به خاطر آشنایی با یک دختر، خانواده ام تلفن همراهم را گرفته اند
پسری 19 ساله هستم و مدتی ات با دختری همسن خودم آشنا شده ام. امسال کنکور دارم و سر همین مسائل خانواده ام تفلن همراهم را از من گرفته اند. احساس تنهایی می کنم.

سوال کاربر

پسری ۱۹ ساله هستم و امسال کنکور دارم. با دختری همسن خودم آشنا شده‌ام؛ اما خانواده ام نمی‌گذارند ارتباط داشته باشم و گوشی‌ام را گرفته‌اند. احساس تنهایی می‌کنم. هر وقت می‌دیدمش، احساس آرامش می‌کردم. لطفا راهنمایی ام کنید. آیا به این ارتباط ادامه بدهم یا نه؟ یا  بگویید چطوری فراموشش کنم؟

 

پاسخ کارشناس

انسان موجودی اجتماعی است و نیاز به ارتباط یکی از نیازهای ضروری اوست و طبیعی است وقتی شما روابط عاطفی نداشته باشید، کمبود آن را احساس کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های دوران نوجوانی، شکل روابط با جنس مخالف است، روابطی که می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت زندگی مشترک فرد در آینده باشد. نوع برقراری روابط در این دوران و تاثیر آن بر روند تفکر، رشد و بلوغ فکری و احساسی نوجوان تاثیری غیرقابل انکار بر روابط وی در آینده با جنس مخالف به عنوان فردی بزرگسال برای انتخاب همسر و تشکیل خانواده خواهد داشت. بیایید مسئله شما را بیشتر بررسی کنیم.

 

کنکور امسال را جدی بگیرید

شما توضیح داده‌اید که امسال برای کنکور آماده می‌شوید، پس امسال، سال مهمی برای شماست. بهتر است که فعلا بر روی درس و کنکور خود تمرکز کنید. سعی کنید ذهنتان را فقط روی درس متمرکز و از مسائل حاشیه‌ای زندگی دوری کنید. برنامه‌ریزی درسی منظم و در کنار آن توجه کافی به تست‌زنی داشته باشید، این کار به شما کمک می‌کند که هم در جهت هدف‌ گذاری خود پیش بروید و هم محدودیتی که در حال حاضر برای ارتباط دارید، شما را اذیت نکند. روی فعالیت جدید و فکر نکردن به  این ارتباط، تمرکز کنید به این شکل که به طور مثال فکر کردن به آن موضوع را تا نیم‌ساعت بعد به تعویق بیندازید و زمان مشخص، مثلا 5 دقیقه را برای فکر کردن به آن موضوع انتخاب کنید و زمان بیشتری را نگذارید یا پنج‌بار نفس عمیق بکشید و بر روی ورود و خروج هوا به داخل ریه‌هایتان تمرکز کنید و این تمرین‌ها را آنقدر تکرار کنید تا بتوانید با این رفتارها، افکار خود را کنترل کنید.

 

برای احساس تنهایی‌تان چه می‌کنید؟

نیاز شما را برای ارتباط با جنس مخالف درک می‌کنم؛ ولی با توجه به شرایطی که مطرح کرده‌اید، این نکته را به شما یادآوری می‌کنم که باید به دنبال ارتباط سالم باشید؛ برای مثال ارتباطاتی با دوستان خود داشته باشید یا ارتباط خود را با اعضای خانواده‌تان بیشتر کنید؛ البته در نظر داشته باشید اولویت امسال شما کنکور است و میزان روابط خود را باید مدیریت کنید تا آسیبی به ساعات مطالعه شما وارد نشود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com