سه ماه است که نامزد کرده ایم و از بودن با یکدیگر بسیار لذت می بریم و لحظات خوبی را کنار یکدیگر سپری می کنیم. اما من و نامزدم از نظر تربیتی زیاد شبیه به هم نیستیم.

 

سه ماه است که نامزد کرده ایم و از بودن با یکدیگر بسیار لذت می بریم و لحظات خوبی را کنار یکدیگر سپری می کنیم. اما من و نامزدم از نظر تربیتی زیاد شبیه به هم نیستیم. خانواده های ما مخصوصا مادران مان اصلا شباهتی به یکدیگر ندارند. مثلا مادر من سختگیر است و قوانین و اصول خاصی را رعایت می کند درحالی که مادر نامزدم برعکس مادرخودم به این موارد توجه چندانی ندارد.

همسر من هم تا حدودی مانند مادرش است. مثلا بعد و قبل از غذا دستهایش را نمی شوید، و قوانین و اصول خاصی را در رفت و آمدها و در جمع رعایت نمی کند.

می دانم که اصلاح کردن رفتارهای یک فرد کار بسیار سختی است اما زمانی که من با او به یک رستوران یا یک مکان عمومی می روم رفتارهای او بسیار آزاردهنده است و باعث خجالت من است.

ما از دو خانواده متفاوت و دو فرهنگ متفاوت هستیم. چگونه می توانم بعضی رفتارهای او که برایم آزاردهنده است را تغییر دهم بدون اینکه او را ناراحت کنم؟
 
خانم منر مشاور خانواده و سرپرست مشاوره سایت ام اس ان پاسخ می دهد:
توصیه من به شما این است که اصلا نگران رفتارها و اصولی که رعایت نمی کند نباش. زیرا این مسائل در برابر مشکلات بزرگ زندگی، کوچک است.
سه ماه مدت زیادی برای تغییر دادن یک شخص نیست. اما به طور غیر مستقیم از او بخواهید که با افرد دیگر متفاوت باشد و با رفتارهای خوب تان به او آموزش دهید. این مساله را هم در نظر داشته باشید که شما باید اشخاص را همانطور که هستند بپذیرید و به امید اینکه تغییر خواهند کرد و به سبک شما زندگی خواهند کرد آنها را نپذیرید خصوصا در مورد مساله مهمی مثل ازدواج. به هر حال در یک زندگی مشترک نرمال ، بعد از مدتی زن و شوهر به اخلاق و خلق و خوی همدیگر بیشتر آشنا میشوند و سعی میکنند به گونه ای رفتار کنند که طرف مقابل در آرامش باشد .پس سعی کنید یک زندگی آرام و خوب داشته باشید تا همه چیز به تدریج درست شود.
 
تهیه و ترجمه :گروه سبک زندگی سیمرغ - مینا کوهی کار
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
چرا همسرم، حلقه ازدواجمان را دست نمی کند؟
چگونه کیفیت روابط زناشویی خود را افزایش دهیم
از حس تملک زنانه چه مي دانيد؟به شوهر من نزديک نشويد
چگونه ارتباط عاشقانه و رمانتیک روزهای اول ازدواج را برگردانیم؟
چگونه اعتماد واطمینان را در همسرم بوجود بیاورم
وقتی همسرم همكارم می‌شود!