آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از زندگی زناشویی خود لذت نمیرید؟بهتر است بدانید که رابطه زناشویی برای حدود ۶۰ درصد از زنان عامل فشار و استرس است

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است


کیفیت روابط زناشویی خود را بالا ببرید .
آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از زندگی زناشویی خود لذت نمیرید؟بهتر است بدانید که رابطه زناشویی برای حدود ۶۰ درصد از زنان عامل فشار و استرس است اما شاید اگر توصیه های که در ادامه آمده است را دنبال کنید بتوانید احساس بهتری داشته باشید شادتر شوید و از زندگی لذت بیشتری ببرید

 

درباره کیفیت عمل زناشویی با همسر خود صحبت کنید
همین امشب ۱۵ دقیقه زمان بگذارید و در این مورد با همسر خود بحث و گفتگو کنید .بهتر است پس از شام و قبل از خواب اینکار را انجام دهید.

انتخاب هدف مورد علاقه
خجالت را کنار بگذارید و کمی جسارت به خرج دهید. بهتر است از همسر خود بپرسید که به چه کاری بیشتر علاقه دارد.مطالعات در سال ۲۰۰۸ نشان دهنده این است که افرادیکه در این مورد با همسر خود صحبت میکنند کمتر دچار انفعال در راوبط زناشویی خود می شوند .
 
 
یادداشت ۵ ویژگی برتر بدن همسرتان
مطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان میدهند که زنانی که احساس زیبایی و جذابیت دارند بیشتر از روابط خود لذت میبرند.در یک نظر سنجی یبش از ۲۰ درص از زنان عنوان کردند آنان از بعضی از قسمتهای اندام خود راضی نبوده و احساس بدی در باره آن داشتند.
بوسه خداحافظی
این کار باید همانند مسواک زدن برای شما به صورت عادت در بیاید که هنگامی که از یکدیگر جدا میشوید , یکدیگر را ببوسید. این کار تاثیر بسزای د ر ایجاد صمیمیت و شور و نشاط در طول روزتان میشود.

صبح ها با مهربانی هم را بیدار کنید 
به جای انکه با شنیدن صدای زنگ ساعت با یک پرش از جا بپرید و از رختخواب بیرون بیائید بهتر است  یکدیگر را با مهربانی بیدار کنید . اینکار ممکن است فقط ۳۰ ثانیه زمان ببرد اما تاثیری که دارد قابل بیان نیست .
 
یوگا و رابطه زناشویی
الن بارت نویسنده کتاب یوگا و روابط زناشویی میگوید ذهن بیش از یک میلون نفر از مردم هنگام مقاربت در جایی غیر از مکانیست که در آن بسر میبرند

سعی کنید با کمک یوگا یاد بگیرید که چگونه بتوانید ذهنتان را متمرکز کنید و در یک مکان احسات جسمی و روحیتان را متوقف کنید

 
لباسهای زیبا بپوشید
این یک روش بسیار زیرکانه است

 
رابطه زناشویی در صبحگاه
یک دکتر غدد و استادیار بالینی در یکی از دانشکده های پزشکی میگوید بهترین زمان برای عمل مقاربت صبح است. افراد تمایل بیشتری به مقاربت در صبح دارند, که اینکار باعث مشود هورمون اکسی توسین در بدن شما رها شود و شما تمام طول روز را با روحیه و انرژی به کار خود ادامه دهید و علاوه بر این صبح ها تمایل شما برانگیخته تر است.
 
اتاق خوابتان را مرتب کنید
در هم برهمی بعضی از اتاقهای خواب مانع تمرکز و لذت بردن میشود. توصیه میکنیم اتاقتن را مرتب کنید و سعی کنید اتاق خواب و اتاق کارتان را از یکدیگر جدا کنید.
 
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:pezeshkan.org
 
مطالب پیشنهادی:
از حس تملک زنانه چه مي دانيد؟به شوهر من نزديک نشويد
چگونه ارتباط عاشقانه و رمانتیک روزهای اول ازدواج را برگردانیم؟
زندگی با یک زن غرغرو
رازهای ساده برای داشتن یک خانواده‌ی خوشبخت
چطورمی توان نیازهای برآورده نشده را درازدواج کنترل کرد؟