بهترین سحری برای روزه داران چیست؟
سحری یکی از وعده های اصلی در ماه رمضان است. این که در وعده سحری شما چه غذایی بخورید نکته بسیار مهمی در ماه رمضان است. با ما همراه شوید تا با دیدگاه طب سنتی در مورد وعده سحری آشنا شوید.

بهترین سحری از دیدگاه طب سنتی

بر خلاف این تصور که روزه‌داری برای کسانی که سنگ کلیه دارند مناسب نیست اگر ایجاد سنگ کلیه مربوط به خطر مواد زاید در معده باشد، روزه‌داری برای این افراد مناسب است.

نعمت‌ا... مسعودی متخصص طب سنتی با اشاره به این که روزه‌ گرفتن بسیاری از بیماری‌ها همچون دیابت، نقرس و سنگ کلیه را از بدن دور می‌کند،‌ گفت:‌ مخلوط مغز بادام‌، جوانه گندم و شربت عسل بهترین نوع سحری برای روزه‌داران به شمار می‌رود. ‌فلسفه روزه‌ گرفتن نه گفتن به پُرخوری و پُر نوشی است و از طریق روزه می‌توان فضولاتی را که 11 ماه در بدن جمع شده است پاکسازی کرد و این مسئله شست‌وشوی جسم و روح را به همراه خواهد داشت.

هنگام روزه گرمای بدن افزایش یافته و گرمی و خشکی آن زیاد می‌شود لذا فضولات انباشته شده در بدن تحلیل می‌رود و این مسئله در درمان بسیاری از بیماری‌ها همچون نقرس، دیابت و حتی برخی از سنگ‌کلیه‌ها مؤثر است.

با پرهیز از پرخوری و سوق دادن مصرف مواد خوراکی به سمت مواد غذایی مانند مغزها و خشکبار مقاومت فرد در برابر گرسنگی و تشنگی افزایش می یابد. مسعودی با بیان این که بادام، زیتون، خرما، انجیر و یا مخلوط مویز، بادام، پسته و فندق به بدن رطوبت می دهد و در معده  ماندگاری دارد، گفت: با مصرف این مواد در ماه مبارک رمضان می‌توان در برابر تشنگی و گرسنگی مقاومت کرد. البته باید توجه داشت که حداقل دو پیمانه از این مواد را استفاده کرد. وی با بیان این که مصرف ماهی هنگام سحر سبب بروز عطش در فرد می‌شود، گفت:‌ خوب جویدن غذا نیز به پیشگیری از گرسنگی کمک می کند همچنین می‌توان با خواب قیلوله یک ساعت قبل از اذان ظهر به رفع خستگی طول روز کمک کرد و این موضوع سبب می‌شود که فرد پس از مدتی بتواند دیگر برنامه‌های روزانه را زمانی که روزه است، انجام دهد.


 

بیشتر بدانید : کباب نگینی، یک غذای مقوی برای سحری ماه رمضان

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com