صورتم را بند بیندازم یا شیو کنم؟!
یکی از سوالات رایجی که همیشه بین خانم ها مطرح می شود از بین بردن مو های زائد صورت با بند انداختن است یا شیو صورت؟

از بین بردن موهای زائد صورت با بند یا شیو؟
بند انداختن,بند انداختن صورت,شو صورت,از بین بردن موهای زائد صورت با بند یا شیو؟

اکثر خانمها برای از بین بردن موهای زائد صورت ترجیح می دهند این کار را از طریق بند انداختن انجام دهند حتی اگر به جوش زدن و یا متورم شدن پوست شان بیانجامد اما عده ای هم برای اینکه از جوش زدن پوست جلوگیری کنند یا تنها پیشانی و پشت لب را بند می اندازند و یا راه دوم که شیو یا تیغ زدن است را ترجیح می دهند. حال کدام برای صورت یک خانم مناسبتر است؟آیا تیغ زدن رشد موها را زیاد کرده و باعث کلفت و ضخیم شدن موی صورت می شود؟ آیا تحت هر شرایطی بهتر است موها از ریشه خارج شده و روش بند انداختن ارجحتر است؟
 

بیشتر بدانید : آموزش بند انداختن صورت مخصوص افراد مبتدی

پاسخ : شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید طبق آخرین تحقیق محققان پوست و زیبایی بین رفع موهای زائد صورت از طریق بند و یا زدن آنها بوسیله ی تیغ تفاوتی در نحوه ی رشد مجدد آنها وجود ندارد و طبق نظریه ی همین محققان در هر دو صورت موها با یک ضخامت و به یک اندازه دوباره رشد خواهند کرد و اینکه بوسیله ی تیغ زدن موها هم زیادتر شده و هم ضخیمتر کاملا رد شده است تنها تفاوت در زمان رویش موهاست که البته بوسیله ی بند این زمان می تواند کمی طولانی تر شود که این هم برای افراد کم مو که صورتشان تنها دارای کرکهای کمرنگی از موهاست تفاوتی نخواهد داشت.
 

توصیه های مفید در بند انداختن صورت

  1. خانمهای دارای موهای زیاد و تیره و ضخیم بهتر است برای رفع موهای زائد روش اول یعنی همان بند انداختن را انجام دهند و در صورت مستعد بودن برای جوش تمهیدات قبل و بعد از بند انداختن از قبیل استفاده کردن از محلولهای ضد جوش با استفاده از پنبه به بند و پوست را در نظر بگیرند که خود در پیشگیری از جوش زدن موثر خواهد بود.
     
  2. خانمهای با موهای نازک اما زیاد بهتر است این کار را از طریق بند انداختن اما دیر به دیر انجام دهند که حتی در مواقعی بین این زمان می توانند از روش شیو کردن نیز استفاده نمایند.
     
  3. خانمهایی که موهای زیاد اما کمرنگ و بوری دارند می توانند به راحتی روش دوم یا شیو کردن را مورد استفاده قرار دهندو نگران پر یا ضخیم شدن آنها نباشند.
     
  4. افراد با پوستهای چرب و مختلط که صورتشان برای جوش زدن، بعد از بند مستعد تر است و شاید به همین دلیل تمام صورتشان را بند نمی اندازند بهتر است بدانند که می توانند تیغ را جایگزین بند کنند .
     
  5. روش نهایی که بیشتر برای خانمهایی است که به طور طبیعی دارای موهای بسیار کلفت، ضخیم و تیره هستند و از اینکه مجبورند زود به زود برای رفع آنها اقدام کنند و به نوعی خسته شده اند لیزر کردن است که آن هم پیشنهاد می شود حتما تحت نظر و با مشاوره ی پزشکان متخصص پوست و مو  انجام گیرد که خود طی مراحلی چند تا رسیدن به نتیجه انجام خواهد گرفت.
     

زهرا پهلوان زاده


 

بیشتر بدانید : قبل از وکس کردن صورت تان این نکته ها را بدانید

بیشتر بدانید : از بین بردن موهای زائد پشت لب با 4 روش طبیعی

بیشتر بدانید : اپیلاسیون موهای زائد با چند روش طبیعی


تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ