یك جوان نیاز دارد قبل از ازدواج چند چیز اساسى را مشخص كند ،‌ هدف از ازدواج ؛ انتخاب شخص ایده آل نه آرمانى ، چگونگى مقدمات یك زندگى دو نفره ولى همه اينا كافى نيست زندگى مشترك نياز به مهارت دارد:
 

یك جوان نیاز دارد قبل از ازدواج چند چیز اساسى را مشخص كند ،‌ هدف از ازدواج ؛ انتخاب شخص ایده آل نه آرمانى ، چگونگى مقدمات یك زندگى دو نفره راحت نه تجملاتى ، تدارك یك كار مشخص ولو با حقوق اندك حالا نوبت به راهایى میرسد كه ازدواج شما را به یك ازدواج آرمانى و شاعرانه نزدیك‌ می‌كند:

1.هدف ازدواج : بیاید نیاز‌هاى خود به ازدواج را به دو بخش تقسیم كنید نیاز‌هاى روحى و جسمى . همیشه سعی كنید ساده به همه آنها بنگرید و آنها را با نیاز‌هاى طرف مقابل هماهنگ كنید . با گفتمان میتوانید به این شناخت دست یابید و كم كم با يكديگر هماهنگ شويد .

2.سوال از دیگران : حتما شما در اطراف خود زوج‌هایى را‌ می‌شناسید . چه موفق ؛ چه نا موفق ، از ایشان تا محدوده ایكه‌ می‌توانید سوال كنید و راهكارها و نوع تنش‌ها و نقاط ضعف و قوت ازدواج آنها را دریابید . و از همه آنها نكته بگیرید.

3.فیلم‌هاى برتر در زمینه ازدواج یا روابط خانوادگى را تماشا كنید : این فیلم‌ها مطابق با هر فرهنگى و در هر كشورى شاخصه‌هایى دارد ، با دیدن آنها یك الگوى خوب از زندگى مشترك به دست مى آوريد.

4.به متون قدیمى و كتب معروف در این زمینه مراجعه كنید : اسطوره‌ها همیشه سخنانى دارند كه تا سالها باقى و اثر گذار است ، آنها را به كار بندید.

5.به سایت‌هایى مراجعه كنید كه سوال و جواب زوج‌ها در آن و جواب مشاوران در آن آمده . این سایت‌ها بسیار به شما كمك‌ می‌كند مشكلات احتمالى را بیابید و چاره آن را پیش از وقوع بدانید یا جلو پیشامد آن را بگیرید.

6.محدوده استقلال خود را مشخص كنید: با همسر آینده خو صحبت كنید و از او بخواهید محدوده استقلال خود را معلوم كند ، چه در روابط خانوادگى اش چه روابطش با همسر آینده اش . شما هم از خود بگویید ولى اصرار به موقعیت خود نورزید . چرا كه در زندگى مشترك همه اینها دستخوش تغیر خواهد بود.

7.از بحث نهراسید : این بحث و جدل‌هاست كه شما را بیشتر با هم آشنا‌ می‌كند و برای هم‌ می‌سازد . ولى در كل در این بحث‌ها هم خوبى‌ها و هم بدى‌ها را توامان ببینید.
 
8. بياد داشته باشيد زمان همه مشكلات حل خواهد كرد چرا كه شناخت ها را تكميل و علاقه را دو چندان مى كند.
 
تهيه و ترجمه : گروه سبك زندگى سيمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصى سيمرغ
 
 
مطالب پيشنهادى :
 
پسران بخوانند: 4 نكته جهانى براى انتخاب همسر مناسب !!
 
 مهمترين دلايل بحران هاى زناشويى در سال 2008 !!
 
روانشناسی رابطه مبهم و راز آلود با دیگران
 
بدگمانی کابوس زندگی