ریمل ضدآب را چگونه پاک کنیم که مژه آسیب نبیند؟
 پاک کردن نادرست و بدون دقت ریمل ضد آب از روی مژه‌ ها می‌تواند باعث کنده شدن مژه‌های طبیعی یا التهاب پوست اطراف چشم‌ ها شود. در ادامه با راهنمای ساده و جامع برای پاکسازی ریمل ضدآب از روی مژه‌های طبیعی آشنا می‌شویم

پاک کردن ریمل ضدآب

ریمل ضد آب از محبوب‌ ترین گزینه‌ ها برای کسانی است که می خواهند آرایش مدت طولانی روی صورت شان باشد، چرا که علی‌ رغم تعریق پوست صورت می‌ تواند مژه‌ها را برای ساعات زیادی در حالت مطلوب نگه دارد. اما با توجه به این‌ که محصولات آرایشی ضد آب به گونه‌ ای طراحی شده‌ اند که ماندگاری طولانی و مقاومت زیادی در برابر عناصر مختلف داشته باشند، پاک کردن ریمل ضدآب هم با دشواری‌های بیشتری نسبت به ریمل‌های معمولی همراه می‌شود.

بیشتر بدانید : راهنمای پاك كردن ریمل

چه پاک‌ کننده‌ ای انتخاب کنیم؟

اولین نکته مهم برای پاک کردن انواع محصولات آرایشی ضد آب از روی چشم‌ ها، استفاده از محصولات پاک‌ کننده‌ ای است که به‌ طور خاص برای محصولات آرایشی ضد آب و متناسب با ناحیه چشم‌ ها طراحی شده‌ اند. به همین دلیل هم باید از محصولات دارای روغن‌ های مینرال خودداری کنید، چرا که می‌ توانند باعث شکل‌ گیری جوش‌ ها شوند.

پاک‌کننده‌ های حاوی سدیم لوریل سولفات نیز می‌توانند باعث التهاب پوست اطراف چشم‌ ها شوند و حتی با ابتلا به سرطان و سمیت عصبی (neurotoxicity) هم مرتبط هستند. پاک‌ کننده‌ های حاوی دیازولیدینیل اوره هم می‌توانند باعث قرمزی، التهاب و خارش چشم‌ها شوند. البته این توصیه متخصصان را هم نباید نادیده گرفت که می‌گویند بیش از حد از ریمل ضدآب استفاده نکنید، زیرا درنهایت می‌تواند باعث التهاب و تحریک پوست صورت و چشم‌ها شود.

ریمل ضدآب را چگونه پاک کنیم که مژه آسیب نبیند؟
ریمل ضدآب را چگونه پاک کنیم که مژه آسیب نبیند؟,پاک کردن ریمل ضد آب

در ادامه با راهنمای ساده و جامع برای پاکسازی ریمل ضدآب از روی مژه‌های طبیعی آشنا می‌شویم:

1. یک پد پنبه‌ ای را به پاک‌ کننده آرایشی مخصوص چشم آغشته کنید و سپس آن را با کمک انگشت به‌ آرامی روی چشم فشار دهید. این کار باید به‌ آرامی انجام بگیرد و حتما با کمک پدهای نرمی به انجام برسد که حالت زبر و ساینده‌ ای برای چشم‌ ها نداشته باشند.

2. پس از چند ثانیه، پد پنبه‌ ای را با کمک انگشت به سمت پایین بکشید و بعد از روی صورت بردارید. همیشه مطمئن شوید که قبل از کشیدن پد به سمت پایین، مژه‌ها کاملا به پاک‌ کننده مخصوص چشم آغشته شده باشند. این کار به عملکرد مطلوب محصول پاک‌ کننده کمک می‌کند، از مژه‌ های طبیعی محافظت می‌ کند و ترکیبات ریمل را با کمترین پیامدهای منفی از روی چشم‌ ها پاک می‌سازد. اگر این کار را صحیح انجام دهید، تعداد مژه‌ های طبیعی کنده‌ شده در این مرحله را به حداقل ممکن می‌ رسانید.

3. از پدهای پاک‌ کننده‌ Q-tip استفاده کنید تا ذرات ریمل باقی‌ مانده در فضای بینابین مژه‌ ها به‌ خوبی پاک شوند و در ادامه با لکه‌ ها و دوده‌ های سیاه روی چشم و صورت مواجه نشوید.

4. مژه‌ ها و چشم‌ ها را موقع پاکسازی ریمل ضد آب هرگز فشار یا مالش ندهید. دلیلش هم این است که پوست دور چشم‌ها حدود 10 برابر از دیگر قسمت‌ های صورت ظریف‌ تر و نازک‌ تر است، بنابراین به مراقبت و احتیاط بیشتری نیاز دارد. پس اگر متوجه شدید که ذرات ریمل هنوز به‌ خوبی پاک نشده‌اند، مراحل بالا را دوباره به‌ آرامی تکرار کنید و همچنان شدت فشار روی چشم‌ ها را افزایش ندهید.

آیا می‌ توان از روغن نارگیل برای پاکسازی ریمل ضدآب استفاده کرد؟

روغن نارگیل معمولا برای پوست اطراف چشم‌ ها بی‌خطر است، اما هرگز نباید با خود چشم تماسی داشته باشد زیرا نمی‌ توان از استریل بودن روغن نارگیل مطمئن بود. از سوی دیگر، روغن نارگیل باعث چرب شدن بیشتر پوست اطراف چشم‌ ها می‌شود که قطعا برای خیلی از افراد مطلوب نیست. توصیه متخصصان این است که همیشه از پاک‌ کننده‌ های آرایشی مخصوص محصولات ضد آب استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.


بیشتر بدانید : پرسش و پاسخ های کلیدی در مورد ریمل و آرایش چشم!!

بیشتر بدانید : ترفندهای پرپشت کردن مژه با ریمل!!

بیشتر بدانید : نکته هایی ریز و مهم در پاک کردن آرایش صورت که هر خانمی باید بداند!!

بیشتر بدانید : هشدار جدی، ریمل ضد آب استفاده نکنید!!



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: salamaneh.com