برای بسیاری از زوج‌های جوان، برقراری روابط حسنه با خانواده همسر كار مشكلی است، اما نكته‌های زیر به شما كمك می‌كند كه آسانتر بتوانید با خانواده همسرتان كنار بیایید
راه‌های كنار‌ آمدن با خانواده همسر
چگونه عروس یا داماد خوبی باشیم؟
برای بسیاری از زوج‌های جوان، برقراری روابط حسنه با خانواده همسر كار مشكلی است، اما
نكته‌های زیر به شما كمك می‌كند كه آسانتر بتوانید با خانواده همسرتان كنار بیایید. تجربه نشان داده است با درایت و فهم بیشتر می‌توان خانواده همسر را نیز مانند خانواده خود دوست داشت و به آن احترام گذاشت و احترام گرفت.

1- عقایدتان را برای خودتان نگه دارید

بنا به تیپ شخصیتی‌تان ممكن است خاموش ماندن و اظهار نظر نكردن برای شما سخت یا آسان باشد، اما در هر حال نهایت تلاشتان را بكنید و در مواقعی كه با نظریات خانواده همسرتان مخالف هستید، اظهار مخالفت نكنید. بهتر است حتی اگر نظر شما را هم جویا شدند، شما با سیاست و ادب از جواب دادن طفره بروید. این‌كار اصطكاك بین شما و خانواده همسرتان را كم می‌كند.

2- بیشتر گوش كنید و پر حرفی نكنید

معمولا وقتی آدمها پر حرفی می‌كنند حواسشان كاملا به آنچه می‌گویند جمع نیست. برای این‌كه همیشه سنجیده سخن بگویید باید بیشتر شنونده باشید.گاهی فضای صمیمیت ، شما را به پرگویی تشویق می‌كند؛ همیشه در مقابل این وسوسه مقاومت كنید.

3- مودب باشید

لطفا، خواهش می‌كنم و متشكرم كلمات جادویی هستند. همیشه از آنها استفاده كنید.

4- ملاقات‌هایتان را كوتاه اما شیرین كنید

هر چه بیشتر كنار خانواده همسرتان باشید احتمال ایجاد برخورد هم بیشتر می‌شود. اگر حس كردید فضای اتاق پر تنش شده است، بدون آن كه به روی خود بیاورید به آرامی ‌اتاق را ترك كنید به آشپزخانه بروید و یك لیوان آب بخورید. این كار شما تنش را كمتر می‌كند. ضمنا كمك در كارهای خانه هم به روابط شما و خانواده همسرتان كمك زیادی می‌كند. چیدن میز غذا،خشك كردن ظرف‌ها یا هر كار دیگری كه باعث ایجاد تحرك در محیط شود از اوج گرفتن تنش جلوگیری می‌كند.

5- كارت تبریك و هدیه فراموشتان نشود

مناسبات را همیشه یادداشت كنید.می‌توانید با تهیه یك كارت قشنگ یا یك هدیه كوچك دل اعضای خانواده همسرتان را به دست بیاورید. اگر بچه دارید ،هر چند ماه یكبار یكی از عكس‌های قشنگ او را انتخاب كنید و در یك قاب زیبا آن را به مادر و پدر همسرتان هدیه بدهید.

6- بخشی از تعطیلات را در كنار آنها بگذرانید

اگر در طول تعطیلات به خانواده همسرتان سر نزنید و آنها را تنها بگذارید، این حس به آنها القا می‌شود كه شما فرزندشان را دزدیده‌اید! حتی اگر به خودتان هم خوش نمی‌گذرد به خاطر همسرتان بخشی از تعطیلات را در كنار خانواده او باشید و با خوشرویی تلاش كنید به همه خوش بگذرد.

7- به نصایح آنها با حوصله گوش كنید

اگر شما را نصیحت كردند یا از شیوه زندگی‌تان انتقاد كردند، به جای حاضر جوابی و اخم كردن با آرامش به حرف‌هایشان گوش كنید. قرار نیست اگر درست نبود شما حتما به آن نصیحت عمل كنید. فقط به آن گوش دهید، لبخند بزنید.

8- لباس مناسب بپوشید

سعی كنید همیشه در جمع خانواده همسرتان لباس خوش دوخت و مناسب بپوشید. از پوشیدن تی‌شرت و گرمكن گشاد به شدت خودداری كنید. لباس خوش دوخت هم اندام شما را بهتر نشان می‌دهد و هم ظاهرتان را آراسته‌تر می‌كند. با چنین ظاهری دیگر اظهار نظرهایی مثل «وای چقدر چاقی یا لاغری» را كمتر می‌شنوید.

9- خانه تان را تمیز كنید

حتی اگر هیچ وقت خانه تمیز و مرتبی ندارید،پیش از آمدن خانواده همسر همه جا را تمیز كنید. حتی كمدها را هم مرتب كنید.چون ممكن است آنها از سر كنجكاوی سری هم به آنجا بزنند!
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:persianoz.com