پدر و ماردم به خواستگاری دختر مورد علاقه ام نمی روند!!
پسری هستم که به دختری علاقه مند شده ام و می خواهم از او خواستگاری کنم ولی پدر و مادرم با من به خواستگاری او نمی آیند. می توانم بدون پدر و مادرم از او خواستگاری کنم؟

چرا والدینم با من به خواستگاری نمی آیند؟

سوال کاربر : پسری 23 ساله و دانشجوی سال دوم رشته مهندسی هستم. با دختری آشنا شده ام و به هم علاقه مندیم ولی خانواده ام همراه من به خواستگاری نمی آیند. می گویند هنوز دانشجو هستی و کار و درآمد ثابتی نداری. خیلی افسرده شده ام و نمی دانم چطور راضی شان کنم؟

مخاطب گرامی، درباره شرایط دختر خانم مورد علاقه تان نکته ای را بیان نکرده اید چرا که شرایط او در پی بردن به دیگر علل احتمالی مخالفت خانواده تان کمک شایانی خواهد کرد. با این حال به یاد داشته باشید یکی از مهم ترین نکات در ازدواج موفق، داشتن رضایت والدین است و در روند صحیح ازدواج نیز تاثیر به سزایی دارد. در بسیاری از خواستگاری ها نیز هر یک از دو طرف ممکن است با مخالفت خانواده ها مواجه شوند اما پی بردن به علل این مخالفت به دو طرف ازدواج کمک می کند تا از شرایط خود و طرف مقابل آگاهی بیشتری به دست آورند و با دید بازتری دست به انتخاب بزنند.

 

به خانواده تان حق بدهید

در سوال تان دلایل والدین تان را این گونه بیان کردید: دانشجو بودن و اشتغال نداشتن به شغلی مناسب. در تمامی نکاتی که تاکنون راجع به ازدواج ارائه شده است بیان کردیم که رسیدن به بلوغ های متعددی، فرد را برای ازدواج آماده می کند که یکی از آن ها بلوغ مالی و اجتماعی است. بنابراین علت مخالفت والدین تان نداشتن ثبات جایگاه مالی و اجتماعی شما است که این مخالفت والدین تان کاملا منطقی است.

 

به دنبال پاسخ هایی منطقی باشید

در زمینه ازدواج، خانواده هر دو طرف مطرح هستند. از شما می خواهم برای لحظاتی خود را جای خانواده دختر مورد علاقه تان بگذارید و به شرایط خود نگاهی بیندازید. برای تشکیل زندگی مشترک داشتن حداقل شرایط حق   هر کسی است. داشتن درآمد و توان تامین نیازهای اولیه زندگی، وضعیت سربازی و ... از جمله شرایطی است که خانواده وی مطرح خواهند کرد و شما برای هر کدام از این موارد نیازمند پاسخی منطقی هستید.

 

نظر والدین تان را جویا شوید

می توانید در زمان مناسبی با ایجاد جوی صمیمانه و به دور از هرگونه تنش یا کشمکش با خانواده خود وارد گفت و گو شوید و ملاک های انتخابی خود را برای آن ها شرح دهید و با نظر خواهی از والدین تان معیارهای خود و خانواده تان را با شرایط دختر مورد علاقه تان منطبق کنید تا بتوانید از انتخاب خود اطمینان یابید.

 

افسردگی را بهانه نکنید

نکته دیگری که در پیامک تان راجع به آن سخن گفتید، افسردگی است که این نکته به بلوغ عاطفی شما باز می گردد. در زندگی نه تنها درباره ازدواج بلکه در دستیابی به شرایط شغلی مورد علاقه، کسب رتبه ای خاص و... ممکن است با شکست مواجه شویم یا به دلایل مختلف به خواسته خود دست نیابیم. بلوغ عاطفی به ما کمک خواهد کرد با بررسی شرایطی که از آن گذر کرده ایم، بتوانیم با حقیقت کنار بیاییم و آن را بپذیریم. بنابراین به شما توصیه می کنم یک بار دیگر شرایط را منطقی بررسی و به خودتان کمک کنید. افسردگی ساده ترین راهی است که افراد برای شانه خالی کردن از پذیرش مسئولیت انتخاب هایشان در زندگی، برمی گزینند. برای رسیدن به خواسته تان اهدافی را تعیین و برای دست یافتن به آن ها تلاش کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com