نکته هایی برای داشتن ابرو هایی کمند و زیبا
ابروهای شما به چشمان‌تان شخصیت و جذابیت می‌دهند، پس نباید نقش آنها را نادیده گرفت. چگونه ابروهایتان را متناسب با چهره‌تان اصلاح و آرایش کنید؟ از چه اشتباهاتی خودداری کنید؟ در اینجا توصیه‌های یک آرایشگر حرفه‌ای ارایه می‌شود.

7 توصیه برای داشتن ابرو هایی پرپشت و زیبا

شکل طبیعی ابروهایتان را حفظ کنید

ابروها برای ایجاد هماهنگی در صورت ضروری هستند ولی افراد معمولا بلد نیستند چگونه آنها را اصلاح کنند. شکل ایده‌آل برای ابروهای شما به ویژگی‌های صورت شما بستگی دارد. گاهی باریک، گاهی ضخیم. خط ابرو به محدوده بینی بستگی دارد و هرچه ابرو پهن‌تر است طول آن نیز بیشتر باید باشد. برای اینکه بفهمید ابرو از کجا شروع شود، یک مداد باریک را مطابق خط قرمز در شکل به‌طور عمودی بین پره بینی و گوشه داخلی چشم قرار دهید و همه موهای قبل از این خط را بردارید.
برای اینکه بفهمید انتهای ابرو کجا باشد، یک مداد باریک را مطابق خط آبی در شکل، بین پره بینی و گوشه بیرونی چشم قرار دهید و همه موهای بعد از این خط را بردارید. معمولا ابروهای خیلی بلند، از جذابیت نگاه شما می‌کاهند. برای داشتن یک فرم طبیعی ابرو، باید نقطه پایان ابرو از ابتدای آن بالاتر باشد. برای این کار یک مداد باریک را مطابق خط‌های سبز در شکل، به‌طور افقی بین ابتدا و انتهای ابرو قرار دهید و ابرو را به سه بخش فرضی تقسیم کنید. دو بخش اول به‌صورت بالارونده و بخش سوم باید پایین‌رونده باشد و در یک سوم پایانی به تدریج باریک‌تر شود. اگر ابروی شما به‌طور طبیعی مطابق این فرم کشیده شده باشد، قانون‌های اساسی بالا برای شما مناسب خواهد بود، در غیر این صورت نزد یک متخصص اصلاح ابرو بروید تا براساس ویژگی‌های چهره‌تان راهنمایی‌تان کند.

در برداشتن موهای ابرو زیاده‌روی نکنید

در برداشتن موهای ابرو زیاده‌روی نکنید در غیر این صورت، آراستگی ابروهای‌تان را از دست خواهید داد که باعث کاهش زیبایی چشمان‌تان خواهد شد. برای ابروهای پرپشت یا توخالی، بسته به سرعت رویش مجدد مو، بین هر ۳ تا ۵ هفته یکبار، موهایی که خارج از خط ابرو روییده‌اند بردارید. حتی ابروهای ضخیم هم نیاز به مراقبت دارند. ابروهای خیلی باریک، سن شما را بالاتر نشان می‌دهند. ضمنا تلاش کنید که ابروها قرینه باشند. یک ابروی مطلوب بین دوسوم بالارونده و یک‌سوم پایین‌رونده، زاویه عمیقی نباید داشته باشد، در غیر این صورت، حالت غیرطبیعی و متعجب به چهره می‌دهد همچنین، اگر فاصله مناسب بین ابروها رعایت نشود حالت لوچ به چشم‌ها می‌دهد.

ابروها را با موچین یا نخ اصلاح کنید

گاهی، افراد اصلاح ابرو را رها کرده و به جایش از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند در حالی که اصلاح ابروها برای زیبایی بسیار ضروری است. برای اصلاح ابروها روش‌های مختلفی وجود دارد اما همواره به یاد داشته باشید که ابروها دارای یک شکل طبیعی و جهت خاصی برای رویش موها هستند که نباید دستکاری شوند.
قبل از اصلاح ابروها، آنها را با برس مخصوص مرتب کنید و سپس اگر بعضی از تارهای مو بلند هستند اضافه‌ها را با قیچی کوچک کوتاه کنید. سپس تارهای اضافه را در جهت رویش آنها با نخ یا موچین بردارید. نباید تارهای مو بریده شوند و باید از ریشه و همراه پیاز مو خارج شوند. استفاده از تیغ توصیه نمی‌شود چون تارهای مو به شکل نازیبایی با سرعت زیاد دوباره رشد می‌کند.

قبل از اصلاح ابرو بخور بدهید

اگر اصلاح ابرو برایتان دردناک است، قبل از اصلاح ابرو، از بخور استفاده کنید. بخور باعث شل شدن منافذ پوست و کاهش درد هنگام اصلاح می‌شود. در یک کاسه، آب جوش بریزید و چند قطره عصاره گیاهان خوشبو به آن اضافه کنید، سپس یک حوله را روی سرتان قرار دهید و دقایقی بالای کاسه نگهدارید. همچنین می‌توانید برای تسکین درد، بعد از اصلاح ابرو، قطعات یخ را به محل‌های دردناک بمالید.

از آرایش‌های نیمه دایمی برای ابروها استفاده کنید

اگر ابروهایتان خیلی کمرنگ هستند یا نازک و کم‌پشت هستند و یا تارها ضعیف هستند و زیاد ریزش می‌کنند، روش‌های آرایشی نیمه دایمی یا تتو می‌توانند راحت و سریع این نقاط ضعف را بپوشانند.

از مداد ابرو به رنگ بژ استفاده کنید

هنوز از ابروهای‌تان کاملا راضی نیستید؟ خب گاهی استفاده از لوازم آرایش اجتناب‌ناپذیر است. با چند حرکت ساده روی ابرو می‌توانید جذابیت را به چشمانتان بازگردانید. به کمک قلم ابرو و سایه ابرو و یا مداد ابرو به رنگ ابروهای‌تان، شکل مناسب برای ابروهای‌تان طراحی کنید. برای آنکه چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند، کمی مداد به رنگ بژ در بالاترین قسمت پلک‌ها هم استفاده نمایید و با قلم ابرو آن را محو نمایید.

پنج ابزار ضروری برای ابروهای‌تان بخرید

برای حفظ ابروهای زیبا، این ابزارها ضروری هستند. یک آینه با قابلیت بزرگنمایی که کمک می‌کند با دقت و وضوح بیشتری اصلاح ابروها را انجام دهید. برس یا شانه مخصوص ابرو برای آراسته کردن ابروها، قیچی کوچک و موچین.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : پرپشت کردن ابرو در یک هفته!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مرتب کردن ابرو در خانه با چند راهنمایی ساده!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : هاشور ابرو چیست و برای پر کردن ابرو مناسب است؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رنگ کردن ابرو به سبک آرایشگران حرفه ای در خانه


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com