رنگ کردن مو در خانه با چند تکنیک ساده
در این مطلب با راهنمایی الهه برزگر کارشناس زیبایی، تکنیک‌های رنگ‌کردن مو در منزل را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن به شما خواهیم گفت.

تکنیک های رنگ کردن مو در خانه

پیش از رسیدن نوروز بیشتر خانم‌ها ساعت‌ها در شلوغی آرایشگاه برای تغییرات ظاهری منتظر می‌مانند، از کوتاه کردن موها و اصلاح صورت تا پاکسازی پوست و رنگ کردن موها، اما هیچ‌کدام به اندازه آخری زمانبر و پرطرفدار نیست.
به ویژه خانم‌هایی که برای تغییر رنگ موهای خود ماه‌ها منتظر بهار هستند. در این مطلب با راهنمایی الهه برزگر کارشناس زیبایی، تکنیک‌های رنگ‌کردن مو در منزل را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن به شما خواهیم گفت.


رنگ پوستتان را در انتخاب رنگ مو در نظر بگیرید

در انتخاب رنگ مو باید رنگ‌های متضاد نسبت به رنگ پوستتان انتخاب کنید تا یکدیگر را خنثی کنند. در واقع شما با دقت به این نکته می‌توانید ظاهر شاداب و زیباتری داشته باشید.
پس اگر رنگ پوستتان روشن است به شما رنگ‌های تیره را پیشنهاد می‌کنیم و اگر رنگ پوستتان تیره رنگ‌های روشن‌تر مناسب شماست. از طرفی بهتر است با آرایشگر باتجربه مشورت کنید که چه رنگ‌هایی با رنگ موی طبیعی شما همخوانی بیشتری دارند. برای مثال اگر موهای طبیعی شما خرمایی است می‌توانید رنگ‌هایی مانند دارچینی تیره یا شکلاتی سرد را انتخاب کنید.


رنگ با کیفیت و به اندازه بخرید

منظورمان از باکیفیت بودن همان رنگ‌هایی است که در طول زمان سازگاری بیشتری با جنس موهای شما داشته‌ یا بسته‌های رنگ مو بدون آمونیاک که آسیب کمتری به مو وارد می‌کند، اما نکته مهم‌تر در رنگ کردن موها در خانه، خریدن مقدار کافی از رنگ‌موی مورد نظر است.
شما با توجه به ضخامت و طول موهای خود باید چند رنگ موی اضافی داشته باشید تا در حین انجام کار با کمبود رنگ مواجه نشوید.


روی موهای چرب و کثیف رنگ بگذارید

بهترین راه جلوگیری از سوختن و آسیب‌دیدگی موها، رنگ کردن آنها در زمان چرب یا کثیف بودن است. چون چربی‌های طبیعی مو از سوزش و خشکی بعد از رنگ تا حد زیادی پیشگیری می‌کند.
بعد از ترکیب کردن رنگ با فرمول نوشته شده روی جعبه آن، به کمک چند گیره ابتدا موها را به چند بخش تقسیم کنید، حالا رنگ کردن را از ریشه موهای جلو آغاز کنید و به ترتیب دسته‌دسته به عقب بروید تا همه موها به‌طور کامل با رنگ پوشش داده شود. بسته به اندازه و پوشش دهی مو، بین 30 تا 45 دقیقه زمان برای تغییر رنگ موها لازم است بعد از این زمان موها را با آب نیمه‌گرم و بدون استفاده از شامپو آبکشی کنید.


ماسک مو را فراموش نکنید

موهای شما بعد از رنگ کردن خشک و شکننده خواهد شد پس بعد از اتمام شست‌ و شو حتما از یک ماسک مو تقویت‌ کننده در حمام استفاده شود و این کار را هفته‌ای یک‌ بار برای ترمیم موهای آسیب دیده تکرار کنید.


تمدید رنگ

به محض مشاهده ریشه موهای مشکی یا سفید، خودتان را نبازید و سراغ پوشاندن آنها نروید. چون بهتر است حداقل بین 4 تا 6 هفته بعد از رنگ به موهای خود فرصت ترمیم بدهید. در غیر این صورت ریشه موهای شما ضعیف و شکستن تارهای آن بیشتر می‌شود.


روغن‌های تقویت‌ کننده بزنید

اگر موهای چرب یا خیلی خشک ندارید حتما از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و محافظ رنگ مو که حاوی نرم‌ کننده است استفاده کنید. این کار عمر رنگ‌موی شما را طولانی‌تر و آنها را براق و زیبا می‌کند. از طرفی حتما روغن‌های تقویت‌ کننده نارگیل یا بادام و زیتون را یک‌بار در هفته به موهای خود بزنید.


بیشتر بدانید : موی فر دارید؟ چند نکته کلیدی برای مراقبت از موهای فر که باید بدانید


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم