تیرگی پوست آرنج و زانو به چه علت است؟
تیرگی نواحی آرنج و زانو به چند علت غمده است و این تیرگی را می توان با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از کرم های مرطوب کننده برطرف کرد.

علت تیرگی پوست آرنج و زانو

تیرگی پوست آرنج و زانو بیماری به حساب نمی‌آید و در اثر ضخیم شدن پوست به وجود می آید.احسانی تصریح کرد: اصطکاک مداوم، تماس با نور خورشید یا حتی خشکی پوست باعث تیرگی آرنج و زانو می شود.

تیرگی آرنج بر اثر رعایت نکردن بهداشت

رعایت نکردن بهداشت و تجمع سلول‌های مرده در نواحی آرنج و زانو می‌تواند یکی از علل تیرگی پوست این نواحی به ویژه در کودکان باشد.

 

تیرگی آرنج و زانو بر اثر اصطکاک مداوم

آرنج و زانو نواحی است که بیشتر در معرض تماس با محیط و اصطکاک با وسایلی مانند مبل، فرش و میز قرار می‌گیرد و این آسیب‌های مداوم سبب افزایش ضخامت پوست در این نواحی و تیره شدن آنها می‌‌شود.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن تیرگی آرنج و زانو با 3 ماسک خانگی

 

نشستن بر زانو و تکیه کردن روی آرنج

فشار و اصطکاک ناشی از نشستن بر زانو و تکیه کردن روی آرنج باعث افزایش ضخامت و تیرگی این نواحی می شود.

 

تیرگی آرنج و زانو بر اثر تماس زیاد با نور آفتاب

رنگ طبیعی پوست به سه عامل هموگلوبین، کارتنوئید و ملانین وابسته است. ملانین ماده ای است که از طریق  سلول هایی به نام ملانوسیت در پوست تولید می شود و افزایش سلول های رنگدانه ساز با تغییر رنگ و ایجاد لکه های پوست همراه است.

 

تیرگی آرنج و زانو بر اثر خشکی پوست

خشکی پوست از عوامل اصلی تیرگی پوست است. میزان غدد چربی ناحیه آرنج و زانو کمتر از سایر نواحی بدن است و به همین علت احتمال خشکی و در نتیجه تیرگی پوست افزایش می یابد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : shafaonline.ir