تربیت فرزند باهوش و نابغه با لوازمی که در منزل دارید!!
 به جای خرید اسباب ‌بازی ‌های گران ‌قیمت، می‌توانید خلاقیت بچه‌ها را با ابزار و خوراکی ‌هایی که در همه خانه‌ها وجود دارد، افزایش دهید

 تربیت فرزند باهوش با لیوان و حبوبات!

بسیاری از خانواده‌های امروزی برای باهوش شدن بچه‌هایشان به دنبال راهکارهای عجیب‌ و ‌غریب می‌گردند، مثل خرید اسباب ‌بازی ‌های گران ‌قیمت در حالی‌ که با همین لوازم ساده منزل می‌توان بچه‌های نابغه تربیت کرد. همین که بچه شما در خانه آزاد باشد و گاهی در طبیعت بگردد، باعث فعال شدن سیستم عصبی و سلول ‌های مغزش می‌شود. شما چقدر در منزل به بچه‌های‌تان آزادی می‌دهید؟ آیا از آن دست افرادی هستید که وسایل گران ‌قیمت در منزل تزیین کردید و اجازه دست زدن بچه‌ها به هیچ چیز را نمی‌دهید یا این که با لوازم ساده خانه و وسایل مختلف بچه‌ها را آزاد می‌گذارید تا بازی و تجربه کسب کنند؟ اما با چه لوازم و وسایلی می‌توان بچه باهوش از سنین دو یا سه سالگی تا شش سال تربیت کرد؟

بیشتر بدانید : 4 ویژگی یک کودک باهوش چیست؟

 تربیت فرزند باهوش با تخم ‌مرغ

یک تخم‌ مرغ به فرزندتان بدهید و از او بخواهید که از آن مراقبت کند، احتمالا بار اول آن را خواهد شکست اما دفعات بعد دقت بیشتری می‌کند. تجربه محافظت از یک شیء شکننده رشد ابعاد مختلف هوش فرزند را تقویت می‌کند.

 تربیت فرزند باهوش با لیوان شیشه ای

یک لیوان شیشه‌ای به کودک بدهید و از او بخواهید از داخل لیوان اطراف را ببیند، این‌ طور تفاوت اشیای شفاف و غیر شفاف را از هم تشخیص می‌دهد و می‌تواند آن را توضیح دهد. حتی می‌توانید با چند تکه چوب یا قاشق روی چند لیوان مختلف بزنید تا صداهای متفاوتی ایجاد کند، نیازی نیست برای این کار اسباب‌باز‌‌ی ‌های مختلف را برای بچه بخرید که از قضا خیلی هم به آن‌ها توجه‌ای نداشته باشد.

 تربیت فرزند باهوش با حبوبات

از هر حبوباتی که در منزل دارید، یک مشت بردارید و درون ظرفی بریزید و از بچه‌تان بخواهید که آن‌ها را از هم جدا کند. البته این کارها باید براساس سن بچه باشد نه این که از یک نوزاد بخواهید چنین کاری بکند. این کار برای یک بچه پنج تا شش ساله یک مهارت دستوری مفید است.

تربیت فرزند باهوش و نابغه با لوازمی که در منزل دارید
تربیت فرزند باهوش و نابغه با لوازمی که در منزل دارید

 تربیت فرزند باهوش با بشقاب و کاسه و ظروف

چند کاسه و بشقاب با اندازه‌های مختلف به کودک بدهید و از او بخواهید به ترتیب اندازه آن‌ها را بچیند، این کار باعث افزایش تمرکز کودک می‌شود. نگهداری و سر و صدا با کاسه و بشقاب‌ها حتی برای نوزادها هم جواب گوست.

 تربیت فرزند باهوش با برنج و نمک

کمی ‌برنج یا نمک درون سینی بزرگی بریزید و بگذارید کودک نقاشی بکشد. بچه‌ها از دست زدن به این خوراکی‌ها حتی مثل شن و ماسه لب دریا هم خوش‌شان می‌آید. در ضمن این کار باعث افزایش خلاقیت شان هم خواهد شد.



بیشتر بدانید : هوش هیجانی کودک تان را با این کارها نابود نکنید!!

بیشتر بدانید : تقویت خلاقیت کودکان با 5 راه ساده

بیشتر بدانید : چگونه حرفهای زشت را از ذهن کودک پاک کنیم؟



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com