عذر خواهی صادقانه و صمیمانه معجزه می کند ، به ویژه اگر جزء افرادی باشید که معمولاْ به سختی قبول می کنند که اشتباه کرده اند

۱- عذر خواهی کنید :

 

عذر خواهی صادقانه و صمیمانه معجزه می کند ، به ویژه اگر جزء افرادی باشید که معمولاْ به سختی قبول می کنند که اشتباه کرده اند . می توانید چیزهایی از این قبیل بگویید : متأسفم ، عذر می خواهم ، کاری که انجام دادم واقعاْ احمقانه بود ، نمی دانم چه اتفاقی برایم افتاده بود.

 

۲- عواطف خود را با او در میان بگذارید :

 

صادق باشید و احساساتی که باعث ایجاد عصبانیت در شما شده است را با طرف مقابل در میان بگذارید . از ترس ها ، ناراحتی ها و نا امنی های خود با او حرف بزنید. زمانی که شریک زندگیتان از احساسات درونیتان اطلاع پیدا کند ، خیلی راحت تر می تواند با شما ارتباط بر قرار کند ، تا اینکه فقط شاهد عصبانیتتان باشد .

 

در میان گذاشتن چیزهایی که در قلب و ذهنتان می گذره ، می تواند اختلاف زیادی را در بهبود رابطه ایجاد کرده و نزدیکی و صمیمیت بیشتری را میان شما ایجاد کند .

 

می توانید بگویید : زمانیکه عصبانی می شوم واقعاْ نگران بچه ام می شوم . نمی خواهم اذیتت کنم ، فقط نمی دانم چرا یک مرتبه خونسردی خودم را از دست می دهم .

 

۳- با نگرش همسرتان آشنا شوید :

 

حتماْ لازم نیست دیدگاههای او را تمام و کمال بپذیرید ، فقط کافی است از آنها اطلاع داشته باشید تا در زمان بروز مشکل ، با فشار و تعارض کمتری روبرو شوید . با این که همسرتان متوجه می شود که به او اهمیت می دهید و به حرف هایش گوش می کنید . با این کار می توانید مشکلات را از دیدگاه آنها نیز تحلیل و بررسی کرده و با آنها اظهار همدردی و همفکری کنید . میتوانید بگویید : متوجه میشوم تو چه می گویی ، منظورت را گرفتم ، من تا کنو به قضیه این طوری نگاه نکرده بودم .

 

 
۴- مسئولیت قسمتی از اشتباهاتتان را به گردن بگیرید :

 

کمتر اتفاق می افتد که در یک در گیری یکی از طرفین ۱۰۰٪ مقصر باشد . عدم توانایی در قبول مسئولیت ، حقیقتاْ فرو رفتن در لاک تدافعی است و هیچ مشکلی را حل نمی کند .

 

می توانید بگویید : من نباید یک چنین کاری را انجام میدادم ، من فکر می کنم هر دو نفرمان مقصر هستیم و به جر و بحث ها دامن می زنیم ، متوجه می شوم که چرا یک چنین واکنشی نسبت به من نشان دادی .

 

۵- به توافق برسید :

 

به جای اینکه بیایید و در مورد اختلافات گذشته خود با هم بحث کنید ، بر روی مشکلی که به تازگی برایتان افتاده تمرکز کنید و سعی کنید که آن را حل نمایید . به عنوان مثال شاید شیوه های تربیتی شما دو نفر متفاوت باشد ، اما بر روی این مسئله که باید فرزندان سالمی را تربیت کرده و تحویل جامعه دهید با هم به توافق برسید.

 

می توانید بگویید : ما هدف مشترکی داریم ، شاید بر روی تکنیک های به کار گرفته شده با هم توافق نداشته باشیم ، اما هر دو به دنبال یک نتیجه هستیم !

 

۶- قول بدهید که رفتارتان را عوض می کنید :

 

متاسفم ، اما اگر بخواهید رفتارهای زننده ی خود را تکرار کنید ، کار به جایی نمی برید . باید رفتار خود را تغییر دهید که طرف مقابل بتواند قبول کند که شما در شرف تغییر کردن هستید .

 

چیزهایی از این قبیل بگویید : از این به بعد قول می دهم که نیم ساعت زودتر از خواب بلند شوم، اگر خواستم دیر بیایم حتماْ زنگ می زنم و اطلاع می دهم .

گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:kadbanoooo.blogfa