روانشناسان هشدار می‌دهند: تماشای زیاد فیلم‌های كارتونی به كودكان درباره خطرات بیگانه سیگنالهای اشتباه می‌دهد و احساسات آنها را به اشتباه می‌اندازد...
 

روانشناسان هشدار می‌دهند: تماشای زیاد فیلم‌های كارتونی به كودكان درباره خطرات بیگانه سیگنالهای اشتباه می‌دهد و احساسات آنها را به اشتباه می‌اندازد.فیلم‌های كارتونی كلاسیك سالهای زیادی است كه كودكان را سرگرم كرده است اما هم اكنون روانشناسان ادعا كرده‌اند كه این فیلم‌ها باعث می‌شود كودكان پیام‌های نادرست و اشتباهی درباره چگونگی مواجه با خطرات بیگانه و غریب دریافت كنند.
بر اساس یك پژوهش جدید از سوی محققان دانشگاه كارلتون در انگلیس، فیلم‌های كارتونی كلاسیك حاوی صحنه‌هایی هستند كه در آنها كودكان «برخورد شخصی ناخواسته» یا «روش‌های تهدید كننده غیر واقعی از سوی بزرگسالان مواجه می‌شود. در حالی كه در واكنش به شرایط مشابه اغلب به اشتباه می‌افتند.

به گفته روانشناسان؛ این كارتونها باعث می‌شود كه تلاش برای آموزش ایمنی شخصی به كودكان اغلب اهمیت كمتری پیدا كند و درك كودكان از خطر به دلیل استفاده از شوخی و مسخرگی در فیلم‌های كارتونی، غیراقع بینانه شود.
بر اساس این پژوهش، هم چنین ممكن است با مشاهده این صحنه‌ها كودكان تصور كنند كه گفتن حقیقت به بزرگترها درباره موضوعات عجیب و بیگانه ضرورتی ندارد چون كودك در شخصیتهای كارتونی شاهد یك الگوی استقلال موفق اما در واقع غیرحقیقی است كه فقط در كارتون وجود دارد.این تحقیق روی 47 فیلم انیمیشن والت دیزنی صورت گرفته است و شرح آن در مجله «چایلدابیوز» منتشر شده است.

گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع: medianews.ir

 
مطالب پیشنهادی:
چگونه بچه هایی کوشا داشته باشیم ؟
با اندک سرمایه گذاری کودک خود را برترین کنید!
چگونه کودکی صبور و شکیبا داشته باشیم؟
با لجبازی كودكم چه كنم؟
عدد هفت، یکی از اصول تربیت