مرطوب کننده و لوسیون چه تفاوتی با هم دارند؟
 لوسیون و کرم مرطوب کننده دو محصول پوستی است که بیشتر افراد فکر می کنند تفاوتی با هم ندارند، اما این دو محصول چند فرق اساسی با هم دارند که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم.

چه تفاوت هایی بین مرطوب کننده و لوسیون وجود دارد؟

بسیاری از افراد بر این باورند که لوسیون و مرطوب کننده یکسان بوده و تفاوتی با یکدیگر ندارند! به طور کلی می توان گفت این دو محصول آرایشی و بهداشتی در برخی موارد یکسان هستند. این دو محصول به صورت یک کرم ( creams ) که افراد بر روی چهره یا بدن خود استفاده می کنند و از این طریق از خشکی یا حساسیت پوست پیشگیری کرده و یا آن را درمان می کنند. اما خوب است بدانید مرطوب کننده و لوسیون دو محصول کاملا متفاوت هستند و معمولا برای شرایط مختلف و مشکلات پوستی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. پس لازم است تفاوت بین مرطوب کننده و لوسیون ها را بدانید و سپس به شکل صحیح و درست ازاین محصولات استفاده نمایید.

بیشتر بدانید : مرطوب کننده طبیعی پوست، بهترین جایگزین برای مرطوب کننده های شیمیایی

لوسیون چیست؟

لوسیون یک فرم از کرم هاست که بر روی پوست مورد استفاده قرار میگیرد تا برخی از عوامل و مشکلات پوستی را از بین برده و یا اینکه تاثیرات خوبی را بر روی پوست ایجاد نماید. لوسیون ها معمولا برای جلوگیری از آکنه و جوش، محافظت از پوست در برابر آفتاب و یا برای دریافت انواع ویتامین ها مانند ویتامین E در برخی از داروهای موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از لوسیون های موجود در بازار از نظر کاربرد و ویژگی دقیقا در مقابل مرطوب کننده ها قرار دارند.
معمولا لوسیون ها یک بافت نرم و هیدارته برای پوست ایجاد می کنند، عطر کمتری دارند و برای درمان موقت بسیاری از مشکلات پوستی ساده مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لوسیون صورت، چند نکته مهم در استفاده و نحوه انتخاب آن

مرطوب کننده چیست؟

مرطوب کننده ها کرم هایی هستند که به طور خاص برای انتقال ویتامین ها و روغن های ضروری به پوست صورت یا بدن فرد طراحی و تولید شده اند. این محصولات به طور دقیق ویتامین و روغن را به پوست منتقل می کنند! مرطوب کننده ها معمولا به صورت نسخه ای برای درمان خشکی شدید پوست مورد استفاده قرار می گیرد و محصولات و برندهای عمومی برای ایجاد رطوبت در پوست و مراقبت از پوست در برابر خشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کرم مرطوب کننده خانگی با 16 ترکیب طبیعی!!

تفاوت بین لوسیون و مرطوب کننده چیست؟

اختلاف آشکار بین لوسیون و مرطوب کننده این است که لوسیون حاوی روغن هاییست که به عنوان روان کننده مورد استفاده قرار گرفته تا از ایجاد اصطکاک روی پوست جلوگیری کنند در حالیکه مرطوب کننده برای احیا رطوبت در زیر پوست مورد استفاده قرار می گیرد.
مرطوب کننده ها به شکل قابل توجهی سبک تر از لوسیون ها هستند و به سادگی جذب پوست می شوند اما لوسیون ها مانع از ایجاد رطوبت در پوست می شوند! در انتخاب لوسیون یا مرطوب کننده باید در نظر بگیرید که چه تاثیراتی را برای پوست شما دارند و متناسب با نیاز خود یکی از محصولات را انتخاب نمایید.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : zibamoon.com