بررسی‌های جدید نشان می‌دهد بسیاری از والدین امروزی زمان کافی برای گذراندن با فرزندان خود ندارند و کودکان این عصر تنها‌ترین کودکان زمان به حساب می‌آیند.

 
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد بسیاری از والدین امروزی زمان کافی برای گذراندن با فرزندان خود ندارند و کودکان این عصر تنها‌ترین کودکان زمان به حساب می‌آیند.
در تحقیقات جدید مشخص شد نیمی از والدین در زندگی مدرن و پرمشغله امروزی حتی زمان کافی چندانی برای صحبت کردن با فرزندانشان و شنیدن مشکلات آنها ندارند. طی نظرخواهی که از این والدین صورت گرفت درصد زیادی از آنها اعلام کردند از آخرین باری که با فرزندانشان بازی کرده‌اند زمان زیادی گذشته است و معمولاً آنها هیچ وقتی برای بازی کردن با فرزندان خود ندارند.
این تحقیق که توسط سازمان ملی کودکان در انگلستان صورت گرفت زندگی مدرن امروزی را از مهم‌ترین دلایل این امر می‌داند. به اعتقاد کارشناسان این سازمان ساعت‌های طولانی کار، تعهدات کاری طاقت‌فرسا و فشار اقتصادی روزافزون سبب شده است میلیون‌ها کودک دوران خردسالی و کودکی خود را دور از پدر و مادر خود سپری کنند.
بچه‌های کوچک دوست دارند با والدین خود بازی کنند. والدین هم بسیار علاقه دارند زمانی را با فرزندان خود سپری کنند اما زندگی امروزی این اجازه را به آنها نمی‌دهد که این موضوع نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.
در نظرخواهی که اخیراً توسط این سازمان صورت گرفت نزدیک به 84 درصد والدینی که دارای فرزند زیر هفت سال هستند اظهار داشتند که دوست دارند زمان بیشتری را در کنار فرزندان خود سپری کنند. بسیاری از والدین اعتقاد دارند زندگی امروزی سبب شده است بسیاری از فرزندان کودکی چندان شادی نداشته باشند و به اندازه کافی از این دوران لذت نبرند.
بسیاری از والدین فشار کاری را یکی از مهم‌ترین دلایل این امر دانسته‌اند. 73 درصد والدین اعلام کردند کار بیش‌ از حد و سنگین باعث می‌شود آنها مجبور شوند زمان کمتری را در کنار فرزندان خود سپری کنند. آنا سیندوندز یک روانشناس در این‌باره می‌گوید: بازی کردن برای پرورش شخصیت اجتماعی کودکان بسیار مهم است. کودکان از طریق بازی کردن برقراری رابطه را یاد می‌گیرند و قوه تخیل و یادگیری آنها تقویت می‌شود. آنها از طریق بازی کردن با مفهوم قانون و احترام گذاشتن به یکدیگر آشنا می‌شوند و خلاصه درصد بسیاری از آموزش کودکان در این دوران از طریق بازی کردن صورت می‌گیرد.
یکی دیگر از مشکلاتی که کودکان با آن روبه‌رو هستند کمبود فضاهای بازی برای آن‌هاست. بسیاری از والدین از این که فرزندان خود را به تنهایی به پارک‌ها بفرستند هراس دارند زیرا به اعتقاد آنها این فضاها امنیت کافی ندارند.

به این ترتیب می‌توان گفت همه عوامل دست به دست هم داده‌اند تا فرزندان این دوران تمام وقت خود را در خانه و آن هم دور از پدر و مادر خود سپری کنند.
این شرایط باعث شده تعدادی از والدین برای نگهداری از فرزندان خود از پرستار استفاده کنند یا آنها را به مهدکودک‌ها بسپارند، اما در تحقیقی که اخیراً به چاپ رسید مشخص شد نزدیک به یک‌سوم این پرستاران صلاحیت نگهداری از کودکان را ندارند.
سازمان Ofsted که مسئولیت بررسی‌ استانداردها در مدارس انگلستان را بر عهده دارد در تحقیقی که روی بیش از 21 هزار و 212 پرستار کودک انجام داد به این نتیجه رسید که نزدیک به 6 هزار و 866 پرستار که تعدادی نزدیک به 5/32 درصد است برای نگهداری کودکان صلاحیت کافی ندارند و نمی‌توانند امنیت جسمانی و روانی کودکان را تأمین کنند.
در این بررسی هم‌چنین مشخص شد بسیاری از پرستاران دقت کافی در نگهداری از کودکان ندارند و معمولاً در آموزش آنها ضعیف عمل می‌کنند. بسیاری از این پرستاران به دلیل مشکلات اقتصادی اقدام به نگهداری از کودکان می‌کنند و معمولاً سواد و اطلاعات لازم برای نگهداری از کودکان را در اختیار ندارند. تعداد پرستاران متخصص چندان زیاد نیست که به دلیل هزینه‌های بالای استخدام آنها بسیاری از والدین توانایی تأمین هزینه‌های آنها را ندارند و همین عامل سبب می‌شود آنها نگهداری فرزندان خود را به دست افراد بی‌تخصص و کم‌تجربه بسپارند.
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
بچه‌ها را راحت بگذاريم تا بازی كنند
10 راه بهبود روابط والدین و فرزندان
آنچه نبايد به كودكان گفت
نقش ‌حساس پدر در ‌تربیت‌ فرزندان
نقش‌مادران در كاهش‌عوارض بلوغ دختران