اگرمایلید آرایش صورت خود را اصولی آموخته وبدانید که به شما چه آرایش مو و چه آرایش صورتی می آید،به عبارتی خود آرایی را بیاموزید کافیست با ما همراه شوید...

 

خود آرایی : اگرمایلید آرایش صورت خود را اصولی آموخته وبدانید که به شما چه آرایش مو و چه آرایش صورتی می آید،به عبارتی خود آرایی را بیاموزید کافیست نکات زیر را بدانید :

 نکته اول :

انواع چهره ها

طرح وترکیب چهرۀ شما کدام یک از انواع چهره هاست؟

1-بیضی 2- گرد 3- مربع 4- مستطیل 5- لوزی 6- مثلث 7- فرم مثلث معکوس(قلب) 8- باریک وبسیار لاغر

1- فرم بیضی :
اگر فرم صورت شما بیضی است شما دارای یک صورت ایده آل هستید ومی توان گفت هرگونه آرایشی می توانید داشته باشید (هم مو و هم صورت) مگر موارد خاص مثل داشتن عینک ویا برجستگی نوک بینی.

2- فرم گرد :
اینگونه صورت ها راباید حتی الامکان با آرایش صورت و کشیده ترجلوه داد و مقداری ازمو را اطراف گوش ها وگونه ها طوری ریخت تا حد گوش ها نمایان شوند و چتری را کج درست کرد .

3- فرم مربع :
اگر صورتی دارید که خط مو درپیشانی شما وخط آرواره ها ( فک ها ) مربع شکل همراه با پهنای صورت هستند شما تقریباً صورتی مربع شکل دارید وبهتر است که مانند صورت گرد عمل کنید ،اگر موها بلندت و روی شقیقه ها و اطراف صورت و آرواره ها قرار گیرد بهتر است.
4- فرم مستطیل :
حالت صورت در این مدل کشیده است و گونه ها فرورفته می باشند. اینگونه صورت ها را بایستی با آرایش مناسب کوتاه تر و پهن ترنشان داد. مثلاً موهای بالای سر را باچتری روی پیشانی وترکیبی پرپشت در اطراف صورت وهمچنین با کشیدن مو به طرف بیرون گونه ها صورتی پهن نمایان کرد.
5- فرم لوزی :
در اینگونه صورت ها و پیشانی و چانه باریک است ولی گونه پهنای زیادی دارد با کم کردن پهنای گونه ها وافزایش مو دراطراف فک ها ونگه داشتن مو به طورفشرده دراطراف سروخط استخوان گونه ها می شود تا ظاهری بیضی بدست آورد.از کنارزدن مو ازکنارفک ها وخط پیشانی خودداری شود.
6- فرم مثلث:
این صورت درپیشانی باریک و آرواره ها وچانه پهن است. آرایش این صورت به این شکل است که پیشانی پهن به نظرآید،موها باید دراطراف صورت پروبلند باشند وتا اندازه ای پیشانی رابه حالت کج پرکرد.

7- فرم مثلث معکوس یا قلب

اینگونه صورت برعکس فرم بالا پیشانی پهن وچانه باریک است باید باآرایش پیشانی راباریک وپهنای پایین صورت رااضافه کرد. تابازکردن فرق موهارا می توان به صورت دالبری شقیقه ها ریخته و اطراف چانه را نیزبا فردادن به موها پرکرد.

8- صورت باریک و لاغر

اگر دارای صورتی بسیار باریک و لاغر هستید با پوش دادن موها در اطراف سر،صورت خود را پهن تر نشان دهید.

بعد از مشخص شدن فرم صورت نکته دوم ابروهای شماست که برای داشتن یک ابروی مناسب نکات زیر قابل توجه است:

نکته دوم:

 ابروها

1- در استخوان بندی مناسب می توانیم از هر مدل ابرو استفاده کنیم به شرطی که با بینی وچشم ناهماهنگی نداشته باشد. (صورت های بیضی)

2- در صورت های گرد از ابروهای کوتاه و زاویه دار و هشت استفاده کنیم بهتر است.

3- در صورت های مستطیلی از مدل های بلند و صاف ویا منحنی استفاده می کنیم .

4- در صورت های مثلثی ابروباید کوتاه آرایش شود واگر این صورت کشیده باشد ابروها کوتاه وصاف و اگر مثلثی کوتاه باشد ابروها کوتاه و زاویه دار آرایش میشود.

5- درصورت های ذوزنقه ای شکل ابروها باید بلند آرایش شوند واگراین صورت کوتاه باشد ابروها بلند وزاویه دار واگرصورت دراز باشد ابروها بلند وساده آرایش می شوند. (صورت های گلابی شکل)

6- در بینی های پهن وکوتاه ابروها راباید به گونه ای آرایش داد که جلویش صاف و با فاصله بیشتر و پهن دیده شوند.

7- بهترین مدل ابرو دربینی های بلند وباریک ابروی پیوسته است در غیراین صورت ابروها جلو زاویه یا جلوگرد آرایش می شوند.

8- در صورتی که ابروها زیاد بالا باشد بایدحداکثر از بالای ابرو برداشته شود و ابرو را ساده آرایش کرد و در صورتی که ابرو پایین باشد وفاصله اش از چشم کم باشد از زیر ابرو را مدل می دهیم.

9- اگر پشت چشم فرورفتگی داشته باشد ابروها را ساده تر و صاف آرایش کنید واگر پشت چشم برجستگی دارد از هرمدل ابرو می توانید استفاده کنید.

10-اگر ابروی شما عاج داشته باشد موهای ابرو را کامل برس زده به طرف بالا وقیچی کنید،قسمت بالا وپایین سر ابرو را هم باهم مساوی کرده و فرضاً موچین را وسط ابرو گذاشته فاصله ها تا موچین از دوطرف باید مساوی باشد آنوقت زیر ابرورا بردارید.

ابروها حتماً باید ازنظرمدل واندازه جفت باشند تا زیبا دیده شوند پس سعی کنید از مدل ابرو کم کرده وبه تناسب آن ها بیافزایید.

نکتهً سوم :

چشم ها :

1-   چشم های ازهم دور 2- چشم های به هم نزدیک 3- چشم های دارای منحنی زیاد ودرشت 4- چشم های ریزوباریک

1-چشم های از هم دور :
این چشم ها معمولاً مخصوص صورت های گرد یا مربع می باشد که بایک آرایش مو مناسب می توان این فرم راازبین برد مثلاً با بازکردن چتری کج دریک طرف پیشانی باعث جلب توجه بیشتری شده و از توجه به فاصله چشم ها کم کنید ودر آرایش اینگونه چشم ها باید خط چشم راکمی جلوتر از چشم به سمت بینی و همینطور از چشم خارج بکشید تافاصلهً دو چشم کمتر شود.
2- چشم های به هم نزدیک :
که این چشم ها معمولاً مخصوص صورت های باریک وکشیده می باشد برای اینکه بین چشم ها فضای بیشتری ایجاد شود آرایش موها باید باز باشد وموها به طرف بیرون سرکشید ه شود ودر آرایش چشم اینگونه چشم ها نباید خط چشم ازچشم خارج شود تا چشم ها را دورتر از هم نشان دهد.
3- اگر منحنی چشم زیاد بود وچشم بسیاردرشت ،
 به هیچ عنوان خط چشم کلفت نکشید بلکه خط چشمی نازک کشیده وازداخل با مداد چشم آنرا سیاه کنید ،درقسمت پایین چشم گوشه را زاویه دارکنید وداخل را بامداد سیاه کرده وچشم را از منحنی بودن زیاد خارج کنید.
4- برای چشم های ریز وباریک
باید خط چشمی پهن پشت چشم کشیده تا چشم رادرشت وبزرگتر نشان دهید وزیر چشم نیز خط چشم پهن کشید ه شود.....
به ادامه مطلب در  روشهای خود آرایی (2)  توجه فرمائید.....  
 

بیشتر بدانید : خودآرایی با چند ترفند ساده برای افراد مبتدی و تازه کار!!

گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ - زهرا پهلوان زاده
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ