عاشق دختری هستم که نمی توانم به او ابراز علاقه کنم،هر شب گریه می کنم
جوانی 16 ساله هستم که به دختر یکی از اقوام علاقه پیدا کرده ام. به دلیل شرایطی نمی توانم به او ابراز علاقه کنم و افسرده شده ام. نمی دانم چه کنم.

سوال کاربر :

پسری 16 ساله ام. یکی از دختران فامیل مان را دوست دارم اما شرایط فرهنگی شهر اجازه نمی دهد به او ابراز علاقه کنم. هر شب آهنگ های غمگین گوش می کنم. به عکسش نگاه و گریه می‌کنم. دارم دیوانه می شوم.

پاسخ کارشناس : برادر گرامی، شما عشق در دوران نوجوانی را تجربه می کنید و می فهمم که این تجربه برای شما کلی هیجان به همراه دارد. این هیجان ها می تواند شما را درگیر کند تا حال شما خوب یا بد شود و شما خوشحال یا ناراحت شوید. می خواهم در ادامه درباره مشکل شما، چند نکته را بیان و مسئله شما را بیشتر بررسی کنم.

احساسات تان طبیعی است

شما 16 ساله هستید و باید بدانید که تجربه اولین عشق معمولا به صورت یک هیجان مفرط خود را نشان می دهد. شما از احساس خود گفتید، این احساسی که برای شما ایجاد شده، طبیعی است که در جریان زندگی اتفاق بیفتد. شما نمی توانید جلوی این تجربه و هیجان را بگیرید. شما دیر یا زود عشق را تجربه می کردید و گاهی اوقات ممکن است این اتفاق چند بار در دوره نوجوانی تکرار شود و احساس پایداری نباشد.

راهکارهای مدیریت شرایط فعلی تان

به این موضوعات فکر کنید : اگر می توانستید به آن دختر خانم ابراز علاقه کنید چه اتفاقی می افتاد؟ احساس خود را مرور کنید و ببینید دقیقاً چه چیزی شما را ناراحت کرده است؟ با توجه به سن و شرایط فرهنگی که به آن اشاره کردید چه تصمیمی برای این رابطه می توانستید بگیرید؟ به این موضوع فکر کنید و ببینید با توجه به این که نیاز دارید درباره احساس و هیجانی که دارید  گفت و گو کنید و با این حال نمی توانید با این دختر خانم ارتباطی داشته باشید، چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا به او فکر نکنید و به آرامش برسید. به طور مثال در اطراف تان چه کسانی وجود دارند که ارتباط نزدیکی با آن ها دارید و می توانید با آن ها درد دل و هیجانات خود را با حرف زدن تخلیه کنید یا چطور می توانید خود را مشغول کنید تا کمتر به این احساسی که برای شما ایجاد شده است، فکر کنید.

احساس تان پایدار نمی ماند

با توجه به مقطع سنی که در آن قرار دارید، شما نمی توانید روی این روابط برنامه ریزی خاصی برای آینده کنید. در واقع تصمیم گیری از الان برای زمانی که شما شرایط ازدواج را پیدا کنید، کار اشتباهی است و با گذشت زمان شرایط، معیارها و حتی احساس شما تغییر می کند. پس باید بدانید این احساس مربوط به الان و این دوره است و پایدار نمی ماند و با گذشت زمان تغییر می کند ولی تجربه این هیجان، کارکردی دارد و مدیریت این هیجان و این ارتباط، شما را برای زندگی مشترک در آینده آماده می کند. در انتها اگر حال شما بهتر نشد، از یک مشاور برای بررسی بیشتر مسئله تان کمک بگیرید و نگذارید این احساس، زندگی تان را مختل کند.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com