نکته هایی ریز و مهم در پاک کردن آرایش صورت که هر خانمی باید بداند!!
پاک کردن آرایش صورت شابد به نظرتان کار بسیار ساده و پیش پا افتاده ای باشد ولی اگر به سلامت پوست صورت تان علاقه مند هستید این نکته های ریز را بدانید.

آرایش صورت را چگونه پاک کنیم؟

پاک کردن آرایش باید بخش مهمی از مراقبت روزانه‌ی پوستتان باشد. نکات متنوعی برای پاک کردن موثر آرایش وجود دارد و همه می گویند باید در پایان روز تمام آثار آرایش را از صورتمان پاک کنیم، ولی گفتنش از انجامش آسان تر است. اثر چیزهایی مثل خط چشم و ریمل گاهی حتی بعد از استفاده از پاک کننده‌ی آرایش هم به جا می ماند! با این راهنما پاک کردن آرایش برایتان مثل آب خوردن خواهد شد.

  بیشتر بدانید : ریمل ضدآب را چگونه پاک کنیم که مژه آسیب نبیند؟

برای پاک کردن آرایش، به ترتیب شروع کنید

برای راهنمایی در مورد پاک کردن آرایش بهتر است از پایه شروع کنیم. احتمالا اینکار را خودتان هم خودبخود انجام می دهید، به ترتیب پاک کردن آرایش می‌تواند به سرعت کارتان بسیار کمک کند.با پاک کردن رژ یا برق لب شروع کنید و بعد به سراغ چشم ها بروید، و با پاک کردن بقیه ی صورت کار را تمام کنید.

 

برای پاک کردن آرایش، با چشم ها به ملایمت رفتار کنید

ریمل و خط چشم معمولا سخت تر از بقیه ی آرایش ها پاک می شوند. ممکن است وسوسه شوید که چشمتان را بمالید و بسایید تا پاک شود ولی اینکار اصلا برای پوستتان خوب نیست. پاک کننده‌ی آرایش مخصوص چشم بهترین گزینه برای پاک کردن سایه‌ی چشم، خط چشم و ریمل است. کمی از پاک کننده آرایش چشم را روی پد پنبه ای بزنید و آن را روی پلک و مژه‌هایتان قرار دهید. سپس به آرامی آن را به گوشه‌ چشم ها بکشید، این کار را تا پاک شدن کامل آرایش تکرار کنید.

 

 related-icon_copy_copy_copy.jpg اگر می خواهید بیشتر بدانید :  8 مدل زیبا برای آرایش چشم

 

برای پاک کردن آرایش تان، پاک کننده مناسبی انتخاب کنید

در هنگام خرید همیشه ملایم ترین پاک کننده ی ممکن برای نوع پوستتان را انتخاب کنید. در اثر استفاده از پاک کننده‌های خشن و بیش از اندازه قوی، پوستتان خشک شده و در نتیجه ی این اتفاق، بیش از حد چربی تولید خواهد کرد. پاک کننده را با حرکات دایره ای روی پوستتان بمالید و آرایش را همین طور که پیش می روید به آرامی پاک کنید. بیشتر آرایش، خصوصا اگر پیش تر آرایش لب و چشمتان را پاک کرده اید، باید در این مرحله پاک شود.

 

بعد از پاک کردن آرایش، صورت تان را آبکشی کنید

پس از پاک کردن آرایش، آنچه باقی مانده را با آب ولرم بشویید. از ساییدن آثار باقی مانده با پارچه و حوله خودداری کنید چرا که به پوستتان آسیب می رساند. پاشیدن آب ولرم، به صورتتان برای از بین بردن آنچه باقی مانده کافی ست (یادتان نرود که آب داغ یا سرد به پوستتان شوک وارد می کند).

 

بعد از پاک کردن آرایش، صورت تان را خشک کنید

حالا بعد از پاک کردن آرایش، از پارچه یا حوله ای برای خشک کردن پوستتان استفاده کنید. آهسته پارچه یا حوله را روی پوستتان فرود بیاورید و از کشیدن و مالیدن آن بر پوست خودداری کنید. حتما در پایان کار، از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

کلک های جایگزین برای پاک کردن آرایش

گاهی اوقات، ما تمام لوازم پاک کردن آرایشمان را همراه نداریم. در این مواقع استفاده از مرطوب کننده و پاک کردنش با دستمال کاغذی آسان ترین روش بدون آب است.

 

با ملایمت رفتار کنید

ملایمت کلمه‌ی کلیدی پاک کردن آرایش است. ممکن است فکر کنید که استفاده از محصولات و حرکات ملایم ناکارآمد است ولی این طور نیست! ملایمت تنها به معنای برآشفتن پوست به کمترین میزان ممکن است، چرا که پوست صورت پوستی به شدت حساس است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : sorkhabsefidab.com