6 سوال خوشبختی‌ آور در جلسه خواستگاری!!
در جلسه خواستگاری نه تنها در طرح سوالات باید تامل کنیم بلکه در پاسخ هم باید دقت بیشتری داشته باشیم تا زندگی مشترک موفق‌ تری در انتظارمان باشد. در ادامه نکاتی در همین باره مطرح می‌شود تا دخترها و پسرهای دم‌بخت با آگاهی بیشتری در این جلسه حاضر شوند و بیشترین بهره را از آن ببرند

 پرسش‌ و‌ پاسخ‌ های خوشبختی‌ آور

یکی از اتفاق‌ های مهم که باعث تغییر مسیر زندگی هر فردی می‌شود، مراسم خواستگاری است که افراد احتمالا تجربه زیادی هم در آن ندارند. مراسمی که اگر هدفمند باشد، می‌توان از آن اطلاعات  زیادی به دست آورد ،هر چند معمولا افراد به شناخت دقیق و کامل نمی‌رسند و اصلا نباید توقع چنین اتفاقی را داشت. گاهی اوقات اشتباه‌ های رایج ولی ناخواسته در شب خواستگاری، آسیب‌ های زیادی را در طول زندگی مشترک به همراه خواهد داشت . به همین دلیل بهتر است اهمیت چنین مراسمی با اطلاعات کافی درباره آن، در اختیار جوانان قرار بگیرد. طرح سوال، یکی از مهم ترین مسائلی است که دختران و پسران باید  در جلسه خواستگاری مد نظر داشته باشند و مهم‌تر از آن پاسخ‌ های با تفکر و تامل است. در ادامه نکاتی در همین باره مطرح می‌شود تا دخترها و پسرهای دم‌ بخت با آگاهی بیشتری در این جلسه حاضر شوند و بیشترین بهره را از آن ببرند.
 

بیشتر بدانید : سوالات جنسی را در مراسم خواستگاری کی و چگونه بپرسیم؟

مسلسل‌ وار سوالات یا جواب‌ های مبهم را مطرح نکنید

به عنوان مثال، مهم ترین و رایج‌ ترین سوالی که در جلسه خواستگاری مطرح می‌شود، این است که هدف شما از ازدواج چیست؟ و معمولا بیشتر جواب‌ها درباره رسیدن به آرامش است. البته از نظر ما هم رسیدن به آرامش، بهترین و کامل‌ترین جواب به این سوال است ولی نکته مهم این است که چرا زوج‌ها پس از شروع زندگی مشترک و به اصطلاح زمانی که زیر یک سقف می‌روند، به طور کلی این هدف مهم را نه تنها فراموش می کنند بلکه در صدد سلب آن از خود یا همسرشان بر می‌آیند ؟جواب‌های بسیاری را می‌توان ارائه داد ولی هدفم از نوشتن این مطالب این است که پی ببریم نه تنها در طرح سوالات باید تامل کنیم بلکه در پاسخ هم باید دقت بیشتری داشته باشیم. بعد از این مثال، متوجه شدیم همان‌طور که سوالات مهم هستند، پاسخ‌ها هم اهمیت دارند و نباید دختران یا پسران در مراسم خواستگاری مسلسل‌وار سوالاتی را طرح کنند که جواب‌ شان مبهم است و پاسخ درستی نمی‌توان به آن ‌ها داد.

از برنامه ها برای موفق شدن در آینده نپرسید

مهم است بدانیم سوالات باید به گونه‌ای مطرح شوند که پاسخ دهنده مجبور نباشد ویژگی‌های مثبت خود را نشان دهد و به جای این که خود واقعی‌اش را به تصویر بکشد، تصویری از آن‌چه را که دوست دارد ، ارائه بدهد یعنی خود آرمانی‌اش را به نمایش بگذارد. به عنوان مثال، برنامه شما برای رسیدن به موفقیت در آینده چیست؟، از این قبیل پرسش‌هاست. این گونه سوالات معمولا جواب‌هایی دارند که پاسخ آن‌ها همراه با خیال پردازی است.

شوخی در جلسه خواستگاری نداریم

بعضی از افراد شوخ طبع هستند و سوال‌های آن‌ها گاهی به صورت مزاح و شوخی بیان   و در مقابل همان گونه هم پاسخ داده می‌شود ،در صورتی که در جواب گاهی نشانه‌های بسیار مهمی از شخصیت طرف مقابل وجود دارد که باید جدی گرفته شود و چون با لحن شوخی بیان شده، بی‌اهمیت جلوه داده می‌شود. در  بیشتر ازدواج‌های ناموفق، نشانه‌های هشدار دهنده از همان ابتدا قابل مشاهده هستند ولی به دلایلی از جمله شوخ‌طبعی مورد توجه واقع نمی‌شوند.

6 سوال خوشبختی‌ آور در جلسه خواستگاری!!
6 سوال خوشبختی‌ آور در جلسه خواستگاری!!, پرسش‌ و‌ پاسخ‌ های خوشبختی‌ آور

در طرح سوال، خساست به خرج ندهید

اشتباه رایج دیگر این است که دختر و پسر، همه سوال‌هایشان را از یکدیگر نمی‌پرسند. بعضی دخترها و پسرها به دلایل مختلفی از طرح همه سوالات‌شان اجتناب می‌کنند زیرا نمی خواهند صفات منفی از طرف مقابل‌شان بشنوند که مانع از پیشرفت مراسم به سمت ازدواج می‌شود یا به تبع آن باید خودشان هم به همین سوال پاسخ دهند که صفات منفی خودشان هم آشکار می‌شود.

درباره اعتقادات و باورها هم سوال کنید

همچنین دیگر اشتباه رایج، ترس از طرح سوال‌هایی است که باورها و ارزش‌های خود یا طرف مقابل را به چالش بکشد و به دلیل این که نمی‌خواهند با طرف مقابل وارد چالش شوند ،از طرح سوال‌هایی که در جواب، باور و ارزش‌های خود را زیر سوال می‌برند، سر باز می‌زنند و سوال را به گونه‌ای مطرح می کنند که یا نیاز به توضیح کامل نباشد یا سوال، با دو کلمه کوتاه بله و خیر ،پاسخ داده ‌شود. نیاز به توضیح است که باورها و ارزش‌های هر فرد، اعتقادات او هستند که برای درک محیط پیرامون یا ارتباط با دیگران از آن‌ها کمک می‌گیرد. منابع باورها عبارت اند از: سنت، خانواده، فرهنگ و مذهب هر فرد. باید بدانیم که نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم دیگران باورهای مشابه با باورهای ما داشته باشند ولی می‌توانیم در جلسات خواستگاری، باورها و ارزش‌ها را به صورت معیار و سوال‌های مهم در باره سنت‌ها، خانواده ، فرهنگ و مذهب در اولویت سوال‌های مطرح شده قرار دهیم.

ازدواج موفق یعنی رشد بیشتر و آسیب کمتر

در این جا خوشحالم با جوانی هم صحبت هستم که به موضوع ازدواج و تغییر مسیر خود به سمت موفقیت و رشد اهمیت می‌دهد و می‌خواهد زندگی خود را با چشمانی باز و اطلاعات و آگاهی کافی بنا کند. همه ما انسان‌ها، کامل و همه‌چیز دان نیستیم و نیاز است گاهی در  مسیری که پیش رو داریم، از افراد متخصص مشورت بخواهیم، به خصوص انتخاب همسر که یکی از اساسی ترین و مهم ترین انتخاب‌های هر فرد در دوران زندگی است و کسانی که بتوانند شریک زندگی خود را به خوبی و بر اساس دانش و آگاهی انتخاب کنند ،سرنوشت و آینده خوبی خواهند داشت و مسیر پرپیچ و خم زندگی را در کنار فردی خواهند گذراند که چون نقاط اشتراک زیادی با هم دارند، رشد بیشتر و آسیب کمتری را متحمل خواهند شد.



بیشتر بدانید : مطرح کردن این سوالات در خواستگاری خطرناک است

بیشتر بدانید : در خواستگاری چی بپرسیم؟ چی نپرسیم؟

بیشتر بدانید : پرسیدن این سوالات را در خواستگاری فراموش نکنید

بیشتر بدانید : قابل توجه مجردها: 5 سوالی که باید از خواستگارتان بپرسید!



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com