پوست همواره در معرض مواد آلوده کننده، شوینده ها و میکروب ها قرار می گیرد. رژیم غذایی نیز نقش مهمی در نشاط و شادابی آن دارد بهتراست برای نشاط و شادابی آن از مواد طبیعی کمک گرفت

 


پوست همواره در معرض مواد آلوده کننده، شوینده ها و میکروب ها قرار می گیرد. رژیم غذایی نیز نقش مهمی در نشاط و شادابی آن دارد بهتراست برای نشاط و شادابی آن از مواد طبیعی کمک گرفت. سایت «MSNBC» به مواد طبیعی اشاره می کند که برای پوست مفید است. در ابتدا به پوست طبیعی می پردازیم.

● پوست طبیعی:

۱) ۱۰۰گرم گلیسیرین را با ۵۰ گرم گلاب و نصف قاشق غذاخوری زاج سفید به آن اضافه کنید، این مایع را درشیشه ریخته و در یخچال قرار دهید. هر شب پنبه را با کمی از این محلول آغشته کنید و به صورت خود بمالید.

۲) خیار باعث نشاط پوست می شود. یک عدد خیار را با نصف لیوان ماست در همزن مخلوط کنید و به صورت خود بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی صورت بماند و سپس صورت خود را شست و شو دهید
 

● پوست خشک:

۱) دو مشت برگ نعناع را در ۱۰۰ گرم آب بجوشانید. سپس ۲ قطره عصاره نعناع و نصف قاشق غذاخوری زاج سفید به آن اضافه کنید. با استفاده از پنبه به پوست خود بمالید.

۲) برش های سیب زمینی را به صورت بمالید و با آب سرد بشویید.

۳) سه قاشق غذاخوری گلاب، دو قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را با هم مخلوط کنید و برای جلوگیری از خشکی پوست با استفاده از پنبه به پوست خود بزنید.


گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:ideallife.ir
 
مطالب پیشنهادی:
آموزش گام به گام آرایشگر هالیوودی برای آرایش مژه ها(+عکس)
ماسك‌های زيبايی از مواد غذايی دورريختنی
پاسخ به سوالاتی درباره تزریق بوتاکس(BOTOX)
چگونه می توانید از سیاهی دور چشم رهایی یابید؟
8 نكته زیركانه برای آرایش كردن