ماسکهای زیبایی مخصوص پوستهای چرب و خشک
 ماسک های صورت خانگی هستند که می توانید برای درمان پوست چرب و خشک از آن استفاده کنید. با ما همراه شوید تا شما را با این ماسک های خانگی آشنا کنیم

چند ماسک طبیعی برای پوست های خشک و چرب

ماسک ها معمولا از مواد طبیعی و قابل دسترسی تهیه می‌شوند که اکثر خانمها و دختران جوان خودشان به راحتی می‌توانند در منزل تهیه کرده و از اتلاف وقت در سالنهای آرایشی خودداری کنند. می‌توانید از انواع ماسک های موثر برای پوست صورت خود که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید استفاده ببرید . ماسک ها می‌توانند برای پاکیزه کردن و خروج مواد زاید از منافذ پوستی و نرم و لطیف کردن پوست بسیار مفید باشند.
در هنگام زدن انواع ماسکها باید به این نکته توجه داشت که حتی الامکان از صحبت کردن و بخصوص خندیدن خودداری شود تا ماسک تاثیر مثبت خود را بر روی پوست داشته باشد.
می توان ماسک را به جای آب، به وسیله پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کرد.

بیشتر بدانید : 10 ماسک صورت خانگی که خانمها باید استفاده کنند

چند ماسک مخصوص پوستهای چرب
چند ماسک مخصوص پوستهای چرب,ماسکهای زیبایی مخصوص پوستهای چرب و خشک

ماسک جوانه (سبوس) گندم

طرز تهیه : یک قاشق غذا خوری ماست را با یک قاشق چایخوری سر پر آرد جوانه گندم مخلوط کرده وبه طور یکنواخت بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه که کاملا بر روی پوست خشک شد با آ ب سرد بشویید.

چه وقت؟ 2 تا 3 بار در هفته

ماسک نشاسته

طرزتهیه: یک قاشق غذا خوری ماست را با یک قاشق چایخوری سر خالی نشاسته مخلوط کرده وچند قطره گلاب به آن اضافه کنید سپس آن را به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب سرد بشویید .    

چه وقت؟2 تا 3 با ر در هفته

ماسک آناناس

آناناس تاثیر جالبی بر جوشهای زیر پوستی دارد.برای تهیه ی این ماسک ابتدا ¼ آناناس رسیده را پوست کنده به همراه یک قا شق غذا خوری روغن آفتاب گردان و یک قاشق مربا خوری عسل داخل مخلوط کن با هم مخلوط کرده و به آرامی بر روی پوست خود به حالت دورانی بمالید و پس از 15 تا 20 دقیقه با آب سرد بشویید.          
چه وقت؟ 2 تا 3 بار در هفته

ماسک پیاز و عسل

یک عدد پیاز متوسط را رنده کرده (رنده ی ریز)با یک قاشق مربا خوری عسل مخلوط کنید وآرام وبه حالت دورانی بر روی پوست صورت خود بمالید .سعی کنید به اطراف چشم ها مالیده نشود زیرا چشم ها را می سوزاند.
این ماسک را نیز پس از 15 تا 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

چه وقت؟ 1 تا 2 بار در هفته

ماسک پرتقال

یک عدد پر تقال را آبگیری کرده بعد از اینکه آب آن را میل کردید اضا فه های آن را بر روی پوست صورت بخوابانید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

چه وقت ؟روزی یک بار

چند ماسک مخصوص پوست های خشک
چند ماسک مخصوص پوست های خشک,ماسکهای زیبایی مخصوص پوستهای چرب و خشک

ماسک زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ مملو از چربی و کلسترول است و چربی پوست شما را تا مین می کند.برای تهیه ی این ماسک یک زرده تخم مرغ را با چند قطره سرکه سیب و چند قطره روغن زیتون مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

چه وقت؟1 تا 2بار در هفته

ماسک لیموترش

آب لیموترش رابه همراه یک زرده تخم مرغ و چند قطره روغن زیتون بر روی پوست صورت مالیده وماساژدهید
و بعد از 15 دقیقه بشویید.

چه وقت؟2 تا 3بار در هفته

ماسک سیب و خیار

¼ سیبی را به همراه یک خیاردرمخلوط کن با هم مخلوط کرده و یکدست روی پوست بمالیدوبعد از 10 دقیقه بشویید.این ماسک برای پوست های مختلط که در بعضی نقاط چرب ودر بعضی نقاط خشک هستند مفید است وباعث شادابی وطراوت آنها می شود.

چه وقت؟2 تا 3بار در هفته

ماسک نارگیل

¼ نارگیل تازه راخورد کرده وبه همراه یک قاشق مربا خوری گلاب و یک قاشق غذا خوری روغن بادام  در مخلوط کن با هم مخلوط کرده و بر روی پوست ما ساژ دهید و پس از 20 دقیقه با آب گرم بشویید.این ماسک از چروک شدن پوست جلوگیری می کند.

چه وقت؟1بار تا 2 باردرهفته

ماسک بابونه

دو قاشق غذا خوری بابونه را در یک لیوان آب حل کرده وروی شعله گاز حرارت دهید ومواظب باشید سر نرود سپس جوشانده ی بابونه را از صافی رد کرده و بگذارید سرد شود.این جوشانده ی سرد شده را با یک قاشق غذا خوری عرق بید و یک قاشق غذا خوری عرق کاسنی و چند قطره گلاب مخلوط کرده واین محلول را با پنبه به آرامی بر روی پوست خود مالیده و بعد از20 دقیقه بشویید.

چه وقت؟ صبح ها یک روز در میان

 

زهرا پهلوان زاده


بیشتر بدانید : ماسک برای خشکی پوست، 11 ماسک صورت خانگی

بیشتر بدانید : طرز تهیه 7 ماسک خانگی با ماست که پوست تان را شفاف می کند

بیشتر بدانید : ماسک دارچین و 5 فایده مهم، از بین بردن آکنه تا سفید کننده صورت

بیشتر بدانید : از بین بردن جوش صورت با چند ماسک خانگی

بیشتر بدانید : ماسک صورت ضد پیری خانگی، موثر و ارزان قیمت!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ