای مثال، اگر خیانتی وجود داشته است، آیا هر دو طرف می توانند آن را بخشیده و به زندگی ادامه دهند؟

در حالی که شما و همسرتان تلاش می کنید تا تصمیم بگیرید که ازدواج خود را حفظ کنید یا خیر، باید اهداف زندگی خود را مشخص کرده و تعیین نمایید که آیا این اهداف با زندگی مشترک شما هماهنگی دارند یا نه. باید اولویت های خود را تعیین کرده و هر دو انتظارات خود از یکدیگر را به طور موثر مطرح نمائید.
 

ازدواج و فرزندان
علیرغم آن چه بسیاری از نهادهای دینی به ما آموزش می دهند، فرزندان همیشه دلیلی برای حفظ زندگی مشترک نیستند. در حالی که آن ها باید نقش مهمی را در انتخاب شما ایفا کنند، اگر تنها و عمده دلیل ماندن شما در کنار همدیگر، فرزندان باشد، این زندگی مشترک نمی تواند موفق باشد. برای این که یک زندگی مشترک ادامه یابد، باید حداقل محبت و حس مراقبت بین زوج ها وجود داشته باشد.

اگر عشق، توجه و محبت بین شما و همسرتان مدت هاست که از بین رفته، زندگی مشترک برای هر کسی در آن خانه بویژه برای کودکان، تبدیل به زجر و شکنجه می شود. ناامیدی، خشم و بیزاری در زندگی روزمزه، خانه خواهد کرد و آن جا را به بستری غمگین برای رشد تبدیل می کند. اگر حقیقتا تمامی امیدها از بین رفته اند، برای کودکان بهتر است که با والدینی شاد در دو خانه جداگانه زندگی کنند تا با والدینی غمگین و درمانده در زیر یک سقف.
 
کمک به حفظ زندگی مشترک
اگر به این نتیجه رسیده اید که نجات زندگی شما میسر است، بسیار مهم است که یکی از شما به نوعی کمک بگیرد. در حالی که تنها تعداد اندکی از زوج ها قادرند بدون کمک زندگی مشترک خود را حفظ کنند، اکثریت نیاز دارند شخص سومی به عنوان میانجی اقدام کرده و در حل و ترمیم مشکلات به آن ها یاری رساند.

با این که کتاب ها و فیلم های ویدئویی خودیاری می توانند راهنمای خوبی باشند، اما بهترین روش، مراجعه به یک مرکز مشاوره ازدواج معتبر برای کمک به بهبود روابط زوجین است. اگر از لحاظ مالی در تنگنا قرار دارید، به دنبال سازمان های مذهبی یا دولتی باشید که مشاوره ارائه می دهند.
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
توصیه هایی برای خانمها در بهبود روابط زناشویی!
5 تا از بزرگترین دروغ هایی که مردان می گویند
توصیه هایی به زوجها در خصوص نحوه کنار آمدن با مشکل نازایی!
تاثیر روابط قبل از ازدواج در زندگی متاهلی
چگونه یک نشست زناشویی ترتیب دهیم؟